Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@10:19:51 GMT

کمک ۸۶ میلیارد ریالی خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۰۸۱۴

کمک ۸۶ میلیارد ریالی خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده کشور

احمدی گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارسالی از خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده کشور به ارزش ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، «سیدمجتبی احمدی» امروز(۱۸ اردیبهشت) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در سیل نوروزی امسال با ابلاغ وزیر کشور به استاندار خراسان رضوی محموله‌های ارسالی جمعیت هلال احمر استان به همراه کمک‌های مردمی در ۶۹ نوبت و با ارزش ۵۹ میلیارد ریال ارسال شد که ۴۴ محموله آن به گلستان، ۲۰ محموله به لرستان و ۵ محموله به خوزستان ارسال شد همچنین در این سیل ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک نقدی مردمی را داشتیم و مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارسالی از خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده کشور به ارزش ۸۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی افزود: در سیل نوروزی امسال ۱۶۷ پایگاه امدادی ثابت و موقت جمعیت هلال احمر خراسان رضوی فعال شد که با همراهی مردم و خیران‌نیک‌اندیش کمک قابل توجهی به هموطنان سیل‌زده شد.

 

وی با بیان اینکه کمک‌های بشردوستانه این مجموعه با همکاری آستان قدس رضوی به ارزش ۷۳ میلیارد ریال بود، خاطرنشان کرد: این کمک‌های بشردوستانه به استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان ارسال شد که شامل چادر، پتو، موکت، ظروف یکبار مصرف و ست امداد و نجات بود و در این سیل‌ها تعداد ۵۰۰ چادر نیز از چین به خراسان رضوی ارسال شد تا ضمن ذخیره‌سازی انبارها، مشکلی در بحث میزان چادرهای موردنیاز نداشته باشیم.

 

احمدی تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۱۶ مورد حادثه و ۳۶۵ هزار و ۲۳ حادثه‌دیده داشتیم و در ایام نوروز امسال نیز خدمات‌رسانی ویژه را با توجه به وقوع سیل‌های نوروزی داشتیم و ۲۰۰ خودروی فعال اداری و عملیاتی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادارات و پایگاه‌های امدادی سطح استان فعال است.

 

وی با بیان اینکه بودجه حوزه امداد و نجات مورد تصویب دولت و مجلس در سال ۹۸، ۷۰۰ میلیارد تومان بوده که ۸ درصد آن با توجه به زائران میلیونی امام رضا(ع) به خراسان رضوی اختصاص می‌یابد، تاکید کرد: امیدواریم که با تخصیص به‌موقع این بودجه بتوانیم برترین، سریع‌ترین و باکیفیت‌ترین خدمات را ارائه کنیم همچنین رقم ۵۰۰ یورو‌ قرار بوده که از طرف یونیسف واریز شود که تاکنون رقمی از این بودجه تخصیص نیافته است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: به مناسبت هفته هلال احمر از ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت ماه تخفیف ۱۰ درصدی خدمات درمانی مراکز درمانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اعمال شده و در این هفته ۲۷۰ وزیت و تحویل دارویی رایگان را در روستاهای کلات داشتیم.

 

احمدی گفت: در سیل استان مدیریت بسیارخوبی در بحث آمادگی، مقابله، هشدارها و حساسیت‌زایی داشتیم از ابتدای فروردین ماه تا دهم اردیبهشت ماه امسال ۱۶ شهرستان استان درگیر سیل بودند و به ۶ هزار و ۵۵ نفر در ۱۰ منطقه شهری و ۱۰۵ منطقه روستایی امدادرسانی شد.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان مراسم اختتامیه ماه مبارک رمضان اصفهان مرحله کشوری اردبیل آذربایجان غربی حرم هلال بن علی ع جمعیت هلال احمر کمک های مردمی نشست خبری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۰۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر ۹۰ جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد.

 محمدعلی کاوسی افزود: در این حادثه یک دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت ۳۰ دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند.

کاوسی افزود: این حادثه جان‌باخته نداشته است.

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • از مناطق سیل‌زده جنوب چه خبر ؟
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • ۸ مصدوم در تصادف دو خودرو با شتر در محور طبس
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش