Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@18:44:47 GMT

کودکان و جوانان بیشترین آسیب را در حوادث می‌بینند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۴۱۸۸

کودکان و جوانان بیشترین آسیب را در حوادث می‌بینند

معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: جوانان و کودکان بیشترین آسیب را در حوادث طبیعی و مصنوعی متحمل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر جلالیان پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر و صلیب سرخ با اشاره به اینکه آموزش کلید توسعه پایدار کشورها است، اظهار کرد: ایمنی از نگاه سازمان بین الملل به معنای میزان درجه ایمنی از خطر است، شهروندان باید خطرات اطراف خود را بشناسد و این اتفاق نیازمند شناخت خانواده و مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با بیان اینکه در وقوع سیل در کشور بسیاری از خانه‌ها بدون پیش‌بینی لازم در مسیر سیلاب ساخته شده بودند، گفت: این اتفاق به دلیل عدم اطلاعات و شناخت کافی اتفاق مردم و مسئولان اتفاق افتاد. معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان تاکید کرد: باید تاب آوری مردم را افزایش داده و سطح آموزش ها و آمادگی در مخاطرات را نیز افزایش دهیم و رسانه ها زبان مردم اند و می توانند در این زمینه اطلاعات مردم را بالا ببرند. وی اضافه کرد: در حادثه سیل گرفتگی خوزستان به همراه تیم هلال احمر اصفهان و با حضور در منطقه و ارزیابی هایی که داشتیم ۲۱ شهرستان در منطقه خوزستان متاثر از سیل و آب گرفتگی و ۱۰۵ روستا هم دچار آب گرفتگی کامل بودند و ۶۶ روستا هم به صورت کلی و جزئی تخلیه شدند و تعداد چهار و ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب دیدند و ۹۲ اردوگاه در منطقه خوزستان دایر شد. جلالیان با اشاره به اینکه بیشترین افراد آسیب دیده در مخاطرات کودکان و حوانان هستند، افزود: این آسیب دیدگی به دلیل عدم اطلاعات کافی کودکان و نوجوانان است. آمار تلفات جاده‌ای و مرگ و میر حاکی از آن است که هر نیم ساعت یک نفر در جاده ها فوت و ۱۰ نفر هم مجروح می‌شوند. وی ادامه داد: سازمان بهداشت جهانی سرعت بالا را در رانندگی را باعث افزایش بروز این اتفاق می داند و کاهش سرعت ۴۰ درصد حوادث و مرگ و میر در جاده ها را کاهش می دهد و این اتفاق نیاز به تغییر فرهنگ و کسب آموزش های مردم دارد. معاون آموزش و فناوری جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: درطرح ملی آمادگی در مخاطرات حدود سه هزار و ۷۶۱ نفر را آموزش دادیم که در مواقع بحرانی دچار سانحه و حادثه نشوند. وی تصریح کرد: باید مدیریت بحران جامعه محور باشد و اگر جامعه به دنبال کاهش آسیب پذیری باشد این رخداد مهم در کشور اتفاق می افتد. به گفته جلالیان؛ در اصفهان سطح آموزش نسبت به استان های دیگر بالا است و سال گذشته میزبان ۱۷ دوره کشوری بودیم و در سیل گرفتگی خوزستان استان اصفهان معین این استان انتخاب شد و پشنیبانی لازم را در امداد رسانی به حادثه دیدگان بر عهده داشت.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آموزش نکات ایمنی امداد رسانی سیل مصدومان هلال احمر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به وقوع سیل‌ و آب‌گرفتگی در شهرستان‌های این استان از امدادرسانی به شهرستان‌های نائین و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمدنوید متقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به باران سیل‌آسا، به توضیح جزئیات گزارش اولیه حادثه سیل و آب‌گرفتگی پرداخت و گفت: امروز سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ماه، گزارش سیل و آب‌گرفتگی در شعب شهرستان‌های نائین، کاشان و آران و بیدگل استان اصفهان اعلام شد.

وی ادامه داد: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نایین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.

گفتنی است، جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‏‌زده متعاقبا اعلام می‏‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دمای کاشان فردا به 47 درجه می رسد 15 توصیه‌ مهم هنگام وقوع سیل

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • نجات مرد ۳۸ ساله آسیب دیده از ارتفاعات لیالستان
  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • امدادرسانی به ۲۴۵ حادثه در گلستان/حوادث جاده‌ای در صدر
  • هلال احمر ایران رئیس کارگروه سلامت بریکس می‌شود
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه