Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@09:54:19 GMT

راه اندازی موزه راه آهن در تبریز

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۳۰۲۰

راه اندازی موزه راه آهن در تبریز

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: حمل و نقل ریلی در توسعه پایدار و به طور خاص توسعه صنعت گردشگری از جایگاه مهمی برخوردار است، راه آهن تبریز نیز با قدمت بیش از ۱۰۰ سال خود یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های ارتقا صنعت گردشگری در منطقه محسوب می‌شود که حفظ و صیانت از آثار و هویت آن امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبدار ادامه داد: با توجه به پتانسیل موجود و وجود حدود ۱۰۰ قلم قطعات اعم از واگن‌ها، ماشین آلات و ادوات مربوط به راه آهن آذربایجان در این مجموعه، راه اندازی موزه راه آهن تبریز در راستای به نمایش گذاشتن این اقلام حائز اهمیت است که امید داریم با اهتمام اداره کل راه آهن شاهد افتتاح آن در آینده‌ای نزدیک باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در این بازدید ضمن قدردانی از اقدامات فرهنگی مدیرکل راه آهن استان، گفت: طی سال‌های اخیر شاهد اتفاقات شایسته ای در راه آهن استان بوده‌ایم که مرمت ساختمان و ثبت ملی راه آهن ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در این مکان جزو آنهاست.

آبدار در پایان گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده و اهمیت راه آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی تبریز، مقرر شد غرفه‌های اطلاع رسانی و عرضه اقلام فرهنگی و سوغات تبریز به طور دائمی در محل راه آهن تبریز مستقر شود.

کد خبر 4612038

منبع: مهر

کلیدواژه: راه آهن گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، گفت: همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، بازدید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه رایگان است. - اخبار استانها -

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله شاهنامه‌خوانی و جشنواره‌های فرهنگی در اورامانات و حفظ و معرفی میراث ناملموس در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: همچنین به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی بازدید از محوطه‌های تاریخی و موزه‌های استان امروز پنجشنبه 30 فروردین ماه رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه با همکاری و همیاری معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه، شهرداری‌ها و شورای شهر احیا می‌شود گفت: این محور از گذر جلوخان از خیابان مدرس آغاز شده است.

فرمانی افزود: بیش از 100 بنای تاریخی از جمله حمام ها، خانه‌ها، بازارها و مساجد و سراها در محدوده بافت تاریخی شهر کرمانشاه شناسایی شده که طرح احیای محور گردشگری در این بافت با توجه به این فراوانی آثار انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همه بناهای تاریخی استان که مالکیت آن در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار دارد از طریق صندوق حفظ، احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی به بخش خصوصی واگذار می‌شود و تاکنون بیش از هشت بنای تاریخی استان مانند خانه صارموالدوله و فیض مهدوی به بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه قرار است برخی از بناهای دیگر نیز بعد از پایان کار مرمت و بازسازی به بخش خصوصی واگذار شود گفت: میراث فرهنگی استان آماده ارائه تسهیلات برای احیای خانه‌های تاریخی در تملک بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه راه‌اندازی شود
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل سه شی تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • بازدید افزون بر ۳۰ هزار گردشگر از موزه‌های خراسان شمالی