Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@15:19:01 GMT

درخواست نمایندگان مجلس از وزیر علوم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۳۵۳

محمود نگهبان سلامی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، از ارسال نامه‌ای به امضای ۷ نماینده مجلس به منصور غلامی وزیر علوم به منظور تعویق 2 ماهه کنکور به علت سیل اخیر در 24 استان کشور و عدم آمادگی دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده خبر داد.

در نامه ارسالی به وزیر علوم آمده است: در حوادث و سیلاب‌های اواخر 97 و بهار 98 مردم بیش از 24 روستا درگیر شدند و آرامش خاطری برای دانش‌آموزان عزیز ساکن در این استان‌ها نمانده و کمترین فرصت برای مطالعه و آمادگی برای کنکور وجود نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهمیت مطالعه برای پذیرفته شدن در کنکور بر هیچکس پوشیده نیست. از هم اکنون می‌شود پیش‌بینی کرد فرزندان این استان‌ها نتایج مطلوبی در کنکور به دست نخواهند آورد لذا پیرو مذاکرات نمایندگان محترم و سایر مسئولین دستور فرمایید حداقل دو ماه برگزاری کنکور 98 به تعویق افتد.

این نامه به امضای نگهبان سلامی نماینده خواف، جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت‌جام، بهروز بنیادی نماینده کاشمر، سیدحسین افضلی نماینده اقلید،  عبدالله حاتمیان نماینده درگز، محمد آشوری نماینده بندرعباس، علی بختیاری نماینده بافق رسیده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: آموزش و تحقیقات مجلس کنکور سیل سیل کمیسیون آموزش و تحقیقات کنکور نمایندگان مجلس وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

کد خبر 841017 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • شرط حذف کنکور؛ حل چالش اشتغال است
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • درخواست نمایندگان پارلمان بریتانیا برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم