Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@12:20:55 GMT

۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۴۵۳۴

۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عطاالله ربانی بعدازظهر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان البرز، گفت: حدود ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان در البرز وجود دارد که معادل چهار درصد شرکت‌های دانش‌بنیان کشور است.

وی بیان کرد: سرعت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان در البرز بسیار بالا است و رتبه چهار کشوری را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: به لحاظ سرمایه انسانی استقبال خوبی از حوزه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در استان می‌شود.

ربانی توضیح داد: ۴۰۴ میلیارد تومان در سال ۹۷ شرکت‌های دانش‌بنیان فروش داشته‌اند و این به‌جز محاسبه شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ صنعتی در البرز است.

وی گفت: حدود ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در پارک علم و فناوری البرز مستقر هستند که حدود ۸۵۰ شغل در داخل پارک ایجاد کرده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: از محل تبصره ۱۸ و در عملکرد سال گذشته از ۵۸ میلیارد تومان در قالب تسهیلات، حدود ۵۵ میلیارد تومان جذب‌شده است و از دو هزار و ۱۵۷ شغلی که باید ایجاد می‌کردیم بالغ‌بر هزار و ۳۵۰ مورد آن عملی شده است.

کد خبر 4612166

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری البرز استانداری البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک مؤمنی در این نشست با بیان اینکه برای دستیابی به جهش تولید نیازمند فعالیت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی هستیم وگرنه جهش تولید اتفاق نمی‌افتد، گفت: هر هفته باید نشست‌های مشترک کاری با شرکت‌های دانش بنیان استان داشته باشیم و از لحاظ تسهیلات و کمک‌های فنی و اعتباری و اعطای مجوزها از این شرکت‌ها حمایت کنیم و حل مسائل و مشکلات این بخش را بر عهده این شرکت‌ها بگذاریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: برای تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی باید به دنبال رفع موانع تولید و تسهیل در امور کشاورزان باشیم و گره‌ها و موانع موجود را برطرف کنیم.

مؤمنی خاطرنشان کرد: نیاز به احداث کشتارکاه و پایانه صنعتی دام در شرق مازندران داریم و با توجه به جایگاه مازندران در صنعت دام و طیور کشور و فعالیت زنجیره‌های طیور در مازندران، صنعت دام هم باید در قالب زنجیره به ادامه فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی استان در شرق مازندران است، افزود: ۷۰ درصد کلزا و ۵۰ درصد گندم استان در شرق تولید می‌شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: یکی از برنامه‌های پنجگانه جهاد کشاورزی برای تحقق شعار سال، توجه به توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای و کم آب بر بویژه در شرق مازندران است که نیاز به حمایت‌های ملی در سطوح مجلس و وزارتخانه‌ای دارد تا برخی قوانین اصلاح و بروز رسانی شود و مقدمات اجرای طرح‌های محوری در این منطقه فراهم شود.

مؤمنی اظهار کرد: کشت محصولات کشاورزی در شرق مازندران باید به حداقل مصرف آب باشد چراکه در این منطقه با مشکلات محدودیت منابع آب مواجه هستیم.

وی ادامه داد: شرق مازندران باید محور فعالیت‌های گلخانه‌ای، پرورش ماهیان خاویاری و پرورش دام باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: با توجه به بندر امیرآباد در شرق مازندران، باید بزرگترین پایانه تجاری محصولات کشاورزی در این منطقه احداث و راه اندازی شود.

شریعتی نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: دانش بنیان مقوله‌ای است که می‌تواند به جهش تولید کمک کند و آزمون خود را برای این کار به خوبی پس داده است.

وی با بیان اینکه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بخش کشاورزی باید در اولویت کارهای سازمان جهاد کشاورزی استان باشد و مسیر برای فعالیت این شرکت‌ها هموار باشد، گفت: بازسازی و نوسازی تراکتورهای فعال در بخش کشاورزی می‌تواند گامی برای رسیدن به جهش تولید در این بخش باشد.

شریعتی ادامه داد: جهاد کشاورزی باید تلاش کند تا تولیدات دانش بنیان کشاورزی استان را تجاری سازی کند و برای فعالان این بخش جذابیت ایجاد کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشاورزان از عرضه محصول به بازار گلایه مند هستند و بخش عمده‌ای از محصولات تولیدی کشاورزان استان چه باغی چه زراعی توسط دلالان و واسطه‌ها از دسترس کشاورزان خارج می‌شود و سود نهایی به جیب دلالان می‌رود.

وی بیان کرد: در شرق مازندران نیاز به راه اندازی پایانه خرید محصولات کشاورزی با محوریت محصولات باغی است تا به صورت متمرکز در این پایانه خرید و فروش محصولات کشاورزی بدون واسطه انجام شود.

کد خبر 6083791

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • صدور نخستین سند اعیانی قانون جهش تولید دانش‌بنیان در البرز
  • شرکت‌های دانش‌بنیان بوشهر برای حل مسائل زیست محیطی پای کار هستند
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای سازمان اوقاف
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در راستای مردمی‌سازی اقتصاد یزد
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است