Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون سوریه اعلام کرد که نیروهای این کشور موفق شدند یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در شهر حمص را شناسایی و آن را خنثی کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری اسکای نیوز عربی، تلویزیون سوریه اعلام کرد: گروه‌های متخصص موفق شدند که خودروی بمب‌گذاری‌شده با مواد شیمیایی "سی ۴" را در محله "الزهراء" واقع در شهر حمص سوریه شناسایی و آن را خنثی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این محله که اکثرا علوی نشین است پیشتر توسط شورشیانی که سعی در سرنگونی نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه داشتند، هدف قرار گرفته شده بود.

از سوی دیگر، در واکنش به بمباران ادلب، "گروه الحمزه" وابسته به شورشیان موسوم به "ارتش آزاد سوریه" مورد حمایت ترکیه پایگاه‌های نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانانش در مناطق شیعه نشین "نبل" و "الزهراء" واقع در حومه حلب را با موشک‌های "گراد" هدف قرار داد.

ترکیه برای اقدام در ادلب از طریق آنچه "ارتش ملی سوریه" نامیده می‌شود، برنامه‌ریزی می‌کند. این ارتش تحت امر ترکیه دسامبر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ توسط ترکیه و با اعلام دولت موقت سوریه (دولت مخالفان) در شمال سوریه در مناطق عملیاتی "سپر فرات" و "شاخه زیتون" تشکیل شد و در حال حاضر براساس گزارش ینی شفق ۳۰ هزار نیروی آماده دارد.

رسانه‌های مخالفان در صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی ادعا کردند که گروه الحمزه پایگاه‌های نظام سوریه با موشک‌های گراد هدف قرار داد.

در مقابل شبکه رسمی نبل و الزهراء اعلام کرد: نبل و الزهراء از روستای "باسوطه" هدف قرار گرفته شدند و این حملات موشکی قبل از افطار بیشتر در محله‌های مسکونی و مساجد متمرکز بود.

درگیری‌ها و بمباران‌های متقابل میان نیروهای نظام سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه از یک سو و گروه‌های مخالف از سوی دیگر در مناطق حومه ادلب و حماة ادامه دارند؛ امری که منجر به کشته و زخمی شدن چندین تن شده است.

ارتش نظامی و نیروهای هم‌پیمان موفق شدند در فوریه ۲۰۱۶ محاصره نبل و الزهراء را پس از سه سال محاصره از سوی گروه‌های افراط گرا از جمله "جبهه النصره" بشکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان حمص سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون المیادین، خبرنگار این شبکه در سوریه اعلام کرد که صدای چند انفجار در داخل پایگاه نظامی آمریکا در روستای «الخضراء» در نزدیکی میدان نفتی «العمر» در حومه شرقی «دیرالزور» در شرق سوریه شنیده شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کانال تلگرام «رووداو» با انتشار تصویری نوشت: اینها موشک هایی است که امشب از منطقه «زمار» در «نینوا» به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در سوریه شلیک شد.

منابع خبری از حمله موشکی به پایگاه غیرقانونی ارتش تروریستی و اشغالگر آمریکا موسوم به خراب الجیر در شمال شرق خبر دادند بر اساس این گزارش، صدای دستکم ۳ انفجار پیاپی از این پایگاه شنیده شد. 

 این حملات بعد از توقف ۲ ماهه حملات علیه پایگاه های آمریکایی در شرق سوریه، انجام گرفت. رویترز گزارش داده این حملات از مبدأ موصلِ عراق بوده و تلفات داشته است.

خبرنگار المیادین در حلب گزارش داد: پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی العمر با ۴ موشک و پایگاه خراب الجیر با ۳ موشک و یک پهپاد هدف قرار گرفتند.

 

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در الرقه سوریه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • حملات موشکی مقاومت به «سدیروت»/ شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • دو پایگاه آمریکا در شرق سوریه در کمتر از یک ساعت هدف حمله قرار گرفت
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکا در سوریه
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه
  • از پایگاه مخفی آمریکایی‌ها در صحرای نقب چه می‌دانید؟
  • پدافند ارتش سوریه تجاوز نظامی بامدادی اسرائیل را ناکام گذاشت