Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در تشریح برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها و گرامیداشت هفته میراث فرهنگی گفت: از مهمترین برنامه‌های این روز رونمایی از جام نقره‌ای سه هزار ساله کشف شده در استان اردبیل می‌باشد که این اثر قابل مقایسه با جام‌های نقره‌ای کشف شده در منطقه حسنلو شهرستان نقده استان آذربایجان غربی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مانناییان دولتی تُرکی بودند که از حدود هزار تا ۷۰۰ سال پیش از میلاد در شمال غربی ایران حکومت می‌کردند. این تمدن میراث دار تمدن‌های «توروککی»، «لولوبی» و «قوتی» است و شهرستان خلخال نیز بخشی از آن بوده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نمایش آثار و اشیاء مکشوفه از کاوش‌های علمی سال ۹۷ را از دیگر برنامه‌های این هفته عنوان و اشاره کرد: رونمایی از چند اثر نفیس مجموعه و پایگاه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، نمایش اموال فرهنگی تاریخی اهدایی از مردم استان در سال ۹۷، برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های فرهنگی تاریخی و طبیعی استان اردبیل در نگار خانه خطایی از جمله دیگر برنامه‌های ما خواهد بود.

فلاحی از اجرای زنگ گردشگری استان اردبیل با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و گفت: این برنامه با هدف آشنایی دانش آموزان با تاریخ، هویت و میراث فرهنگی خود اجرا خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: اجرای مراسم آئینی و سنتی، تجلیل از خادمان میراث فرهنگی و موزه داران نمونه استان، برگزاری مسابقات نقاشی کودکان با موضوع روز جهانی موزه، تجلیل از میراث بانان افتخاری و بازدید عموم مردم به صورت رایگاه از موزه‌های استان از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

انتهای پیام/ع

اجرای زنگ گردشگری در استان اردبیل

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

ترک‌های اصفهان، به میراث هم رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • موزه چینی خانه شیخ صفی مهمترین مکان برای معرفی هویت ملی
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: هر دولتی بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است / آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است + فیلم
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد