Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@09:30:42 GMT

سهم استان کردستان از گلخانه ١۹ هکتاراست

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۶۹۸۸۶۸

سهم استان کردستان از گلخانه ١۹ هکتاراست

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری گفت: وزات جهادکشاورزی با هماهنگی دستگا‌های مرتبط با حذف استعلام‌های غیر ضروری در راستای صدور مجوز‌های گلخانه تسهیل گری نموده است.

وی افزود: بستر توسعه گلخانه در استان کردستان با تخصیص تسهیلات و رفع موانع غیرضروری در صدور مجوز‌ها فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: بسیاری از مناطق استان کردستان شرایط مناسب و ویژه‌ای برای ایجاد گلخانه دارد به عنوان مثال منطقه‌ای مانند سلین نقطه‌ای ویژه برای احداث گلخانه است که با توجه به این استعداد باید نسبت به احداث گلخانه در چنین مناطقی با جدیت اقدام کرد.

وی عنوان کرد: احداث گلخانه علاوه بر توجیه اقتصادی بالا، در راستای ایجاد اشتغال پایدار تقش بسیار مهم و ارزشمندی دارد به طوری که به ازای هر هکتار گلخانه ١۰نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

سپری با تاکید بر مزیت‌های دیگر محصولات گلخانه ایی ادامه داد: اصلاح الگوی مصرف انرژی، افزایش تولید و صادرات محور بودن محصولات گلخانه ایی با هدف بهبود معیشت کشاورزان کردستانی بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان یادآور شد: سهم استان کردستان از گلخانه ١۹/۷ هکتار با تولید بیش از ۴ هزار تن محصولات همچون خیار گوجه فرنگی، توت فرنگی، فلفل و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گل شاخه بریده و گیاهان زینتی است.

انتهای پیام/م

صدور مجوز‌های گلخانه در استان کردستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۸۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ واحد ظرفیت در تهران

علیرضا صادقی‌بخش در درباره ساخت پارکینگ‌های بیمارستانی در منطقه ۶ شهر تهران، اظهار کرد: منطقه ۶ به واسطه وجود ۳۰ بیمارستان، مراکز علمی و دانشگاهی و برخی وزارتخانه‌ها، روزانه حدود ۱.۵ میلیون جمعیت شناور دارد.

وی با بیان اینکه در ادبیات ترافیکی، وجود این مراکز به معنای ایجاد تقاضای سفر است، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که سال گذشته به عنوان معضل در منطقه شناسایی شد مربوط به کسری پارکینگ‌های بیمارستانی بود؛ اگرچه احداث پارکینگ، تقاضای سفر ایجاد می‌کند، اما برای اطراف بیمارستان‌های این منطقه به ویژه برای بیمارستان‌هایی مانند امام خمینی (ره) و شریعتی، وجود پارکینگ به یک ضرورت تبدیل شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از اقداماتی که در دستور کار قرار گرفته، احداث ۲ پارکینگ بیمارستان‌های شریعتی و امام خمینی (ره) است که هزینه‌های آن از محل عوارض کسری پارکینگ تأمین می‌شود؛ بر این اساس شهرداری منطقه ۶ حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض کسری پارکینگ را در اعتبارات سازمان حمل و نقل و ترافیک بلوکه کرد تا صرف ساخت دو پارکینگ مذکور شود.

وی ادامه داد: زمانی که ساخت پارکینگ‌های بیمارستانی در دستور کار قرار گرفت، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران امضا شد تا هر منطقه‌ای نسبت به ساخت این نوع پارکینگ اقدام کرد، ذیل این تفاهم‌نامه امور مربوطه را انجام دهد.

صادقی‌بخش با بیان اینکه برای ایجاد پارکینگ بیمارستان شریعتی از ساختمان قدیمی این بیمارستان که دیگر کارایی نداشت استفاده شد، تصریح کرد:طبق برآورد صورت گرفته، این بیمارستان حدود ۱۵۰۰ کسری پارکینگ دارد که با ایجاد پارکینگ مذکور حدود نیمی از نیاز آن تأمین خواهد شد؛ البته برنامه‌ای برای ایجاد پارکینگ زیرسطحی خیابان باقرخان در شمال بیمارستان شریعتی هم داریم که بخش دیگری از نیاز پارکینگ را پوشش می‌دهد.

به گفته وی، پارکینگ بیمارستان امام خمینی (ره) نیز در جنوب محوطه بیمارستانی در خیابان میرخانی قرار دارد که حدود ۶۵۰ واحد پارکینگ را تأمین خواهد کرد.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران تصریح کرد: برای ایجاد پارکینگ بیمارستان ۵۰۱ ارتش نیز توافق‌نامه‌ای امضا شده تا در محدوده زمینی که متعلق به این بیمارستان است برای احداث پارکینگ اقدام و یک ورودی از بزرگراه شهید چمران برایش ایجاد کنیم.

وی گفت: پارکینگ بیمارستان امام خمینی (ره) نهایتاً یکسال و پارکینگ بیمارستان شریعتی حدود ۲ سال دیگر بهره برداری خواهد شد، اما پارکینگ بیمارستان ۵۰۱ به دلیل اینکه قرار است به صورت مکانیزه احداث شود طی ۳ ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود و ۳۰۰ واحد ظرفیت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ واحد ظرفیت در تهران
  • ایجاد زنجیره ارزش در محصولات کشاورزی یکی از برنامه‌های راهبردی لرستان است
  • جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی با ۱۶۵۰ ظرفیت در تهران
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار داد
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • اشتغال ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در استان کردستان
  • رونق گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در گلستان
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • اشتغال هزار و ۲۴۸ نفر از زندانیان استان کردستان در ۴۶ کارگاه فعال