Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@21:57:05 GMT

هدفگذاری برای متنوع کردن کالاهای صادراتی به همسایگان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۷۸۵۶

هدفگذاری برای متنوع کردن کالاهای صادراتی به همسایگان

تین‌نیوز | 

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی، جزئیات تصمیم‌گیری برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم معنوی اربعین ۹۸ را اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر،  شهریار حیدری با اشاره به تشکیل کارگروه‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی به منظور برپایی هرچه بهتر مراسم اربعین امام حسین (علیه‌السلام) اظهار کرد: سومین جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی با حضور تمامی دستگاه‌ها و کمیته‌ها برگزار شد و شرح وظایف ۱۳ کمیته تخصصی زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین، ستاد عراق و ۳۱ کمیته استانی در این جلسه عنوان شد و طی یکی دو روز آینده به تمامی این کمیته‌ها دستورالعمل اجرایی ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این دستورالعمل هم زمان بندی مشخص است و هم شرح وظایف کمیته‌ها، یکی از این کمیته‌ها کمیته امنیتی و انضباطی است که سردار محسن فتحی زاده مسئولیت این کمیته را به نیابت از نیروی انتظامی بر عهده دارد.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای برقراری امنیت زائران گفت: نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و دیگر دستگاه‌ها عضو این کمیته هستند تا برای ایجاد امنیت زائرین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

تعریف کمیته‌های تخصصی و فعالیت هر کمیته

حیدری خاطرنشان کرد: در این ستاد کمیته‌ای داریم به عنوان کمیته زیرساخت که وظیفه آن عبارت است از فراهم و آماده سازی تأسیسات از جمله گیت هایی که در مرزها وجود دارد، توسعه پایانه‌ها توسعه جاده‌ها، علامت گذاری، روشنایی و غیره در این حوزه تعریف می‌شود.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اهمیت ایجاد کمیته‌های تخصصی برای خدمت رسانی بهتر به زائران گفت: کمیته‌های دیگر هم به همین شکل قرار است فعالیت کنند از جمله کمیته حمل و نقل، بهداشت، هلال احمر و غیره که هرکدام شرح وظایف مرتبط با کار خود را دارند.

وی ادامه داد: با رایگان شدن هزینه ویزا احتمال می‌دهیم تعداد زائرین نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند و تا جایی که دولت عراق امکان پذیرش زائران را داشته باشد و بتواند زائران را مدیریت کند ما آمادگی داریم تا تمامی کارهایی را که برای خروج زائران لازم است، انجام دهیم.

اربعین امسال زائران می‌توانند از مرز خسروی هم عبور کنند

حیدری با اشاره به بازگشایی مجدد مرز خسروی برای اربعین امسال گفت: شرایط مرز خسروی کم کم به بهره‌برداری نزدیک می‌شود و تقریباً وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است، بنا بر رصدهای آخر ما هم از این مرز دریافتیم که انشااله تا اربعین این مرز برای عبور زائران بازگشایی شود.

امسال بنا داریم کاپوتاژ را برای بخش خصوصی اجرا کنیم

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور تصریح کرد: سال گذشته گمرک بدون هماهنگی با ستاد اربعین حسینی یک سری از اتوبوس‌ها را به صورت کاپوتاژ از مرز عبور داده بود (کاپوتاژ یعنی ماشین مستقیماً از مبدا تا مقصد داخل عراق می‌تواند عبور کند) و این باعث توقف و زمین گیر شدن زائرین در مرزها شده بود.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی با اشاره به چرایی عدم خروج ماشین‌های حمل و نقل عمومی از مرزها گفت: ما از یک سو با حجم تردد زائرین و از سوی دیگر با ظرفیت جاده‌های عراق درگیر هستیم، همچنین حجم پایانه‌های مرزی هم گنجایش این تعداد جمعیت را ندارد، امسال بنا داریم کاپوتاژ را برای بخش خصوصی اجرا کنیم و یک مرز را برای عبور ماشین‌ها اعلام کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: مرزی که قرار است ماشین‌ها از آن عبور کنند را بعداً اعلام می‌کنیم ولی کار به این صورت است که ماشین‌ها تنها از آن مرز عبور می‌کنند و عبورشان از مرزهای دیگر ممنوع است البته باز هم تاکید می‌کنم که تنها ماشین‌های بخش خصوصی می‌تواند از مرزها عبور کند و حمل و نقل عمومی به هیچ عنوان اجازه کاپوتاژ شدن را ندارد.

