Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@11:24:45 GMT

کمک 86 میلیارد ریالی خراسانی ها به مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۴۵۸۲

کمک 86 میلیارد ریالی خراسانی ها به مناطق سیل زده

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید مجتبی احمدی ظهر امروز در نشست خبری به‌مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ که در مرکز فرهنگی و دانشکده هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: این هفته در ۱۰۹ کشور دنیا گرامی داشته می‌شود و در کشور ما امسال با شعار «سیل مهربانی جاری است» این هفته گرامی داشته شده و کمک‌ به‌سیل‌زدگان نیز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سیل نوروزی امسال با ابلاغ وزیر کشور به استاندار خراسان رضوی محموله‌های ارسالی جمعیت هلال احمر استان به همراه کمک‌های مردمی در 69 نوبت و با ارزش 59 میلیارد ریال ارسال شد که 44 محموله آن به گلستان، 20 محموله به لرستان و 5 محموله به خوزستان ارسال شد؛ همچنین در این سیل 27 میلیارد و 500 میلیون ریال کمک نقدی مردمی را داشتیم و مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی ارسالی از خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده کشور به ارزش 86 میلیارد و 500 میلیون ریال بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه کمک‌های بشردوستانه این مجموعه با همکاری آستان قدس رضوی به ارزش 73 میلیارد ریال بود، خاطرنشان کرد: این کمک‌های بشردوستانه به استان‌های گلستان، لرستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان ارسال شد که شامل چادر، پتو، موکت، ظروف یکبار مصرف و ست امداد و نجات بود و در این سیل‌ها تعداد 500 چادر نیز از چین به خراسان رضوی ارسال شد تا ضمن ذخیره‌سازی انبارها، مشکلی در بحث میزان چادرهای مورد نیاز نداشته باشیم.

احمدی با بیان اینکه سوانح و حوادث سال 97 تعداد یک هزار و 516 مورد بود، تشریح کرد: در مجموع 335 هزار و 265 نفر حادثه دیدند و به یک هزار و 581 نفر از امدادرسانی شد و یک هزار و 388 نفر نیز درمان سرپایی یا به مرکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در طرح امداد و نجات نوروزی، ایمنی و سلامت مسافران امسال، 51 پایگاه در جاده‌های مواصلاتی با 62 تیم خدمت‌رسانی داشتند که به 447 مصدوم ارائه خدمت شد، از این تعداد 34 مصدوم درمان سرپایی شدند و 44 مصدوم هم به‌مرکز درمانی منتقل شدند.

وی تصریح کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی و ایمنی و سلامت مسافران 112 حادثه به مرکز کنترل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گزارش شد که 31 مورد آن سیل و آب‌گرفتگی، 55 حادثه جاده‌ای و سه مورد برف و کولاک بود.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به‌برگزاری برنامه‌های هفته هلال احمر در روز 18 اردیبهشت ماه در کانون‌های دانش‌آموزی، تشریح کرد: جشنواره صلح و دوستی غنچه‌های هلال و کانون‌های نیکوکاری در شهر و روستاهای آسیب‌دیده از سیل به‌این مناسبت برگزار می‌شود.

علیرضا معین‌زاده ادامه داد: اعزام کاروان امید به گمیشان و آق‌قلا و مانورهای اسکان و تخلیه اضطراری در کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس و غنچه‌های هلال در مراکز پیش‌دبستانی برای فرهنگ‌سازی و ایجاد تاب‌آوری در جامعه از برنامه‌های دیگر این هفته است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه جمعیت هلال احمر خراسان رضوی سیل مسافران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای

رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی از برخورد ۴ تریلی و یک سواری در  محور طبس به اصفهان و مجروح شدن ۶ نفر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ علیرضا رضایی با اعلام این خبر اظهار داشت: ساعت 19:55 شب گذشته با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در محور طبس به اصفهان بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک تریلی که از طبس به اصفهان در حرکت بوده با یک نفر شتر برخورد و شتر به لاین مقابل پرت شده که در همان زمان سه تریلی که هم سرویس بودن و یک سواری پشت سه تریلی‌ها در لاین مقابل در حرکت بوده است. تریلی اول به شتر پرت شده برخورد و در ادامه هر سه تریلی و سواری به صورت جلو به عقب با هم برخورد می‌کنند که بر اثر این سانحه 6 نفر مجروح که با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. 

 رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی با بیان اینکه علت تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رعایت فاصله طولی مناسب از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد این گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

هشت مصدوم/ حادثه جان‌باخته نداشته است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز درباره این حادثه به خبرنگاران گفت: امدادگران هلال‌احمر شهرستان طبس با تلاش 5 ساعته به 8 مصدوم تصادف زنجیره‌ای در جاده طبس_خوربیابانک امدادرسانی کردند. 

علی کاوسی اظهار داشت:  بر اساس اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان، در کیلومتر 90 جاده طبس_خوربیابانک یک تصادف زنجیروار رخ داد. 

وی افزود: در این حادثه چهار دستگاه تریلی با یک خودرو تیبا و یک نفر شتر برخورد کرده و هشت نفر مصدوم شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: عوامل امدادی هلال احمر در این حادثه به مدت 30 دقیقه با استفاده از ست هیدرولیک نجات موفق به رهاسازی یک مصدوم شدند. خوشبختانه این حادثه جان‌باخته نداشته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • روزهای هفته هلال احمر نامگذاری شد
  • شتر عامل مصدوم شدن ۸ نفر در تصادف زنجیره‌ای
  • برخورد با شتر ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • ارسال بیش از ۲ هزار موکت و پتو به مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • کمک‌های هلال‌احمر یزد به مردم مناطق سیل‌زده سیستا‌ن‌وبلوچستان
  • ارسال ۱۴۰۰ تخته موکت و ۶۵۰ تخته پتو از هلال‌احمر یزد به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیل بهاری با سیستان و بلوچستان چه کرد؟ | امدادرسانی تا کی ادامه دارد؟
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی