Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@13:45:29 GMT

خداحافظی مرد طلایی بنزین فروش مینابی از دنیای ورزش

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۱۵۷

خداحافظی مرد طلایی بنزین فروش مینابی از دنیای ورزش

نخبه افتخار آفرین ورزشی که با معلولیت هم دست و پنجه نرم می کند هیچ سهمی از مصوبات مجلس و دولت پیرامون اشتغال و اولویت استخدام برای معلولان و نخبگان بهره نبرد تا از دنیا ورزش خداحافظی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ پرویز خادمی، ورزشکاری که علیرغم داشتن معلولیت وکم بضاعتی خانواده، از بدو ورودش به دنیای ورزش رشته دو میدانی را انتخاب کرد، تمرینات خود را بصورت انفرادی و شبانه با کفش های مندرس در حاشیه خیابان های روستای حکمی گذراند، تا از کورس قهرمانی عقب نیفتد و باز بتواند برای استان و شهرستان خود افتخار کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قهرمان دو میدانی ساکن روستای حکمی شهرستان میناب است که از سوی فدراسیون ورزش کشور برای شرکت در مسابقات دومیدانی جاکارتای اندونزی دعوت شد اما برخی بی مهری ها باعث شد تا اسم این ورزشکار از لیست منتخبین خط زده شود.

وی با دارا بودن مدال های رنگارانگ قهرمانی به دلیل فقر و بی بضاعتی خانواده اش مجبور به فروش بنزین در حاشیه روستا حکمی است و به دلیل مشکلات مالی در سال 1394 در بخش آی دی  نتوانست در مسابقات حاضر شود و در سال ۹۵ نائب قهرمان کشور شد و در همین سال توانست رکورد دو یکصد متر جابجا کند و بر سکوی قهرمانی بایستد.

 

 

 

این قهرمان دو و میدانی دارنده عناوین مختلفی همچون مدال طلای مسابقات دو۱۰۰ متر و ۴۰۰ متر، رکوردار دو۴۰۰ متر در یک دقیقه و هفت ثانیه و رکوردار دو ۱۰۰ متر در ۱۲ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه،می باشد و مدال نقره بازی های تهران انتخابی به تیم ملی در کارنامه ورزشی خود دارد.

پرویز علیرغم نداشتن مربی با پشتکار و همراهی خانواده اش توانست مدال نقره در دو ۱۰۰ و ۲۰۰ متر بازی های مهر رضوی مشهد مقدس در سال ۹۲ کسب کند و قهرمان شود، درست یکسال بعد از قهرمان شدنش در مشهد توانست دو مدال نقره در دو ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر در سال ۹۳ را به دست آورد و به جمع افتخارات ورزش استان هرمزگان اضافه کند.

این قهرمان دارنده مدال طلای کشور با گلایه مندی از مسئولان گفت: بدلیل نداشتن پشتیبانی و حمایت کافی با وجود دعوت شدنم طی یکسال گذشته به تیم ملی برخی ممانعت ها و مشکلات بیرونی باعث شد در سال جاری نیز اسمم از لیست تیم ملی خط بخورد.

خادمی با بیان اینکه در‌ سال 1383 تصویب شد تا سه درصد از سهمیه استخدامی سازمان‌های دولتی و خصوصی، باید برای معلولان درنظر گرفته شود، عنوان کرد: عملا این اتفاق نیفتاده و امروزه تعداد زیادی از معلولان شهرستان میناب از قاعده اشتغال و استخدام دولتی محروم بوده اند و قهرمانان هم باید در کنار مردم شغل بنزین فروشی را اتخاذ کنند و به دلایل معیشت های مالی خود از دنیای ورزش خدا حافظی می کنم.

 

 از خداحافظی پرویز اطلاعی ندارم

جعفر متقی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میناب پس از اعلام خبرنگار پیرامون اظهارات پرویز و خداحافظی این بازیکن از دنیای ورزش گفت: من از خداحافظی پرویز اطلاعی ندارم و حرفی از خداحافظی خود از دنیای ورزش با من در میان نگذاشته است.

 متقی اظهار کرد: در سال گذشته غیر از وسایلی که به آنها خریداری شده قریب  به شش میلون تومان به این ورزشکار و محمد رنجبر از سوی شهرداری و اداره ورزش و جوانان میناب کمک شده  و قطعا از سوی  هیئت استان هم دراین زمینه به این ورزشکاران کمک مالی شده ولی خداحافظی این قهرمان به چه دلیلی انجام شده بنده اطلاعی ندارم.

وی درباره علت خط خوردن اسم این بازیکن از انتخاب به تیم ملی طی سال گذشته این طور بیان کرد: کلاس مسابقات انتخابی به معلولیت پرویز نمی خورد به همین علت اسم پرویز از انتخاب به تیم ملی خط زده شد.

