Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:36:06 GMT

جنگنده هایT50 ساخت کره جنوبی تحویل عراق می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۰۳۲۰

جنگنده هایT50 ساخت کره جنوبی تحویل عراق می شود

تهران- ایرنا- ارتش عراق امروز(چهارشنبه)اعلام کرد، چهار فروند جنگنده T50 ساخت کره جنوبی ماه جاری تحویل این کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش از این نیز ارتش عراق در ماه مارس 2017،نخستین محموله از جنگنده‌های نظامی کره جنوبی را دریافت کرده بود.
دومین محموله نظامی در ماه می 2018 از کره جنوبی تحویل ارتش عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دسامبر سال 2013، در کنار تهیه تجهیزات هوانوردی و آموزش خلبانان برای 20 سال آینده، قراردادی برای خرید 24 فروند جنگنده نظامی T50 با کره جنوبی به امضا رساند.
مبلغ قرارداد اولیه در حدود یک میلیارد دلار تخمین زده شد اما شرکت سازنده کره‌ای (KAI) بعداً مبلغ قرارداد را در حدود 2 میلیارد دلار اعلام کرد.
جنگنده پیشرفته نظامی T50 اولین پرواز آزمایشی خود را در سال 2002 انجام داد و تولید انبوه این جنگنده توسط وزارت دفاع کره جنوبی از سال 2005 آغاز شد.
کره جنوبی سال 2004، سه هزار و 600 سرباز به عراق اعزام کرد که پس از امریکا و انگلیس بیشترین شمار نیروها را در این کشور داشت.
هم اکنون کمتر از 600 سرباز کره جنوبی در منطقه کردنشین در شمال عراق مستقر هستند.
آساق**9473**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق كره جنوبي جنگنده تي 50

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۰۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسرائیلی به دلیل ترس از ایران

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، در حال حاضر هیچ هواپیما و جنگنده اسرائیلی بر فراز نوار غزه وجود ندارد.

گفته شده تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسرائیلی به دلیل تهدید ایران و آغاز حملات پهپادی از ایران صورت گرفته است.

آمریکا هم به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و دراین ارتباط کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، با وزیران دفاع و امور خارجه، رئیس سیا و مشاور امنیت ملی دیدار خواهد کرد.

به گفته کاخ سفید، مشاور امنیت ملی و معاون امنیت ملی، «جو بایدن» را در جریان رویدادهای خاورمیانه قرار خواهند داد.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز به نقل از مقامات آمریکایی گفته است که ایران احتمالاً تلاش می‌کند تا حمله پهپادی را با موشک‌های که بعداً پرتاب خواهد شد، هماهنگ کند.

یک مقام آمریکایی نیز در گفت وگو با الجزیره گفته است که ما تأیید می‌کنیم که ایران از طریق پهپاد به اسرائیل حمله کرده است.

همچنین در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شده است.

همزمان منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.

از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند.

به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپادهای ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

بامداد امروز یکشنبه حملات پهپادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس در واکنش به تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق سوریه و در پاسخ به شهادت نظامیان ایرانی در سوریه آغاز شد. منابع عبری نیز آغاز این حملات را تأیید کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • ۱۴۲۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه در هفته ارتش در خرسان جنوبی
  • حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب لبنان
  • تداوم عملیات ساخت و ساز بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهرکرد
  • تخلیه آسمان غزه از جنگنده‌های اسرائیلی به دلیل ترس از ایران
  • عکس| اولین دسته از جنگنده‌های سوخو۳۵ وارد میدان شدند
  • (تصویر) اولین دسته از جنگنده‌های سوخو۳۵ وارد میدان شدند