Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@17:55:46 GMT

عارف:سند2030 به کلی کنار رفته است

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۲۸۲۶

عارف:سند2030 به کلی کنار رفته است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ کلا از فضای آموزشی کشور کنار رفته است و وزیر آموزش و پرورش هم بارها در کمیسیون آموزش مجلس این مسئله را اعلام کرده است.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اجرای سند ۲۰۳۰ در مدارس گفت: سند ۲۰۳۰ از دستور کار آموزش و پرورش خارج شده است؛ ما اطلاع دقیق داریم که بعد از اولین تذکر مقام معظم رهبری، این سند اجرا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اینستاگرام، پیام تبریک عارف به فرمانده سپاه را حذف کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: سند ۲۰۳۰ کلاً از فضای آموزشی کشور کنار رفته است و وزیر آموزش و پرورش هم بارها در کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرده به هیچ وجه و در هیچ جای رسمی در این وزارتخانه، هیچ اقدامی در ارتباط با سند ۲۰۳۰ مطرح نیست.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه گفت: ما سندی بهتر از ۲۰۳۰ داریم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و یک سند بسیار مترقی است.

وی توضیح داد: حداقل ۱۰ سال در یک فضای دقیق و کارشناسی و با حضور تقریباً همه وزرای آموزش و پرورش و آموزش عالی سابق برای تدوین این سند تلاش شده و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم تصویب کرده و انتظار ما این است که وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی‌تر در اجرایی کردن این سند گام بردارد.

عارف با اشاره به حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اجرای این سند، ادامه داد: اصرار داریم مسئولان در رابطه با این سند به صورت جدی‌تر جلو روند زیرا اگر این سند با جدیت اجرا شود، نیازی به هیچ سند دیگری نیست و سند ۲۰۳۰ هم همانطور که اشاره کردم کلاً کنار رفته است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی بازار سکه و ارز سند 2030 محمدرضا عارف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