وی با اشاره به لزوم وجود ماشین‌های حمل و نقل عمومی در جاده‌های کشور در زمان اربعین حسینی (ع) گفت: امسال با توجه به رایگان شدن ویزا و احتمال زیاد شدن زائرین این مراسم معنوی بیشتر از سال گذشته به حمل و نقل عمومی در جاده‌های خود بیشتر از سال گذشته احتیاج داریم، اینکه بخواهیم ماشین‌های عمومی را کاپوتاژ کنیم و به سمت عراق بفرستیم، در نهایت در داخل کشور خودمان با کمبود اتوبوس مواجه می‌شویم بنابراین برای کاپوتاژ اتوبوس‌ها و حمل و نقل عمومی امسال برنامه‌ای نداریم.

بدون هماهنگی ستاد مرکزی هیچ ماشین متعلق به حمل و نقل عمومی از مرز خارج نمی‌شود.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی (ع) یادآور شد: قرار شده است که گمرک امسال برای کاپوتاژ کردن ماشین‌ها صد در صد با ستاد اربعین هماهنگ باشد و بدون هماهنگی با ستاد هیچ‌گونه کاپوتاژی انجام ندهد.

حیدری با اشاره به وضعیت خروج ماشین‌های خصوصی که در اختیار بخش دولتی هستند هم گفت: البته این را هم یادآوری کنم که بعضی از اتوبوس‌ها شخصی (خصوصی) هستند ولی در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کند پس در نتیجه آن اتوبوس‌ها هم مربوط به حمل و نقل عمومی می‌شود و از عبور آنها هم به صورت کاپوتاژ از مرزها جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: البته عراقی‌ها هم تاکید دارند که ما خودمان حمل و نقل عمومی داریم و راننده‌های ما هم در این ایام باید مشغول به کار باشند و ما هم به طرف عراقی اعلام کرده‌ایم که اگر تعداد زائران از آنچه شما پیش بینی می‌کردید بیشتر شد و نیاز به حمل و نقل عمومی از سوی ما داشتید این موضوع را به ما اعلام کنید تا آن زمان ما تعدادی از ماشین‌های حمل و نقل عمومی‌مان را به عراق اعزام کنیم.

بعضی از اتوبوس‌ها شخصی (خصوصی) هستند ولی در حوزه حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کند پس در نتیجه آن اتوبوس‌ها هم مربوط به حمل و نقل عمومی می‌شود و از عبور آنها هم به صورت کاپوتاژ از مرزها جلوگیری می‌شود.

بر اساس این گزارش، ۸ مهر ماه سال ۹۸ (اول ماه صفر)، عملیات اربعین حسینی آغاز می‌شود؛ یعنی حدود ۴ ماه و ۲۳ روز تا اربعین حسینی  و جبران کمی‌ها و کاستی‌ها زمان باقی مانده است.

امسال همزمان با برگزاری اربعین حسینی به دلیل رایگان شدن صدور روادید و پیش بینی افزایش جمعیت زائران با شرایط خاصی رو به رو هستیم.

نکته قابل توجه این است که برخی از زائران تصور می‌کنند، روادید (ویزا) وجود ندارد در حالی که روادید رایگان شده و وجود دارد که بایستی در این رابطه اطلاع رسانی صحیح و به موقع صورت بگیرد.

 

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: اربعین حسینی ستاد مرکزی اربعین شهریار حیدری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۷۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا

نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک برای حضور در مجمع عمومی تکواندو آسیا عازم ویتنام می‌شود. - اخبار ورزشی -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سیدمحمد پولادگر نایب رئیس کمیته ملی پارالمپیک و نایب رئیس اتحادیه تکواندو آسیا، با دعوت اتحادیه تکواندو آسیا در مجمع عمومی این اتحادیه شرکت می‌کند.

مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا، همزمان با رقابت‌های قهرمانی تکواندو و پاراتکواندو آسیا از 24 اردیبهشت تا 4 خرداد در شهر دانانگ ویتنام برگزار می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • دعوت از پولادگر برای حضور در مجمع عمومی اتحادیه تکواندو آسیا
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • برنامه‌های متنوع دهه کرامت در استان بوشهر برگزار می‌شود