Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@15:26:44 GMT

۴۵ هزار گیلانی در سامانه ملی« سجا» ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۳۶۷۷

۴۵ هزار گیلانی در سامانه ملی« سجا» ثبت نام کردند

حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه ثبت نام در سامانه ملی سجا منجر به تخصیص اعتبارات به هر کانون می‌شود گفت: ۴۵ هزار گیلانی در این سامانه ملی ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» در گردهمایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد املش با اشاره به فعالیت 23 هزار کانون در سطح کشور به ساماندهی اعضای کانون‌های مساجد اشاره و بیان کرد: طی هشت ماه گذشته بالغ بر 2 میلیون نفر با عضویت در سامانه کانون‌‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، شناسنامه‌دار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه 917 کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر استان تاسیس شده است افزود: با همت و تلاش همگان تاکنون 45 هزار نفر از گیلان در این سامانه ثبت نام کردند.

 

وی افزود: سامانه بچه‌های مسجد با هدف ساماندهی و سازماندهی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ایجاد شده است.

 

رضوانی نژاد با اشاره به اینکه یکی از امتیازها برای حمایت از کانون‌‌های فرهنگی هنری تعداد اعضای کانون‌هاست که مسئولان کانون‌ها باید برای ثبت مشخصات اعضاء اهتمام جدی داشته باشند، گفت: متناسب با اهمیت ثبت نام فعالان مسجدی در سامانه، فعالان مسجدی به‌گونه‌ای تدبیر کنند که بتوانند در اسرع وقت ثبت نام فعالان خود را انجام دهند.

 

وی ثبت نام در این سامانه را منجر به تخصیص اعتبارات به هر کانون دانست و تصریح کرد: باید اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شناسنامه دار شده تا در دریافت اعتبارات مشکلی ایجاد نشود.

 

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به نقشه راه کانون‌های مساجد گفت: مساجد با معرفی نیروهای فعال خود باید در عرصه فرهنگی و هنری ورود کرده و این فعالیت‌ها را با محوریت آموزه‌های دینی برگزار کنند.

 

وی با بیان اینکه مساجد کارخانه انسان‌سازی هستند به وجود ارگان‌های مختلف در مسجد اشاره و تصریح کرد: کانون‌های مساجد باید با برگزاری برنامه‌های محتلف مردم پیرامون مسجد را جذب تا نهادهای متولی در مساجد به نهادینه‌سازی فرهنگ دینی بگردارند.

 

 

 

 

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان اردبیل مجلس برنامه های ماه رمضان مراسم اختتامیه حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل بچه های مسجد کانون های مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در ماه مبارک رمضان ٨هزار و ۶۵٨ نفر از نوجوانان دهه هشتادی و خانواده‌ها در قالب ٢٠٨ سرویس قرار زیارت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که از این تعداد ۶۶ قرار زیارت ویژه نوجوانان با ظرفیت ٢هزار و ۶٨۶ نفر انجام شده است.

سید جلیل بامشکی افزود: مابقی زائران به صورت خانوادگی از طریق مساجد سراسر شهر مشهد به حرم امام مهربانی‌ها مشرف و سپس بازگردانده شده‌اند.

وی گفت: طرح از افطار تا سحر در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف تسهیل در امر زیارت به صورت مسجد محوری برای خانواده‌ها و نوجوانان مشهدی اجرا شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری افزود: در این برنامه با همکاری امامان جماعت مساجد و فعالان فرهنگی برای این گروه‌ها در طول مسیر و در حرم مطهر برنامه‌های فرهنگی و مراسم سرود مذهبی و انقلابی در داخل اتوبوس یا ورودی‌های حرم مطهر رضوی اجرا شد.

بامشکی افزود: با توجه به درخواست‌های فراوان مساجد انتظار می‌رود در برنامه‌های پیش رو و سال‌های آینده ظرفیت بیشتری به این موضوع اختصاص یابد تا تعداد افراد بیشتری از قشر‌های مختلف تحت پوشش قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر