Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:30:03 GMT

وزیر وحدت کره جنوبی وارد خاک کره شمالی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۵۹۱

وزیر وحدت کره جنوبی وارد خاک کره شمالی شد

پکن- ایرنا- وزیر وحدت کره جنوبی صبح امروز چهارشنبه بعد از عبور از مرز دو کره با هدف سرکشی و بازدید از دفتر ارتباطی مشترک دو کشور، وارد شهر مرزی کائه سونگ در جنوب کره شمالی کرد.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، 'کیم یون چول' در این سفر یک روزه قرار است با مقامات کره جنوبی که در این دفتر مستقر هستند در مورد شرایط و آینده این دفتر گفت و گو و رایزنی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین حال یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی به شرط افشا نشدن نامش به یونهاپ گفته است که وزیر وحدت کره جنوبی هیچ برنامه ای برای دیدار و گفت و گو با مقامات کره شمالی ندارد.
یک مقام گفت: این دیدار با هدف تشویق کارکنان کره جنوبی مستقر در دفتر ارتباطات به دلیل نقش مهمی که در روابط بین کره ای دارند انجام شده است.
با این حال سفر وزیر وحدت کره جنوبی به کره شمالی به دلیل به بن بست رسیدن مذاکرات هسته ای آمریکا و پیونگ یانگ در ماه های اخیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به دنبال بی نتیجه ماندن مذاکرات هسته ای در شبه جزیره کره، روز شنبه این هفته، کره شمالی یک موشک کوتاه برد آزمایش کرد که واکنش آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را به دنبال داشت.
پروزه های مشترک مرزی دو کشور از چند ماه پیش تا کنون متوقف مانده اند در همین حال 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی تا کنون به درخواست برگزاری نشست چهارم میان سران دو کره در سئول پاسخ مثبت نداده است.
دفتر ارتباطات مشترک دو کره ماه سپتامبر سال گذشته راه اندازی شد آن زمان دو کشور موافقت کردند هر هفته یک جلسه در این مرکز برگزار کنند تا مسائل مورد اختلاف دو کره را مورد بحث و گفت و گو قرار دهند ولی نشست های این مرکز برای دهمین هفته متوالی برگزار نشده است.
در اواسط ماه مارس، کره شمالی ناگهان تمام کارکنان خود را بدون هیچ دلیل روشنی از این دفتر فراخواند اما چند روز بعد برخی از آنها را به دفتر فرستاد.
کارشناسان می گویند ممکن است خروج کره شمالی از این مرکز مشترک، به کره جنوبی فشار وارد کند تا ایالات متحده را متقاعد سازد درخواست های خود را در مذاکرات هسته ای با پیونگ یانگ کاهش دهد.
مذاکرات هسته ای کره شمالی و آمریکا بعد از دومین نشست آن در ویتنام، به دلیل اختلاف دو کشور بی نتیجه مانده است.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي كره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم

وزیر امور خارجه ایالات متحده در پی پاسخ ایران به تل آویو گفت که ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان و شرکای منطقه و جهانی آمریکا وارد رایزنی خواهند شد.

به گزارش فارس به نقل از سی ان ان، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آنتونی بلینکن امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای در پی پاسخ نظامی ایران به تل‌آویو اعلام کرد که «ظرف ساعات و روز‌های آینده، با متحدان و شرکا در منطقه و سراسر جهان رایزنی» خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است که «ایالات متحده حمله ایران به اسرائیل را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و گرچه به دنبال تشدید تنش با ایران نیست، اما از محافظت از اسرائیل حمایت می‌کند و همانطور که رئیس‌جمهور آمریکا روشن کرد، از پرسنل ایالات متحده دفاع می‌کنیم».

از شب گذشته تا امروز، مقام‌های آمریکایی از جمله جو بایدن و وزیر دفاع آمریکا لوید آستین تأکید کرده‌اند که به دنبال تشدید تنش با ایران نیستند.

دیگر خبرها

  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بازدید وزیر کشور از پروژه پل B1 و کنارگذر شمالی کرج
  • بارندگی شدید به تأسیسات جنوب استان بوشهر خسارت زد
  • انقلاب به ارتش استقلال و خود باوری بخشید/وحدت نیروهای نظامی
  • معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد؛ معلمانی که وارد نظام دوری نمی‌شوند
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • لفاظی سوناک علیه ایران درباره ایجاد بحران جدید در خاورمیانه
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • بلینکن: ظرف ساعات و روز‌های آینده با متحدان وارد رایزنی می‌شویم