Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@13:38:55 GMT

تشکیل پرونده قضایی برای دستگاه های خاطی در امر قاچاق

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۴۷۱۶

تشکیل پرونده قضایی برای دستگاه های خاطی در امر قاچاق

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات گفت:  در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح قانون طی دو سال گذشته در دستور کار بوده و سال ۹۲ تصویب و لازم الاجرا شد.

وی ادامه داد: سال ۹۴ مجدد اصلاحیه در دستور کار قرار گرفت؛ البته از سال ۹۲ برخی دستگاه ها ایراداتی در نظر داشتند که مطرح و بررسی شد و در نهایت لایحه اصلاح مبارزه با قاچاق به مجلس ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجتهادی یادآور شد: سال گذشته بخشی از قانون در صحن تصویب ولی ایرادی وارد شد که این لایحه قضایی است و قوه‌قضائیه باید صریحاً در این‌باره اظهار نظر کند.

وی گفت :لایحه بعد از بازگشت از قوه قضائیه در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گرفت و کمیسیون اقتصاد مجلس از روز گذشته بررسی پیشنهادات مجلس را در دستور کار قرار داده و در حال بررسی است.

اجتهادی اظهار کرد: یکسری خلأ در قانون وجود دارد که مجلس در پی افزایش ظرفیت قانون برای مقابله با قاچاق است.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات ادامه داد: در شرایط فعلی برای مبارزه با قاچاق نیاز اساسی به اصلاح قانون داریم؛ یکسری موارد در لایحه دولت در مورد اصلاحات عبارتی بود که دارای بار حقوقی است.

اجتهادی افزود: در بخش ارز مشکلات قانونی داشتیم که قبل از نوسانات ارزی در سال گذشته در لایحه اصلاحِ قانون از سوی دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس پیش بینی‌هایی صورت گرفت و مسئله ممانعت از  فروش و خرید فردایی» را مطرح کردند و این موارد و برخی دیگر از رفتارها نیز بزه انگاری شد.

وی تصریح کرد: اصلاحیه قانون در مبارزه با قاچاق ارز راهگشاست ولی در اصل قاچاق، مشکلی را رفع نمی‌کند.

اجتهادی ادامه داد: مسئله مبنی بر اینست که یکسری سامانه ها ایجاد نشده و سامانه های فعال نیز ارتباطی با یکدیگر نداشته و مدیریت از بدو ورود تا زمان عرضه را دربر نمی‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی خاطرنشان کرد: تازمانیکه سامانه های کد رهگیری ایجاد و اطلاعات باهم لینک نشود، مبارزه با قاچاق کاملا انجام نمی‌گیرد.

اجتهادی با بیان اینکه مقاومت دستگاه‌ها در این خصوص بی مورد است، افزود: شاید محرمانگی اطلاعات در برخی دستگاه‌ها مطرح شود؛ از طرفی سامانه کد کالا و رهگیری و انبارها ایجاد شده ولی برای کل کالا ها پوشش ندارد که باید با سامانه‌های نیز لینک شود.

وی گفت :مسئولیت سامانه قاچاق فرایند تشکیل پرونده را مدیریت می کند و جزء وظایف سازمان تعزیرات است که به طور کامل ایجاد نشده است.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات که با برنامه «رویداد» رادیو گفت وگو مصاحبه می‌کرد در خصوص اقدامات آتی برای مقابله با دستگاه‌های خاطی اظهار کرد: امروز جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور در حال تشکیل است تا دستگاه‌هایی که وظیفه مقابله ای خود را به درستی انجام نداده اند، بازخواست و پرونده قضایی برای این دستگاه‌ها تشکیل شود.

کد خبر 4612165 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: قاچاق تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۴۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد

سرهنگ علیرضا دلیری اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و جمع آوری دستگاه های غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال، مأموران انتظامی نیکشهر با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت مجرمانه فردی در این خصوص مطلع و موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی های لازم قضائی به محل نگهداری دستگاه های ماینر قاچاق اعزام و در بازرسی از محل مربوطه ۲۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال کشف و یک نفر متخلف در این راستا دستگیر شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های ماینر مکشوفه برابر اعلام نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده خاطرنشان کرد: برخورد با قاچاق کالا و مخلان نظام اقتصادی کشور از اولویت های فراجا بوده و از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیر مجاز در زمینه قاچاق کالا و استخراج غیر قانونی ارز دیجیتال بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ماینرهای قاچاق در نیکشهر کشف شد
  • کشف ۱۷ دستگاه ماینر قاچاق در یزد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • پرونده قضایی جدیدی علیه دینا قالیباف تشکیل شد | قالیباف: هیچ‌گونه تجاوزی انجام نشده است
  • مبل‌فروش متخلف در اردبیل جریمه شد
  • تعقیب قضایی حدود۶ هزارقاچاقچی کالا وارز در کرمان
  • کشف تعداد ۱۶۶ دستگاه لوازم خانگی قاچاق در همدان
  • جریمه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریالی قاچاق تلفن همراه در پاوه