Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سیل هجوم فیلم سازان و سینماگران به شبکه نمایش خانگی تا حدودی رشد چندین برابری پیدا کرده که همین مسئله شرایطی را برای ورود پول های ناپاک و نامشروع فراهم آورده است. ماجرای سریال «شهرزاد» و پرونده باز تهیه کننده این مجموعه شبکه نمایش خانگی که از متهمین بانکی کشور به حساب می آید همچنان در اذهان عمومی باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می رسد یک بار دیگر سر و کله پازل سریال سازی میلیاردی و پول های پشت پرده این بار در یک سریال دیگر در شبکه نمایش خانگی پیدا شده و این بار نجومی‌تر از همیشه دست به خرید بازیگر و انحصاری کردن چهره او در پروژه خود کرده است.

نوید محمدزاده داور جشنواره جهانی فیلم فجر سال گذشته در یک اظهار نظر عجیب در نشست خبری فیلم «سرخ پوست» اعلام کرد که برای مدتی در عرصه بازیگری حضور نخواهد داشت تا بازی او دیده شود! در آن دوران این موضوع اینگونه تعبیر شد که احتمالا این صحبت‌ها برای تاثیرگذاری در نتیجه داوری‌ها و دریافت سیمرغ انجام شده است. اما طبق خبر‌های منتشر شده در چند روز اخیر مفهوم حرف‌های مبهم محمد‌زاده بیشتر قابل تشخیص شده است.

در روز‌های اخیر خبری در رسانه‌ها منتشر شده است که نوید محمدزاده قراردادی ۱۲ ماهه را با شرکت تصویرگستر پاسارگاد که سرمایه‌گذار سریال شبکه خانگی «قورباغه» است به امضا رسانده که طی آن حتی در ماه‌هایی که مشغول بازی در سریال نیست حق بازی در هیچ فیلم، تئاتر و کار دیگری را ندارد، تا پس از یکسال غیبت او توزیع این سریال با استقبال بالاتری از سوی مخاطبان مواجه شود. آنطورکه در خبرها آمده است بر اساس این قرارداد محمدزاده برای هر ماه ۶۰۰ میلیون تومان، یعنی برای یکسال ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان دریافت خواهد کرد. این دستمزد محمدزاده ظاهرا برای بازی او در سریال «قورباغه» در نظر گرفته شده است اما در عمل پول خانه نشینی او برای دیده شدن سریال پس از یک سال دور بودن وی از مخاطبانش است.

سریال «قورباغه» که چند وقتی می شود خبر ساخت آن در شبکه نمایش خانگی منتشر شده قرار است به کارگردانی هومن سیدی و بازی نوید محمدزاده مقابل دوربین برود. این اخبار اما به اینجا ختم نمی شود و داستان اصلی پشت پرده این سریال در حال جریان است، جایی که محمدصادق رنجکشان پولدار تازه وارد سینما سرمایه گذاری این سریال را بر عهده گرفته است. نکته جالب دیگر این داستان اینجاست که نوید محمدزاده کار های اخیر سینمایی و حتی تئاتری خود را از جمله فیلم «متری شیش و نیم»، فیلم «سرخپوست» و تئاتر لاکچری «بینوایان» را با این سرمایه گذار انجام داده است و تنها فیلم او در سال اخیر هم احتمالا فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی خواهد بود. در کنار این سرمایه گذار میلیاردی، حضور شرکت تصویرگستر پاسارگارد یکی از سرمایه گذاران سریال «شهرزاد» در این سریال (قورباغه) پر رنگ است.

نکته اساسی تر درباره این موضوع اینجاست که در سال ۹۷ نام محمد امامی که تهیه کننده سریال «شهرزاد» و یکی از متهمین پرونده اختلاس بانک سرمایه نیز به شمار می رود در یک اطلاعیه رسمی در یکی از روزنامه های رسمی کشور به عنوان رئیس هیات مدیره شرکت تصویرگستر پاسارگاد به مدت دو سال معرفی شده است. در صفحه ۲۷ روزنامه رسمی همشهری شماره ۲۱۳۲۲ تهران به تاریخ ۵ خرداد ۹۷ آگهی تغییرات شرکت تصویر گستر پاسارگاد اعلام شده که بر اساس صورتجلسه مجمع عمومی عادی فوق العاده در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ اعضای هیات مدیره به مدت دو سال تعیین شدند: محمد امامی به سمت رئیس هیات مدیره، محمدحسن زرین اقبال به سمت نایب رئیس هیات مدیره و علی اسدزاده به سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره.

در این آگهی قید شده است: «کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک سفته برات - قراردادها و عقود با امضای ثابت آقای محمد امامی به همراه امضای آقای علی اسدزاده یا آقای محمدحسن زرین اقبال متفقا همراه با مهر شرکت معتبر می‌باشد.»

 

این موضوع در حالی مطرح شده که در تازه ترین حکم دادگاه قضایی از همه عوامل سریال «شهرزاد» خواسته شده است تا مبالغ دریافتی از وی را باید به بیت المال باز گردانند، چطور شرکتی با نام او همچنان می تواند ادامه فعالیت داشته باشد و در پروژه های جدید سرمایه گذاری کند و آب از آب تکان نخورد! این چینش پازل‌های مالی و پول‌های نامعلوم در پشت پرده سریال «قورباغه» نشان می‌دهد که گویی سازمان سینمایی و وزارت ارشاد قصد کرده اند تا دوباره یک پرونده فساد مالی دیگر را در شبکه نمایش خانگی به راه اندازند. نبود نظارت‌های دقیق سازمان سینمایی در بخش‌های مختلف از جمله شبکه نمایش خانگی منجر شده است تا این عرصه یک فضای دلچسب برای صاحبان پول های بادآورده باشد و با کارهای به ظاهر اقتصادی و فرهنگی به دنبال پول شویی‌های کلان بانکی بروند.

گزارش از امید پویانفر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران سینما سریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۳۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود

مجموعه طنز «نون خ ۵» در ۲۴ قسمت به کارگردانی سعید آقاخانی، تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و نویسندگی امیر وفایی از ۱۵ فروردین ماه امسال به روی آنتن شبکه یک سیما رفت و پخش این سریال تا جمعه ۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

با پایان سریال، بخش‌هایی از پشت صحنه «نون خ»، شنبه و یک شنبه ۸ و ۹ در دو قسمت اردیبهشت پخش خواهد شد.

حمیدرضا آذرنگ، سعید آقاخانی، امیر سهیلی، هومن حاجی‌عبداللهی، سیروس میمنت، مجید یاسر، بیژن بنفشه‌خواه، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، هدیه بازوند، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، ندا قاسمی، ماشاءالله وروایی، صهبا شرافتی و ... از بازیگران «نون خ ۵» هستند.

سریال «نون خ ۵» هرشب ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما به روی آنتن می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • عکس | بازیگران نون خ در اتاق گریم
  • دستورالعمل ساترا برای تبلیغات بازرگانی در شبکه نمایش خانگی
  • بازیگران نون خ در اتاق گریم | عکس
  • رژه پیمان معادی، جواد عزتی و نوید محمدزاده در شبکه نمایش خانگی
  • پشت صحنه «نون خ ۵» در دو قسمت روی آنتن می‌رود
  • حال و روز ناخوش زیرسازی معابر در روستای مال سیدی ایذه + فیلم
  • سریال‌های ایستاده در صف شبکه نمایش خانگی
  • خنده‌دارترین زیرنویس تاریخ صداوسیما در سریال شبکه یک