 

 

هیئت معلولین مسر به بازگشت پرویز به دنیای ورزش است

شهدادی رئیس هئیت دومیدانی معلولان شهرستان میناب نیز گفت:علیرغم کمبودها باز بیشترین کمک مالی از سوی هیئت به این ورزشکار اختصاص داده شده، قطعا در این مورد با این قهرمان صحبت خواهم کرد و این دونده به دنیای ورزش باز می گردد.

وی در پاسخ به این مطلب که آیا این دونده قهرمان از خداحافظی خود از دنیای ورزش با این هیئت در میان گذاشته، افزود: بله، پرویز اعلام خداحافظی کرد ولی این هئیت مسر به بازگشت این دونده هرمزگانی به دنیای ورزش خواهد بود.

از  هر چیز که بگذریم نارضایتی این ورزشکار و عدم حمایت های مالی برخی مسئولین به این قهرمان مدال آور شهرستان میناب کام شیرین مدال های رنگی را برای پرویز تلخ کرده ،اگر مسئولین توجه بیشتری به ورزش معلولین مدال آور داشته باشند، مسلماً این افتخار آفرینی ها استمرار پیدا کرده و باعث انگیزه بیشتری در ورزشکار می شود.

امید است که مسئولان استان به ورزشهای دو و میدانی رشته جانبازان و معلولین اهمیت بیشتری بدهند چرا که ا استعدادهای زیادی در سطح شهرستان میناب وجود دارد که متاسفانه در سایه بی مهری مسئولان و بی انگیزه بودن ورزشکاران از بین رفته است.

انتهام پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا صید شد + ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر علیزاده، نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم ایران و دارنده سه مدال طلای آسیا و نقره بازی‌های آسیایی، در ادامه رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک، پایتخت قرقیزستان، در دیدار فینال مقابل نورسلطان تورسینوف، کشتی‌گیر کهنه‌کار قزاق و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز آسیا، روی تشک رفت و در پایان با نتیجه پنج بر صفر به برتری رسید و اولین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

علیزاده پیش از این در دور نخست استراحت کرد و سپس با نتیجه هشت بر یک آتابک عزیزبیک‌اف از قرقیزستان را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در دور نیمه‌نهایی نیز مقابل ماساتو سومی از ژاپن روی تشک رفت و در پایان به‌سختی و با نتیجه نزدیک یک بر یک به برتری رسید و راهی فینال شد.

ایمان محمدی، دارنده مدال طلای امیدهای جهان و دو طلای آسیا، نیز در دیدار رده‌بندی وزن ۶۳ کیلوگرم، مقابل هائودانگ تان از چین روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز آسیا شد. او پیش از این در دور نخست استراحت کرد و سپس با نتیجه ۹ بر صفر کرار البیدهان از عراق را شکست داد اما در نیمه‌نهایی مقابل آیاتا سوزوکی از ژاپن با نتیجه سنگین یازده بر چهار شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

امیر عبدی، نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های برنز جوانان و امیدهای جهان، در دیدار رده‌بندی مقابل ابراگیم ماگمداف دارنده مدال‌های طلا و نقره آسیا از قزاقستان روی تشک رفت و با نتیجه چهار بر سه شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

عبدی پیش از این در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر مقابل علی محمد ال عبوداح از عراق به پیروزی رسید. او در دور دوم با نتیجه هشت بر صفر ساجان از هند را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت اما در این مرحله مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و مدال‌های طلای جهان از قرقیزستان با نتیجه سنگین دوازده بر دو شکست خورد و راهی رده‌بندی شد.

پیش از این پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم نیز با شکست ۹ بر صفر مقابل حریف خود از کره‌ شمالی در دیدار فینال به مدال نقره رسیده بود.

کد خبر 844712 منبع: ایسنا برچسب‌ها کشتی فرنگی ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • مقام سوم نماینده شطرنج گیلان در لیگ برتر کشور
  • دشت طلایی محمد هادی ساروی؛ ملی‌پوش فرنگی قهرمان آسیا شد
  • ناکامی رستمی در فینال ۷۲ کیلوگرم؛ کشتی‌گیر ژاپنی طلایی شد
  • خداحافظی مهدی مهدوی از دنیای والیبال
  • خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران | ملی‌پوش سابق مربی می‌شود
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • علیزاده و میرزازاده طلایی شدند
  • علیزاده، اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا
  • علیزاده طلایی شد
  • اولین طلایی کشتی فرنگی ایران در آسیا صید شد + ویدئو