Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@18:25:35 GMT

اقدامات و دستاوردهای سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۲۳۶۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در اصفهان، سرهنگ احسان الله رضاپور، رییس بسیج سازندگی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس بسیج سازندگی، با اشاره به تأسیس سازمان بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه سال 79، گفت: پس از انحلال جهاد سازندگی توسط دولت وقت و خدماتی که جهاد سازندگی انجام داده بود، حیف بود که آن خدمات از بین برود و ادامه نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل سازمان بسیج سازندگی را صادر کردند.

وی در ادامه افزود: در سال 86 بسیج سازندگی عملا به عنوان یک دستگاه اجرایی در اجرای پروژه‌های کوچک، زودبازده و عام المنفعه شناخته شد و صدها پروژه توسط این سازان انجام شده که موفق هم بوده است. با کمترین هزینه و امکانات بهترین پروژه‌ها در این سازمان انجام شده و همیشه مورد رضایت بوده است. سازمان بسیج سازندگی رقیب بخش خصوصی و یک پیمانکار نیست بلکه هرکجا که نیاز باشد و کاری زمین مانده باشد یا از سوی دستگاه‌های مسؤول درخواست شود، سازمان بسیج سازندگی وارد عمل می‌شود.

رضاپور با بیان اینکه بسیج سازندگی همیشه در عرصه‌های مختلف فعال بوده است، اظهار کرد: سلامت و خدمات رسانی، حوادث غیرمترقبه و بحران‌ها، عرصه‌های فرهنگی، عرصه‌های عمرانی و دیگر عرصه‌هایی که به توانمندی‌های بسیج سازندگی نیاز بوده است، بسیج سازندگی حضور داشته و انجام وظیفه کرده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان از 300 هکتار بیابان زدایی در شرق اصفهان و در منطقه برخوار در سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: 6600 نفر روز برای این کار به کار گیری شدند، رشد سبزینه عرصه‌ها بالای 98 درصد بوده و افتخار داریم رتبه اول کشوری در بحث بیابان زدایی را داریم و فعالترین بسیج سازندگی در این عرصه در کشور هستیم با تجربه بسیار بالا که پیشنهاد 2 الی 4 هزار هکتار بیابان زدایی در خوزستان را دادیم که به دلیل بروکراسی موجود تاکنون این میزان محقق نشده است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان 12 هزار هکتار بیابان زدایی انجام شده است، تصریح کرد: 5 نقطه استان اصفهان در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. اقداماتی در بحث مبارزه با بیماری سالک انجام شده است که طعمه گذاری، لانه کوبی، سم پاشی و محو پاشی از جمله اقداماتی است که در این عرصه در سطح استان اصفهان در مناطق آلوده انجام شده است، 345 نفر در قالب 5 هزار روز فعالیت در 50 روستا و محله این عملیات مبارزه با سالک انجام شده است.

رضاپور از توزیع و تهیه سبدهای معیشتی در سازکان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت و خاطرنشان کرد: تشکیل 5 گروه جهادی با حضور 91 نفر از فرزندان مددجویان یکی از اقدامات جهادی بسیج سازندگی استان اصفهان است. در امر آموزش و مشاوره خدمت رسانی به فعالان اقتصادی صورت گرفته و از 510 طرح حمایت به عمل آمده است.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان اظهار کرد: یکی از مسائل مهم مورد توجه ما امنیت غذایی است، 90 تن گوشت در بحث پرورش ماهی، 45 تن تخم مرغ در زمینه پرورش مرغ بومی، 7 تن گوشت و 5 تن تخم بلدرچینف 72 تن گوشت بوقلمون و 29 تن شترمرغ، 80 تن کود و کمپستف 11 تن تولید عسل، 174 تن قارچ خوراکی، 105 کیلوگرم زعفران با عیار بالاتر از قائنات، 340 تن در محصولات گلخانه‌ای، 12تن گیاهان دارویی، 201 تن گوشت پرورش دام سنگین و 266 تن گوشت در دام سبک و 174 تن محصول در صنایع تبدیلی داشته‌ایم.

