Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:42:03 GMT

راز انسان درون مجسمه بودا +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۲۹۸۸

راز انسان درون مجسمه بودا +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمایش‌های سی‌تی اسکن و آندوسکوپی هلندی‌ها روی مجسمه هزارساله بودای چینی نشان داد که درون آن، بدن مومیایی‌شده یکی از استادان بودایی مدرسه مدیتیشن قرار دارد.

پژوهشگران کشف کرده‌اند که این راهب حدود ۱۱۰۰ سال پیش زندگی می‌کرده است. کشف این مومیایی اهمیت فراوانی در زمینه فرهنگی و تاریخی دارد و این تنها مجسمه بوداست که در غرب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش‌های آندوسکوپی نشان داد که در اسکلت این مومیایی زمانی اعضای درونی وجود داشته که سپس با موادی غیرقابل شناسایی و کاغذهایی با نوشته‌های چینی پر شده است.

محققان اکنون در حال انجام آزمایش‌های DNA روی استخوان‌های این راهب مومیایی‌شده هستند. کارشناسان موزه «درنتس» شک دارند که این مجسمه نتیجه «خودمومیایی» این راهب چینی باشد. «خودمومیایی» کردن یکی از رسوم راهب‌های آسیایی بود که طی آن‌، فرد رژیم غذایی سختی می‌گرفت و در آن سم می‌خورد تا به مرحله سوء‌تغذیه می‌رسید. او که این کارها را برای نگهداری طولانی‌مدت بدنش انجام می‌داد، در زمان نزدیک شدن به مرگ توسط دیگران دفن می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عجیب ترین ها دیدنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد

مهدی فعالی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد اظهار کرد:  ۱۰۳ اتوبوس، شامل ۱۴ اتوبوس، ۱۴ مینی‌بوس و ۵ اتوبوس پیشرو که عمدتاً نو است که مجموعه ناوگان حمل و نقل درون شهری یزد اضافه می‌شود و میانگین عمر ناوگان را کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد فعال بوده در حالی که نیاز شهری یزد ۱۵۰ اتوبوس است. این کمبود اتوبوس موجب شده زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد سطح شهر زیاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کشف هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • کشف یک هزار و ۷۶۰ عدد سکه فلزی تاریخی از منزل یک روستایی در مراغه
  • مجسمه «بکن باوئر» در محوطه آلیانتس آرنا نصب می شود
  • سیوها و واکنش‌های برتر آندری لونین در درون دروازه‌ رئال مادرید / فیلم
  • مجسمه بکن‌باوئر در محوطه ورزشگاه بایرن نصب می‌شود
  • کشف و ضبط ۱۷۶۰ سکه فلزی در شهرستان مراغه
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟
  • کاهش زمان انتظار در ایستگاه‌های خط واحد شهر یزد
  • برپایی نمایشگاه مجسمه در قم
  • فعالیت ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد