Web Analytics Made Easy - Statcounter

سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با حضور داورانی همچون سیما تیرانداز، شهره لرستانی، مسعود آب‌‌پرور و میکائیل شهرستانی در تابستان ۹۸ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امروز رویدادهای مختلفی روی آنتن رادیو و تلویزیون می‌آید که در این بسته خبری مروری بر آن‌ها داریم:

انتصابی جدید در رادیو

سیدمحمدرضا صالحی به عنوان مدیر کل طرح و برنامه معاونت  صدا منصوب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به اهداف تبیین شده در سیاست‌های ابلاغی سازمان بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و راهبردهای ترسیم شده از سوی ریاست سازمان، تدوین و ارائه سیاست‌های راهبردی و محتوایی، ایجاد انسجام و هماهنگی میان فعالیت‌های محتوایی شبکه‌ها بر اساس اهداف و مأموریت‌های ابلاغی وپیشگری از ناسازگاری و تداخل، طراحی کنداکتور تطبیقی و کاهش هم پوشانی و ضریب گذاری موضوعی، بررسی مفاد طرح و برنامه‌های پیشنهادی و منصوب شبکه‌ها از جهت هماهنگی و انطباق با ماموریتها و سیاستهای شبکه‌ها و الویت‌های مصوب سازمان و معاونت صدا، جهت دهی محتوای اینترنتی شبکه‌ها و نظارت برآن در بخشی از حکم ایشان آمده است. صالحی دکترای مدیریت رسانه آخرین مسئولیت ایشان مدیر گروه ورزش و تفریحات در شبکه رادیویی ورزش بوده است.

«ترتیل خوانی» قرآن کریم در کانال آذری شبکه سحر

برنامه‌ای با محوریت ترتیل‌خوانی قرآن کریم به مناسبت روزها و شب‌های پرفیض ماه مبارک رمضان در کانال آذری شبکه سحر و سه مقطع زمانی روی آنتن است. کانال آذری در هر شبانه روز در سه تایم 60 دقیقه ای برنامه ترتیل خوانی قرآن خواهد داشت. پخش اول برنامه ساعت 6:00 به وقت تهران به صورت آرشیوی، پخش دوم ساعت 13 به وقت تهران از شهر مقدس قم و به صورت زنده و در مرحله سوم ساعت 23:20 همان روز از شهر تبریز و به صورت تولیدی است. مخاطبان و بینندگان کانال آذری شبکه سحر با همراهی برنامه ترتیل خوانی که به صورت جمع خوانی با مردم و تا پایان ماه مبارک رمضان است ، موفق به دوره سه باره قرآن خواهند شد.

 عطر رمضان در رادیو اردوی شبکه سحر

رادیو اردو برنامه‌های متنوعی برای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته و با توجه به طیف وسیع شنوندگان اردو زبان اعم از شیعه و سنی تلاش کرده است رضایت خاطر مخاطبان را فراهم کند.

به منظور بهره‌مندی از فضائل و برکات ماه مبارک رمضان، رادیو اردوی شبکه سحر در ویژه برنامه های «بهار ایمان» در بخش صبحگاهی، برنامه « ماه خدا» در بخش عصرگاهی و برنامه «دعوت الهی» در بخش شبانگاهی، مطالبی درباه فواید و برکات ماه رمضان ارائه می‌کند. این برنامه با محوریت بیان فضایل ماه مبارک، توبه و مغفرت الهی، حقیقت روزه و روزه داران حقیقی، آثار و برکات ماه رمضان در فرد و جامعه و... تهیه شده است. این برنامه‌ها همچنین همراه با نوای روح بخش آیات قرآن، ادعیه و تواشیح به سمع مخاطبان می‌رسد. برنامه‌های ویژه ماه رمضان رادیو اردو در 90 قسمت تهیه شده و تهیه‌کنندگی آن بر عهده مینا شکر الله است.

تابستان 98 زمان پخش مسابقه جدید سینمایی تلویزیون

سری ششم و هفتم مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک» با حضور شرکت‌کنندگان در تابستان 98 به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.  در سری جدید مسابقه تلویزیونی «چهار، سه، دو، یک» که ضبط آن از پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده، شرکت‌کنندگان در گروه‌های چهارنفره با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گفته‌ حسین مروی،طراح و تهیه‌کننده‌ی مسابقه سینمایی «چهار، سه، دو، یک»، سری جدید این مسابقه به شکل تخصصی‌تری تهیه شده و شرکت کنندگان از طریق یک فراخوان تلویزیونی که از  شبکه چهار سیما در حال پخش است، رزومه خود را برای ما ارسال کرده و ما از طریق یک مصاحبه تلفنی افراد مستعد را به مسابقه دعوت می‌کنیم.

وی درباره‌ تغییرات اعمال شده در سری جدید مسابقه «چهار، سه، دو، یک» خاطرنشان کرد:ضبط فصل ششم و هفته مسابقه در84 قسمت 60 دقیقه ای از5 اردیبهشت ماه آغاز شده و شرکت‌کنندگان به شکل تخصصی‌تری در زمینه‌ی هنرهای نمایشی در گروه‌های چهار نفره با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مروی درخصوص ساختار مسابقه و مراحل آن گفت: ساختار کلی برنامه همچون گذشته است و شرکت کنندگان در سه مرحله مقدماتی نیمه نهایی و فینال با یکدیگر به رقابت می پردازند.درواقع از هر فصل برنامه که 42 قسمت است 32 قسمت شامل بخش مقدماتی، 8 قسمت نیمه نهایی و 2 قسمت فینال برنامه را تشکیل می‌دهد.

تهیه‌کننده «چهار، سه، دو، یک» افزود: هر قسمت از برنامه از بخش های مختلفی به این شرح تشکیل شده است:در بخش «تدوین» سکانسی از فیلم به نمایش در می‌آید و سپس پلان‌ها به هم می‌ریزد و شرکت‌کنندگان باید علاوه بر تشخیص تعداد نماها پلان ها را از ابتدا چیده و تدوین کنند.

در بخش «خلاقیت داستانی» مقدمه ای از یک قصه خوانده می‌شود و شرکت‌کنندگان طبق آن مقدمه، باید یک داستان کوتاه نوشته و در برنامه بخوانند. در آیتم «اجرایی»مسابقه، شرکت‌کنندگان باید به انتخاب خود یک تست بازیگری، پانتومیم، نمایش نامه خوانی و مجری‌گری کنند.

مروی «تحلیل فیلم» و بخش «آزاد» را از دیگر آیتم های برنامه برشمرد و افزود: دربخش «تحلیل فیلم» علاوه بر پخش سکانس‌هایی از فیلم‌های ایران و جهان، انیمیشن کوتاه و فیلم کوتاه صدثانیه‌ای، به این بخش اضافه شده است که در برنامه پخش می شود و شرکت کنندگان باید تحلیل خود را از فیلم ارائه دهند. در بخش «آزاد» شرکت‌کنندگان به انتخاب خودشان می‌توانند یک آیتم در حوزه هنرهای نمایشی و یا استندآپ در برنامه اجرا نمایند.

تهیه کننده مسابقه «چهار، سه، دو، یک» درخصوص اجرای مسابقه و نحوه داوری گفت: اجرای سری جدید مسابقه را همچون گذشته جواد مولانیا برعهده دارد و یک گروه سه نفره داوری شامل کارگردان، منتقد ، بازیگر و استاد دانشگاه رقابت شرکت‌کنندگان را مورد قضاوت قرار می‌دهند.

مروی به اسامی داوران اشاره کرد و گفت: از میان کارگردانان مسعود آب‌پرور، فرزادموتمن، امیرشهاب رضویان، ابوالفضل جلیلی، مرجان اشرفی‌زاده، سیروس حسن‌پور و صادق کرمیار، از میان بازیگران، شهره لرستانی، سیما تیرانداز، نسرین نصرتی،کیهان ملکی، میکائیل شهرستانی و پرستو گلستانی، از اساتید دانشگاه محمد شهبا، مهرداد رایانی مخصوص، امیرحسن ندایی، حمید دهقان‌پور و سهیلا نجم و از میان منتقدین شهرام خرازی‌ها و عزیزالله حاجی مشهدی در برنامه حضور دارند و تا پایان تصویربرداری مسابقه چهره های داوری جدید دیگری نیز به مسابقه اضافه خواهند شد.

مروی درخصوص تغییرات اعمال شده در سری جدید مسابقه گفت: در سری ششم و هفتم مسابقه از مرحله نیمه نهایی مخاطبان ما می توانند شرکت کنندگان را داوری کنند به این نحو که از طریق شماره پیامکی که در برنامه اعلام می‌شود مخاطبان رأی‌های خود را ارسال می‌کنند و ما در پایان برنامه در کنار نظرات تخصصی داوران نظرات مردمی را نیز مشاهده می‌کنیم.

تهیه‌کننده مسابقه «چهار، سه، دو، یک» در پایان گفت: دکور فصل‌های جدید برنامه در یک فضای بزرگتری طراحی شده و سعی کردیم با اضافه کردن المان های بصری بیتشر فضای رقابتی مسابقه را جذاب‌تر کنیم. همچین علاقه‌مندانی که هنوز موفق به ثبت نام در این مسابقه سینمایی نشده‌اند تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا از طریق شمار‌ های اعلام شده درفراخوان تلویزیونی در این مسابقه شرکت کنند.

مسابقه سینمایی « چهار، سه، دو، یک» محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که از تابستان 98 پخش آن آغاز می شود.تاریخ و ساعت پخش مسابقه بزودی در خبرهای تکمیلی‌تر اعلام می‌شود.

سرنوشت مبهم برنامه « ماه ماه»؛ چاره‌اندیشی درباره کاهش هزینه‌های سلبریتی‌ها برای تلویزیون"شرایط خاص"؛ چرا یک سریال خاص برای تلویزیون نشد؟مناجات‌خوانی بهروز شعیبی از امشب در یک برنامه تلویزیونی + فیلم

«سی افطار» روی آنتن رمضانی شبکه پنج

«سی افطار» عنوان برنامه ای از گروه معارف شبکه پنج سیماست که هر شب بعد از اذان مغرب روی آنتن می‌رود. این برنامه با هدف ترویج فرهنگ برپایی سفره های افطاری ساده در مساجد شهر تهران با روزه داران ضیافت الهی همراه می‌شود. این برنامه به تهیه کنندگی سید یوسف موسوی و اجرای سیدرضا نواب و احسان پور اسد هرشب  به مدت 5 الی 10 دقیقه  از اول ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

«عطر رمضان» شبکه قرآن در شهرری پیچید

جنگ شبانگاهی شبکه قرآن و معارف سیما با عنوان «عطر رمضان» هرشب در ایام ماه مبارک رمضان بصورت زنده از آستان مقدس امامزاده ابوالحسن (ع) شهرری با آیتم‌های متنوع پخش می‌شود.  حضور چهره‌ها و گفتگو با مفاخر قرآنی همچون پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان، نوجوانان و جوانان ممتاز کشور از بخش‌های  این برنامه می باشد. همچنین مادحین و مناجات خوانان ماه مبارک رمضان و گروههای تواشیح و همخوانی ممتاز در سطح کشور در حضور مردم اجرای زنده خواهند داشت. «عطر رمضان» با تهیه‌کنندگی و اجرای مهدی آقابیگی کاری از شبکه قرآن و معارف سیما می‌باشد که شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت 22 به‌صورت زنده میهمان مخاطبان این شبکه خواهد بود.

در ماه رمضان، میهمان رادیو نمایش باشید

سریال رادیویی «ماه بیکران» را حمیدرضا عباسی نوشته که به آیین‌های ماه رمضان در مناطق و شهرهای مختلف ایران می‌پردازد. این سریال رادیویی را مهدی نمینی مقدم کارگردانی کرده و فرشاد آذرنیا تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. در این نمایش احمد گنجی، شمسی صادقی، شیما جان قربان، محمد رضا‌علی، محمد پورحسن، سیما خوش چشم، نورالدین جوادیان، سینا نیکوکار و تعداد دیگری از بازیگران اداره‌کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته اند. سریال «ماه بیکران» به صدابرداری علی‌اکبر طاهری و افکتوری محمدرضا قبادی‌فر، هر روز ساعت 11:15 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی تلویزیون شبکه امید شبکه قرآن شبکه پنج سیما شبکه چهار

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی تلویزیون شبکه امید شبکه قرآن شبکه پنج سیما شبکه چهار رسانه ملی تلویزیون شبکه امید شبکه قرآن شبکه پنج سیما شبکه چهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فصل جدید برنامه «تهران بیست» شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۰ از شبکه تهران پخش می‌شود.
پیگیری مطالبات مردم به خصوص اهالی استان تهران رویکرد این برنامه است. 
ایرانشهر شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۹:۱۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.
پرداختن به مسائل اجتماعی روز به زبان ظنز موضوع این برنامه است.
همچنین مستند سرزمین آب‌ها تا پنجشنبه ساعت ۱۷ از شبکه مستند پخش و ساعت ۸ روز بعد تکرار می‌شود.
طبیعت، حیات وحش تالاب ها، و آیین‌ها و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور از موضوع‌های این مجموعه است؛ و ایستگاه ۱۰۶، شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸:۰۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری استان‌های کشور موضوع این برنامه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رئیس رسانه ملی: عصر تلویزیون به سر نیامده است/ یک قدم کوتاه نمی‌آییم
  • تغییر ناگهانی آمار پربیننده ترین برنامه ماه رمضان تلویزیون / محفل چگونه صدرنشین شد؟
  • «هیس، هیچی نیس!» روی آنتن تلویزیون می‌رود
  • ببینید | «چرخ» علم دوباره می‌پرخد
  • فصل جدید برنامه «چرخ» در راه آنتن شبکه چهار
  • انتصاب جدید در صنعت برق/ مدیرعامل مدیریت شبکه برق منصوب شد
  • «زندگی پس از زندگی» و «محفل» در صدر پرمخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیون/ vod ها نرخ برنامه‌سازی را افزایش داده‌اند
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • خبر‌های رسانه بیست و هشتم فروردین