وی از راه اندازی تنها سامانه سازمان بسیج سازندگی در استان اصفهان به منظور استفاده از تسهیلات خبرداد و تصریح کرد: برگزاری اردوهای جهادی با حضور 400 گروه جهادی در استان اصفهان از عمده فعالیت‌های بسیج سازندگی در استان اصفهان است که افتخار داریم رتبه اول کشور در زمینه کمی و کیفی در فعالیت‌های جهادی را دارا هستیم. جغرافیای هدف و انتخاب منطقه و فعالیت 3 تا 5 ساله در این مناطق، مدل عملکردی گروه‌های جهادی است.

رضاپور با اشاره به تکمیل 91 واحد خانه محروم توسط گروه‌های جهادی اصفهان، اظهار کرد: فعالیت گروه‌های جهادی در سال گذشته بسیار خوب و ارزنده بوده است، همچنین طرح اردوهای هجرت دانش آموزی که از توان دانش آموزان استفاده شده از دیگر طرح‌هایی است که در راستای نوسازی و بازسازی مدارس استفاده می‌شود، همچنین 570 دوره آموزشی با ارائه گواهی آموزشی برگزار شده است. 3706 نفر در جهاد کشاورزی آموزش دیده‌اند و در عرصه فنی حرفه‌ای نیز 4414 نفر از آموزش‌های لازم بهره جستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه در سرتاسر کشور 40 هزار پروژه اشتغالزایی و محرومیت زدایی اجرایی خواهد شد که 1550 پروژه به اصفهان اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: از چهارمین روز فروردین در منطقه سیل زده آق قلا حضور داشتیم و نزدیک به 22 روستا به سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تحویل داده شد که عملیات لایروبی و لجن کشی و بازسازی در 22 روز انجام شد، در سیل لرستان و خوزستان نیز همزمان مشغول فعالیت بودیم و در عرصه بازسازی پل دختر 4 هزار واحد مسکونی و تجاری تخریبی و تعمیری وجود دارد، 900 واحد احداثی نیز در روستاها هم وجود دارد که همه اینها توسط نیروهای جهادی بازسازی و مرمت خواهد شد.

وی ادامه داد: 7950 واحد در استان اصفهان آسیب دیده‌اند که نیازمند مرمت و بازسازی هستند، قرار است هر پایگاه مقاومتی یک گروه جهادی خدمت رسان در حیطه محل مأموریت و استحفاظی خود راه اندازی کنند که اقدام بسیار مهم و قابل توجه است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۲۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان از نوسازی ناوگان این سازمان در سال جاری خبر داد و گفت: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد.

هادی اسحاقیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از اوایل سال ۱۴۰۱ با سیاست‌گذاری کلان انجام شده در سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان برنامه‌ریزی برای نوسازی ناوگان این سازمان انجام و در دو قالب ماشین‌آلات خدمات شهری و ماشین‌آلات عمرانی اقدامات لازم برای نوسازی انجام شده است.

وی افزود: در این ارتباط چندین مناقصه برای خرید ماشین‌آلات مختلف در سال گذشته انجام شد و با تعیین پیمانکار، فرایند ساخت مکانیزم‌ها و ماشین‌آلات آغاز شده است.

سرپرست سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اولین گام از نوسازی ناوگان نیز از ابتدای هفته جاری دو دستگاه کمپرسی ده‌چرخ جدید به ناوگان اضافه شد و در حال ارائه خدمات است و از این طریق توانسته‌ایم ارائه خدمات را با کیفیت مطلوب‌تری ارائه کنیم.

اسحاقیان ادامه داد: امیدواریم تا نیمه سال ۱۴۰۳، تعدادی ماشین‌آلات و مکانیزم‌های جدید به ناوگان سازمان اضافه شود و از این طریق بتوانیم فرآیند نوسازی را تقویت و کیفیت خدمات را افزایش دهیم.

کد خبر 747382

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می شود
  • ناوگان سازمان خدمات موتوری شهرداری اصفهان نوسازی می‌شود
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تأمین آب استان اصفهان نخستین مطالبه مردم و علما است
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی طی ایام نوروز
  • انجام بیش از ۲۵ هزار خدمت جهادی در خراسان جنوبی