Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:17:37 GMT

کمک ۲ میلیارد تومانی ساکنان خراسان رضوی به مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۰۱۲۵

کمک ۲ میلیارد تومانی ساکنان خراسان رضوی به مناطق سیل زده

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی احمدی صبح چهارشنبه در نشست خبری در محل سالن جلسات هلال احمر خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۶۷ پایگاه ثابت و سیار با کمک ۹۰۰ نیروی مردمی در استان به جمع آوری کمک‌های مردمی برای سیل زدگان مشغول بودند که تاکنون مبلغ نقدی واریزی به صندوق‌ها ۲ میلیارد و ۷۴ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: کمک‌های غیر نقدی مردمی جمع آوری شده نیز ۶۹ محموله به ارزش نزدیک ۶ میلیارد تومان بوده است که به استان‌های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد :۱۴ خودرو و ۵۰ نفر نیروی عملیاتی و امدادی نیز به استان گلستان اعزام شده است که در امر توزیع اقلام بهداشتی و زیستی به این استان‌ها کمک کرده‌اند.

وی بیان کرد: دادستان محترم استان کمک بسیاری در راستای برخورد با حساب‌های شخصی اعلام شده برای جمع آوری کمک‌های مردمی کردند و در این راستا ۴۳ حساب در استان مسدود شده است.

احمدی افزود: کمک‌های امدادی که از انبارهای امدادی هلال احمر استان برای مناطق سیل زده ارسال شده است نیز به میزان ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بوده است و با همکاری آستان قدس نیز اقلامی شامل ۱۴۰۰۰۰ بسته حلوا شکری و ۳۲۰۰۰ قوطی لوبیا خریداری و به این مناطق ارسال شده است.

احمدی در خصوص سوانح اتفاق افتاده در سال ۹۷ نیز تصریح کرد: ۱۵۱۶ مورد حادثه در استان اتفاق افتاده است و در مجموع ۳۳۵۲۶۵ نفر حادثه دیده بودند که در عملیات‌های نیروهای هلال احمر ۱۵۸۱ نفر به صورت انتقالی و سرپایی نجات داده شده‌اند.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص تجهیزات در اختیار هلال احمر استان نیز اظهار کرد: ۲۰۰ خودرو اعم از عملیاتی و اداری در اختیار داریم که ۳۰ خودرو نجات و ۵۸ دستگاه خودرو کمک دار سبک بخشی از این خودرو هاست، همچنین ۱۲ خودرو سنگین و ۶ بالگرد که با اورژانس به صورت مشترک استفاده می‌شود و همچنین دو سگ زنده یاب نیز در اختیار مجموعه هلال احمر استان است. ولی برای مشهد ما نیاز مبرمی به بالگرد نجات داریم که امکان مانور بیشتری نسبت به بالگردهای موجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود :۱۶ شهرستان در خراسان رضوی نیز درگیر سیل بودند که شامل ۱۰۵ منطقه روستایی و ۱۰ منطقه شهری بوده است که ۱۶۴۳ خانوار آسیب دیده تحت امداد رسانی قرار گرفتند.

کد خبر 4611326

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۴ آمبولانس دیگر به ناوگان هلال‌احمر اضافه شد


به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، وحید کیانفر، معاون توسعه منابع‌انسانی و پشتیبانی جمعیت هلال‌احمر گفت: با مجوز خرید ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای هلال‌احمر، یک محموله دیگر خودروی امدادی شامل ۱۰۴ دستگاه خودرو، از گمرک خرمشهر ترخیص و برای تجهیز و پیوستن به ناوگان امدادی هلال‌احمر، در اختیار شرکت مرتبط قرار گرفت.

وی همچنین با حضور در کارگاه تجهیز این خودرو‌ها در خرمشهر، با مسئولان کارگاه دیدار و بر تسریع در روند آماده‌سازی این آمبولانس‌ها با حضور تیم‌های ناظر از سازمان امدادونجات و معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر تاکید کرد.

گفتنی است؛ که در مجموع مجوز واردات ۹۰۰ خودرو امدادی به جمعیت هلال احمر اعطا و در نهایت ۸۱۵ خودرو وارد گمرکات شده که در حال ترخیص و تجهیز هستند. از این تعداد، ۲۱۰ خودرو، آمبولانس هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فوت دختربچه ۹ ساله در واژگونی خودرو ۲۰۶
  • برخورد ۲ دستگاه خودرو در قزوین ۵ مصدوم برجای گذاشت
  • واژگونی دو خودرو با ۷ مصدوم
  • خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
  • هلال احمر خراسان رضوی به ۳۰۹ مصدوم خدمت رسانی کرد
  • تصادف پژو و سوناتا با ۹ کشته +عکس
  • تصادف ۲ خودرو در محور جندق_معلمان/ ۶ نفر جان باختند
  • پیوستن بیش از ۲۳ هزار نفر به پویش «بهرفت» در خراسان رضوی
  • ۱۰۴ آمبولانس دیگر به ناوگان هلال‌احمر اضافه می‌شود
  • ۱۰۴ آمبولانس دیگر به ناوگان هلال‌احمر اضافه شد