Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سازمان همکاری های اسلامی در ارزیابی اخیر خود بر نقش مؤثر سازمان بنادر و دریانوردی در بهبود جایگاه ایران در پروژه های بخش حمل و نقل تاکید کرده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن زاده با اشاره به گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC) در سال ۲۰۱۹ میلادی، اظهار کرد: علیرغم عدم وجود ضوابط قانونی برای انجام ارزیابی پروژه های عمرانی در بیشتر کشورهای اسلامی، سیستم ارزیابی پروژه های حمل و نقل در پروژه های عمرانی جمهوری اسلامی ایران بسیار توسعه یافته است؛ به نحوی که الزامات قانونی برای اجرای ارزیابی پروژه های بخش حمل و نقل به طور سازمان یافته ای در کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این گزارش همچنین به ظرفیت فنی مناسب در ایران در حوزه ارزیابی پروژه های عمرانی به علت وجود کارشناسان خبره پرداخته شده که در این زمینه به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک الگوی مناسب از ایجاد ظرفیت داخلی با استفاده از همکاری کارشناسان خبره و دارای صلاحیت اشاره و این سازمان به عنوان سازمان پیشرو معرفی شده است.

به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، همچنین در این گزارش به همکاری مناسب این سازمان با دانشگاه ها و مجامع علمی و تخصصی در امور آموزش پرداخته شده است.

حسن زاده با اشاره به اینکه طی بازدید به عمل آمده از سوی مشاورین کومسک از کشورمان و برگزاری جلسات تخصصی در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور معاون محترم امور بندری و اقتصادی و تیم کارشناسی سازمان، گزارش "بهبود ارزیابی پروژه های حمل و نقل در کشورهای اسلامی" تکمیل شده است، بیان کرد: علاوه بر این گزارش مربوطه در سومین اجلاس کارگروه برنامه ریزی حمل و نقل و ارتباطات کومسک در شهر آنکارا ارایه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه مطالعاتی پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی با عنوان "تجارت و حمل و نقل دریابرد در چارچوب سیستم تعرفه و تجارت ترجیحی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (TPS-OIC)" از سوی دبیرخانه کمیته دائمی همکاری های اقتصادی و بازرگانی سازمان همکاری‌های اسلامی (COMCEC) به عنوان پروژه منتخب تحت شماره ۲۰۱۸-IRNTRANS-۵۷۷ به تصویب رسیده است، بیان کرد: این پروژه تأمین مالی شده و در دست انجام است.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمدعلی حسن زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۶۹۹۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از هوشمندسازی عملیات بندری (سامانه های ورود و خروج وسایل نقلیه) در راستای کاهش ترافیک و تسریع در ارائه خدمات بهینه به صاحبان کالا در بنادر شرق این استان خبر داد. 

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک بندری، بهبود و تسریع در عملیات و ارائه خدمات مناسب، سامانه مدیریت تردد ناوگان با هدف ارتقا شاخص های بندری در حال اجرایی شدن قرار دارد.

وی ادامه داد: مطابق با ابلاغیه های سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر تسهیل عبور و مرور وسایط نقلیه، با هدف کاهش  و کنترل ترافیک با تجهیز سامانه های اکسس کنترل (Access control) و مدیریت تردد ناوگان حمل جاده ای، اقدامات اولیه برای نصب و استفاده بهینه از این سیستم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر بندر شهید باهنر در خصوص مزایای این طرح گفت: با عملیاتی شدن این سامانه به صورت موازی و برخط می توان از طریق مدیریت زمان و هوشمندسازی کنترل ورود و خروج وسایط نقلیه از حجم اضافی ترافیکی مبادی ورودی شهر تا حد چشمگیری جلوگیری کرد.

محمدحسینی تختی از دیگر اهداف این طرح به ارایه مطلوب خدمات، افزایش بهره وری و اطمینان از انطباق آن با قوانین سازمان اشاره کرد و افزود: بر نامه های تدوین شده در این زمینه رویکردی جامع و مساله محور دارد و با اجرای آن روند ورود وسیله نقلیه، حین تخلیه و بارگیری و نیز خروج آن با نظم، سرعت و سهولت انجام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • ساخت ۳ فروند شناور رو-رو مسافری و اسکله راهیان نور در ۱۴۰۳
  • لزوم راه اندازی دهکده لجستیکی در بندر بوشهر
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • هوشمند‌سازی عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان
  • ◄ عملیات بندری وسایل نقلیه در بنادر شرق هرمزگان هوشمند سازی شد