Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رشت با بیان اینکه جوانان باید سیاست را بدانند اما دچار سیاست‌زدگی نشوند گفت: تنها با روحیه انقلابی می‌توان مشکلات کشور را برطرف کرد. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار با دانش آموزان و معلمان دبیرستان معارف اسلامی صدرای ولایت رشت با اشاره به سابقه فعالیت این مدرسه اظهار داشت: اساس و هدف از تاسیس دبیرستان صدرا، تربیت مدیران آینده جامعه اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در دبیرستان صدرا اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان این دبیرستان، به دلیل آشنایی با احکام و معارف دینی، کمتر دچار انحراف و ناهنجاری‌های گوناگون می‌شوند.

وی دبیرستان صدرا را برخوردار از فضای معنوی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با تحصیل در این دبیرستان، با تعالیم دینی و قرآنی بیشتر مانوس می‌شوند و می‌توانند معنویت درونی خود را روز به روز بیشتر تقویت کنند.

امام جمعه رشت: غربی‌ها با سند ننگین 2030 ‌انتظار دارند ‌معلمان ‌ایرانی ‌سرباز غربی تربیت کنند‌امام جمعه رشت: طلاب سبک زندگی اسلامی را با رفتار خود به جامعه انتقال می‌دهندامام جمعه رشت: مجاهدت و تعهد به ارزش‌های اسلامی از ویژگی‌های بارز پاسداران انقلاب اسلامی است

امام جمعه رشت از تحصیل بیش از هزار طلبه پسر در حوزه‌های علمیه گیلان خبر داد و تصریح کرد: تعداد هزار و 500 طلبه دختر نیز در حوزه‌های علمیه استان گیلان تحصیل می‌کنند و به کسب علوم و معارف دینی مشغول هستند.

فلاحتی خواندن کتاب‌های غیر درسی را برای جوانان ضروری دانست و اظهار داشت: بسیاری از افراد هنجارشکن در جامعه اهل مطالعه نیستند؛ عدم مطالعه باعث جهالت انسان می‌شود و جهالت بسیار خطرآفرین است.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان مطالعه را عامل نشاط در انسان ارزیابی کرد و افزود: انسان مومن باید همواره دارای نشاط روحی و جسمی باشد و هیچ چیز به اندازه مطالعه یک کتاب خوب، روح انسان را با نشاط نمی‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان مدارس دینی وظیفه دارند پاسخگوی شبهات ایجاد شده در جامعه باشند، گفت: پاسخگویی به شبهات نیازمند مطالعه قرآن، منابع و کتب دینی است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه توجه جوانان به خودسازی مهم است، ابراز داشت: نماز سر وقت و دعا به ویژه در ماه رمضان موجب افزایش معنویت و نشاط در انسان می‌شود و سعادت و عاقبت به خیری او را در پی خواهد داشت.

فلاحتی تهذیب و دانش را عامل رشد انسان معرفی کرد و افزود: مربیان باید برای ارتقای سطح دانش و تهذیب نفس دانش آموزان تلاش کنند و آنها را در مسیر سختی که پیش رو دارند، یاری کنند تا از مسیر حق منحرف نشوند.

وی با تاکید بر بصیرت افزایی جوانان، خاطرنشان کرد: اگر دانش آموز و استاد نسبت به اتفاقات دنیای پیرامون خود آشنایی نداشته باشند دچار فریب می‌شوند و نمی‌توانند راه درست را تشخیص دهند و در نتیجه دچار ضلالت و گمراهی می‌شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان بایستی سیاست را بدانند اما دچار سیاست زدگی نشوند؛ تنها با روحیه انقلابی می‌توان مشکلات کشور را حل کرد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان اظهار داشت: جوانی که دلداده دین، آیین، ملت و کشور خود باشد، نسبت به جامعه احساس مسئولیت می‌کند و نسبت به اتفاقات پیرامون خود بی‌تفاوت نمی‌شود.

مدیر دبیرستان معارف اسلامی صدرای ولایت رشت نیز در این دیدار با اشاره به تاسیس این مدرسه در 12 سال گذشته اظهار داشت: دبیرستان صدرا در راستای ترویج دین، در رشته علوم و معارف اسلامی فعالیت می‌کند.

حجت‌الاسلام کاظم آل‌حجت از بازسازی دبیرستان معارف اسلامی صدرای ولایت رشت خبر داد و گفت: در سال تحصیلی جدید با بکار گیری اساتید انقلابی و مومن، در تلاش هستیم در راستای تمدن سازی اسلامی گام برداریم.

انتهای پیام/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان

آخرین مرحله مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در ۴رشته حفظ، قرائت تقلیدی ومداحی و احکام نماز با رقابت ۶۵نفر از منتخبین مدارس ابتدایی دخترانه دوره دوم، در مسجدالنبی (مسجد مسر) برگزار شد.

حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان باحضور در مسجد مسر و بازدیداز این مسابقات اجرای این برنامه‌ها را در گسترش فرهنگ قرآنی درجامعه بویژه نسل جدید موثر دانست. امام جمعه دلیجان درپایان از برگزارکنندگان این مسابقات قدردانی کرد.

درمرحله اول مسابقات منطقه‌ای قران، عترت ونماز در سه رشته حفظ، قرائت تقلیدی و اذان حدود ۷۰نفر از منتخبین مدارس ابتدایی پسرانه دوره اول به رقابت پرداختند.

منتخبین این مسابقات‌ها به مرحله استانی راه یافتند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • فعال کردن ۳۵۰ هزار میلیارد ریال صنایع راکد لرستان نگاه ویژه دولت را می طلبد
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • برپایی آئین جشن تکلیف دختران سرفاریاب
  • فیلم/ رئیسی: روحیه انقلابی و دین مداری مردم لاهور و پاکستان ستودنی است
  • مخبر: کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • کسی بدون نظر جمهوری اسلامی توان تصمیم‌گیری در منطقه را ندارد
  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است