Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: مجلس باید اعتبارات کافی برای ایمنی راه ها و ترویج رویکرد سیستم ایمن برای کاهش حوادث ترافیکی قرار دهد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حبیب الله معصومی، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سالیانه یک میلیون و 350 هزار نفر در دنیا بر اثر حودادث ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به طور میانگین 54 درصد از فوتی‌های حوادث ترافیکی مربوط به عابرپیاده، موتور سوار و دوچرخه سوار است، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما موتورسواران تابع هیچ قوانینی نیستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان گفت: متاسفانه شهرهای ما پیاده محور نیست و ماشین ها با سرعت‌های بسیار وحشتناکی در خیابان‌های شهری حرکت می‌کنند که گاها سبب ترس و وحشت عابران پیاده می‌شود.

معصومی با تاکید بر اینکه رانندگان در جاده‌های شهری با سرعت غیر استاندارد حرکت می‌کنند، ابراز کرد: وقتی در جاده‌های شهری تصادفات منجر به کشته شدن افراد می‌شود، نشان از سرعت غیر ایمن رانندگان است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 17 هزار و 183 نفر در کشور بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال 96 افزایش یافته است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان افزود: همچنین تعداد مصدومانی که سال گذشته بر اثر تصادفات در بیمارستان بستری شدند 367 هزار و 440 نفر بوده که نسبت به سال 96، 9.4 درصد افزایش داشته است.

معصومی اضافه کرد: با توجه به افزایش آمار سفر در فصل تابستان، بیشترین آمار تصادفات جاده ای هم مربوط به سه ماهه تابستان هر سال است.

وی با بیان اینکه در استان همدان طی 10 سال اخیر، 7 هزار نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت کرده اند، گفت: علت مرگ 43 درصد از افراد ضربه به سر، 29 درصد شکستگی و 8 درصد هم مربوط به خونریزی بوده است.

مانور حوادث ترافیکی در اردبیل برگزار شد؛ لغو پرواز بالگرد به دلیل نجات جان یک مادررکورد انتقال هوایی مصدومان حوادث ترافیکی شکسته شدتصادف خونین ‌در محور اردبیل ـ گرمی؛ 3 نفر کشته شدند

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان اظهار داشت: از این تعداد فوتی، 52 درصد در صحنه حادثه جان خود را از دست دادند، 6 درصد در حین انتقال به بیمارستان و 40 درصد هم در بیمارستان فوت شدند.

کمترین آمار فوتی‌ها مربوط به سال 97 است

معصومی با بیان اینکه از سال 80 تا 96 تعداد فوتی های حوادث جاده ای در استان همدان بیشتر از 500 نفر بوده است، گفت: اما در سال 97 آمار فوتی ها به 434 نفر رسید.

وی افزود: برای کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای باید همه دستگاه‌های استانی به کمک ما بیایند و به افزایش فرهنگ رانندگی، ایمنی جاده ها و غیره کمک کنند. همه ادارات استان باید برنامه های خود برای کاهش حوادث ترافیکی را بنویسند و به استانداری اعلام کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: در سال گذشته 12 هزار و 700 نفر از مصدومان حوادث جاده ای استان خدمات درمانی رایگان دریافت کردند.

معصومی با بیان اینکه باید حوادث ویژه را به تهران گزارش کنیم، ابراز کرد: 60 درصد از حوادث ویژه ما مربوط به حوادث رانندگی است.

ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی نوسازی می‌شود

وی گفت: 50 آمبولانس نو برای استان گرفتیم و تا پایان امسال تعداد آمبولانس های نو را به 73 آمبولانس میرسانیم. تا پایان امسال ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی نوسازی میشود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث فوریت‌های پزشکی استان همدان با بیان اینکه دارای یک اتوبوس آمبولانس هستیم، ابراز کرد: پیگیر ورود دومین اتوبوس آمبولانس به استان هستیم. به ازای هر جمعیت یک میلیون نفر یک اتوبوس آمبولانس نیاز است.

معصومی به تعداد پایگاه‌های این مرکز در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دارای 57 پایگاه هستیم، امسال 6 پایگاه جاده ای هم اضافه میشود. همچنین مشغول ساخت 11 ساختمان برای پایگاه های داخل کانکس هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکل عدم آنتن دهی سیمکارت ها در نقاط کور جاده اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل باید توسط مخابرات رفع شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث فوریت های پزشکی استان همدان به میانگین مدت زمان رسیدن نیروهای 115 به محل حادثه اشاره کرد و گفت: این مدت زمان در جاده های شهری کمتر از 8 دقیقه و در جاده های برون شهری کمتر از 15 دقیقه است.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۱۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرهنگ رسول قنبری از کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات در جاده‌های استان خبر داد و افزود: در تعطیلات نوروز گذشته از ۲۴ اسفند تا ۸ فروردین تعداد تلفات جاده‌ای استان بوشهر بر اثر تصادف خودرو‌ها ۱۵ نفر بود که امسال به ۵ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان این‌که با وجود کاهش تلفات، مصدومان تصادف در این مدت افزایش یافته است، اضافه کرد: در ۱۴ روز گذشته ۱۶۷ نفر بر اثر تصادف خودرو‌ها در جاده‌های استان بوشهر مصدوم شده‌اند که با توجه ۱۵۷ مصدوم در مدت مشابه پارسال، شاهد افزایش ۶ درصدی زخمی‌ها هستیم.

جانشین فرمانده پلیس راه استان بوشهر تعداد کل تصادفات از آغاز اجرای طرح نوروزی امسال در جاده‌های استان را ۲۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

قنبری از افزایش تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان خبر داد و افزود: در مجموع تردد‌های درون استانی از ۲۴ اسفند تاکنون ۳ درصد افزایش یافته است.

وی کاهش تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تردد خودرو‌ها در محور‌های ورودی استان ۶ درصد و خروجی ۷ درصد در ۱۴ روز گذشته نسبت‌به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

سرهنگ قنبری بی‌توجهی رانندگان به جلو و نداشتن تمرکز کافی ناشی از خستگی، استفاده از تلفن همراه و ... در کنار سرعت بالا را از عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای و شهری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: رانندگی با سرعت مطمئن، استفاده نکردن از تلفن همراه حین رانندگی و چند دقیقه استراحت بعد از ۲ ساعت رانندگی نقش به‌سزایی در پیشگیری از تصادفات جاده‌ای دارد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۴۰ درصدی حوادث آتش‌سوزی در آستارا
  • فرماندهی انتظامی استان در تمامی حوزه های امنیتی، انتظامی و ترافیکی کارنامه درخشانی دارد
  • کاهش ۶۰ درصدی تصادفات در جاده‌های بوشهر
  • کاهش ۸ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در خراسان شمالی/تصادفات فوتی در استان ۲۵ درصد افزایش یافت
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • ۷ نفر در حوادث جاده‌ای خوزستان جان باختند
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • ۵ فوتی در تصادفات ترافیکی سفرهای نیمه اول تعطیلات نوروزی استان همدان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات نوروز
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در همدان