Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:18:31 GMT

ایران و چین همکاری های تحقیقات کشاورزی را توسعه می دهند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۳۱۱۸

ایران و چین همکاری های تحقیقات کشاورزی را توسعه می دهند

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر ارتباطات علمی و همکاری‌های بین‌المللی سازمان تحقیقات کشاورزی گفت: توسعه همکاری های کشاورزی در زمینه غلات، حبوبات، گیاهان صنعتی، محصولات باغی، دانه‌های روغنی با کشور چین در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، تورج ولی‌نسب در دیدار با هوانگ یی مشاور سیاسی ایالت یانان چین دورنمایی از توانمندی‌های سازمان در حوزه پژوهش، آموزش و ترویج کشاورزی را ارایه داد و افزود: این سازمان به عنوان بزرگترین سازمان‌های تحقیقاتی در خاورمیانه و در بین کشورهای اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توسعه همکاری‌های دوجانبه را از اهداف امضای یادداشت تفاهم همکاری بین این سازمان و آکادمی علوم کشاورزی یانان چین دانست که در آینده نزدیک محقق می شود و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های مشترک تحقیقاتی در زمینه غلات، حبوبات، گیاهان صنعتی، محصولات باغی، دانه‌های روغنی بین سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و آکادمی علوم کشاورزی فصل جدید از انتقال دانش و توسعه تکنولوژی بین دو کشور ایجاد کند.
« جهانفر دانشیان » مدیرکل دفتر امور پژوهشی سازمان تحقیقات با اشاره به زمینه‌های همکاری بین سازمان تحقیقات و چین، توجه به اصلاح سیستم‌های کشت و فرآوری چای، انتقال فناوری برای اصلاح و افزایش تولید و توسعه کشت ارقام هیبرید کلزا، توسعه جنگل‌کاری در مناطق خشک، نیمه‌خشک و شور، شناسایی و پایش منابع تولید گرد غبار و راهکارهای مهار آن در ایران، انتقال دانش و تجارب در خصوص کشت نشایی در چین را مهم برشمرد.
وی ضرورت توسعه شرکت‌های اصلاح و تولید ارقام سبزی و صیفی و انتقال تجارب و دانش چین در زمینه نظام‌های بهره‌برداری به ویژه بهره‌برداران خرده‌پا را برای سازمان قابل توجه دانست.
** تعمیق روابط ایران و چین با توسعه همکاری های تحقیقاتی
« هوانگ یی » مشاور سیاسی ایالت یانان چین ضمن اعلام آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه مزبور، خاطرنشان ساخت : امضای این یادداشت همکاری می‌تواند بسترساز تعمیق روابط بین این ایالت و ایران باشد.
وی یادآور شد: ایالت یانان با 47 میلیون نفر جمعیت، دارای منابع غنی معدنی و طبیعی، تنوع گیاهی و جانوری، اقلیم‌های چندگانه با ظرفیت تولید و صادرات انواع غلات است که می‌تواند در چارچوب گسترش تعاملات با ایران از نظر اقتصادی و اجتماعی، بخصوص در ارتباط با تقویت راهبرد کلان دولت چین در ایجاد 'یک کمربند، یک راه' بین کشورهای مسیر جاده ابریشم، مورد توجه قرار گیرد.
بنابراین گزارش، هیأتی از ایالت یانان چین به سرپرستی هوانگ یی مشاور سیاسی این ایالت و مسئولان ارشد آکادمی علوم کشاورزی مربوطه به تهران آمده اند، چن یانگ قائم مقام دانشگاه یانان و هونگ مدیرکل موسسه فرآوری کشاورزی آکادمی علوم کشاورزی یانان در این دیدار حضور داشتند.
اقتصام**9186 **1559

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي چين و ايران تحقيقات كشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی

سفرای ایران و روسیه امروز (چهارشنبه) در وین دیدار و درباره برخی مسائل مرتبط با همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «میخائیل اولیانوف» سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: امروز با محسن نذیری اصل نماینده دائم ایران دیدار کردم.

وی افزود: ما درباره شماری از مسائل مربوط به همکاری‌های دو کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سازمان معاهده منع جامع آزمایش های هسته‌ای و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد بحث کردیم.

این یک رویه متداول است که سفرای ایران و روسیه به طور معمول درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ملاقات و رایزنی می‌کنند.

نذیری و اولیانوف اسفند ماه گذشته نیز در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با یکدیگر دیدار و درباره دستور کار این نشست تبادل نظر کردند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • رشد ۴۰ درصدی مبادلات تجاری ایران و بلاروس در سال ۲۰۲۳
  • رایزنی سفرای ایران و روسیه درباره همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی
  • تلاش برای دستیابی به خودکفایی در زمینه تولید مرغ و تخم‌مرغ در سیستان و بلوچستان
  • افزایش ۲۵ درصدی جوجه‌ریزی در مازندران
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • تشریح برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • برنامه‌های جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان برای تحقق شعار سال
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • ۵ راهبرد اساسی در حوزه کشاورزی مازندران تعریف شد
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