Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-20@14:56:11 GMT

حس عرفانی نعیمه نظام‌دوست با صدای ربنای استاد شجریان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۳۴۸۰

به گزارش پارس نیوز، نعیمه نظام‌دوست در اینستاگرامش نوشت: به به، به ای صدای آسمانی استاد که از وقتی بچه بودم این صدا در ذهن و دل جان ما، نقش بسته و صدای عشق رو نمیشه از دلها و ذهنها پاک کرد وقتی ماه رمضان میشد ما با این صدا وقت افطار وصل میشدیم و کلی حس خوب عرفانی رو تجربه میکردیم و حال دل و روحمون خوب میشد، میدونم شماها همه این حال خوب رو تجربه کردین .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدای عشق ماندنی است. امیدوارم در این ماه هم دل و جانمون و هم روح و روانمون پاک پاک بشه و از غیبت کردن و بدی و قضاوت کردن و تهمت زدن و خیلی بدیهای دیگه دور باشیم و تمرین کنیم بهترین باشیم و این حال خوب رو ادامه بدیم.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: ذهن عشق ماه رمضان استاد شجریان نعیمه نظام دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد

متن پیام محمدمهدی اسماعیلی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

منت خدای را عز و جل که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت، هر نفسی که فرو می‌رود ممد حیات است و، چون برآید مفرح ذات، پس در هر نفسی دو نعمت موجود و بر هر نعمتی شکری واجب.
از دست و زبان که برآید
کز عهده شکرش به درآید

بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر به درگاه خدای آورد/ ورنه سزاوار خداوندی‌اش کس نتواند که به جای آورد

اول اردیبهشت ماه به نام سعدی بزرگ نامگذاری شده است؛ من از روزی که در سال‌های آموزش دبیرستان «دیباچه گلستان» را خواندم و با اشتیاق در سریع‌ترین زمان حفظ کردم، خیلی دوست داشتم اول اردیبهشت ماه شیراز را درک کنم.

اول اردیبهشت ماه جلالی بلبل گوینده بر منابر قضبان

در این ماه اردوی بهشت در شیراز زیبا برپاست و هر گوینده، شنونده و بیننده‌ای را مسحور زیبایی خودش می‌کند.

 اشتیاق دیگری که داشتم باز هم بیت دیگری در این دیباچه بود که در واقع از سن و سال و سویدای جان، وضعیت امروز شخص خودم را روایت می‌کند:‌ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج روز دریابی/ عمر برف است و آفتاب تموز اندکی ماند و خواجه غرّه هنوز

روز‌ها می‌گذرد و ما هم در همان سنی قرار گرفتیم که سعدی بزرگ در پنجاه سالگی شروع به تصنیف گلستان کرده است و امیدوارم انشاالله امسال که سال بسیار خوبی را شروع کردیم؛ جهان اسلام، مردم عزیز ایران، مستضعفان و آزادگان جهان بتوانند با استفاده از توصیه‌های بزرگانی مثل سعدی که صد‌ها سال قبل ایراد کردند ولی همچنان امروز هم نیاز جامعه بشری است جامه عمل بپوشانند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند/ چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضو‌ها را نماند قرار

جهان معاصر بیش از همیشه به سعدی و اندیشه‌های حکمی، عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد و امروز جهان در برابر خودش ظلم وحشیانه‌ای را می‌بیند که ستمگران صهیونسیت هر روز، هر ساعت و هر دقیقه مرتکب آن می‌شوند؛ زنان و کودکان بی‌گناه را می‌کشند و بر این کشته‌ها آواز شادی سر می‌زنند، امیدوار هستیم انشاالله به زودی شاهد از بین رفتن این ظلم و ستم باشیم.

فرزندان ملت ایران باید با استفاده از الگو‌های بزرگی از عرفا و حکمای خودشان مثل «شیخ اجل» این اندیشه‌های والا را جهانی کنند، جهان را به زیستن در این زیست بوم عادت دهند و انشاالله روز‌های بسیار خوبی را برای انسان‌ها و جامعه انسانی رقم بزنند.

بسیار دوست داشتم در چنین روز فرخنده‌ای که آغاز تصنیف گلستان و به نام سعدی عزیز نام گذاری شده است در بین مردم خونگرم، مهماندوست و اهل فرهنگ و هنر شیراز باشم.

به واسطه این صوت و تصویر محضر اهالی فضل و هنر شیراز ارادت خودم را به سعدی و اهالی شیراز نشان می‌دهم و امیدوار هستم در یک فرصت کوتاه در کمترین زمان بتوانم در این ماه و شهر زیبا حضور بهم برسانیم، انشاالله.

الحمدالله طرح‌های بسیار خوبی را در شیراز چه به لحاظ مجتمع‌های فرهنگی هنری و چه به لحاظ کتابخانه‌ها شروع کردیم؛ مجموعه‌های فرهنگی بسیار خوبی که به زودی بخش مهمی از آنها را تقدیم مردم عزیز شیراز خواهیم کرد.

گام‌های خوبی را با همکاری دوستان خوبم در مدیریت استان؛ استاندار محترم و همکارانم در حوزه‌های فرهنگی برداشتیم و بحمدالله در حال تکمیل و نوسازی زیرساخت‌های فرهنگی هنری شیراز و استان فارس هستیم که انشالله به زودی برای افتتاح بخشی از آنها بتوانیم محضر شما را درک کنیم.

انشاالله شیراز و شیرازی‌ها و ایران و ایرانی‌ها در پناه الطاف خداوند متعال باشند.

والسلام و علیم و رحمت الله»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • مراسم هزار دف کردستان (عکس)
  • مراسم هزار دف در روستای گردشگری پالنگان کردستان (عکس)
  • تصاویر| مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  • هر آنچه که در که حادثه اصفهان گذشت/ وقتی تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد
  • طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر
  • جهان معاصر بیش‌ از همیشه به سعدی و اندیشه‌های عرفانی و اخلاقی او نیاز دارد
  • کیفیت عشق زمینی یا آسمانی استاد سخن، سعدی
  • امیر سرتیپ دوم میهن‌دوست: حادثه اصفهان هیچ خسارتی نداشته است
  • چطور از مردها تعریف کنیم؟
  • چگونه بینی گوشتی را در خانه کوچک کنیم!؟ |‌ شوخی‌های مهران مدیری با بهنام تشکر و نعیمه نظام‌دوست