Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، احسان حدادی در حالی از احتمال کاندیداتوری‌اش برای انتخابات فدراسیون دوومیدانی خبر می‌دهد که روی مدال رقابت‌های جهانی دوحه و المپیک توکیو تمرکز کرده و حالا مشخص نیست در شرایطی که می‌خواهد در خارج از کشور تمرین کند، چطور به ریاست فدراسیون دوومیدانی فکر کند؟ او می‌گوید شرایطش را دارد و «دلشاد» که مدال‌آور تاجیک و رییس فدراسیون دوومیدانی این کشور است، را مثال می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باز هم که ماموران وادا از شما آزمایش گرفتند. شش بار در دو ماه اخیر. کمی مشکوک نیست؟

 نه. طبیعی است که این اتفاق بیفتد و من هم نگرانی ندارم. من ورزشکاری هستم که مدال المپیک داشتم و یکی - دو سال اخیر چند باری به خاطر مصدومیت دور بودم. حالا با رکورد 67 متر برگشته‌ام و طبیعی است که در سال رقابت‌های جهانی، اتحادیه جهانی دوومیدانی همه چیز را زیر ذره‌بین بگذارد و حساس باشد. با رکورد 67 متر، من یکی از شانس‌های مدال‌آوری به حساب می‌آیم و اتحادیه جهانی می‌خواهد بابت این موضوع خاطرجمع باشد که دوپینگ نکرده باشم.

بابت این همه تست، نگران نیستی؟

 کاری نکرده‌ام که نگران باشم. رشته من، بیشتر تکنیکی است و نیازی نیست که داروی خاصی مصرف کنم. مکمل مصرف می‌کنم که آن هم پروتئین است.

قرار بود بعد از قهرمانی آسیا و دایمون لیگ در مورد برنامه‌هایت تصمیم گرفته شود.

 فردا یا پس فردا با آقای صالحی امیری و مسوولان فدراسیون جلسه داریم تا برنامه‌ام برای قهرمانی جهان و المپیک سال آینده را نهایی کنیم. قبلا می‌گفتند سهمیه‌ات را بگیر، بعد درباره برنامه آماده سازی تا المپیک حرف بزن! البته من هیچ گاه دغدغه سهمیه المپیک را نداشته‌ام و اولویتم نبوده است اما حالا که سهمیه المپیک هم به دست امده، دیگر فکر نمی‌کنم حرف و حدیثی باشد.

اصرارت مثل قبل برای سفر به آمریکا و کار با «مک» است؟

 اصرارم به سفر نیست. می‌گویم اگر مربی بالای سرم نباشد، بعد از مدتی تکنیکم به هم می‌ریزد. شاید بتوان دو سه هفته بدون مربی تمرین کرد اما وقتی می‌شود، سه ماه، مطمئنا تکنیک به هم می‌ریزد. من در دایمون لیگ با 

اسپاسم کمر و دردی که داشتم، نزدیک 67 متر انداختم. خب مشخص است که اگر برنامه‌ام به هم نریزد، می‌توانم 68 متر و کمی بالاتر بیندازم. کار برای مدال جهان و المپیک، برنامه جهانی می‌خواهد. اولویت من نه آسیایی بوده، نه ورودی المپیک و این دو رویداد، بیشتر تدارکاتی بوده است. من فقط حرف نمی‌زنم و عمل هم می‌کنم. کارم روی برنامه است و می‌خواهم این برنامه ادامه داشته باشد.

و اینکه مک برنامه بدهد و هر چند ماه یک بار کنار او کار کنی، برایت رد شده است؟

 فقط با برنامه نمی‌شود کار را پیش برد. مربی باید حضور فیزیکی داشته باشد. ما باید مشخص کنیم که می‌خواهیم نتیجه بگیریم یا نمی‌خواهیم. اگر هدف، آسیا است. باید در حد آسیا هزینه کنیم و نیاز به این همه هزینه هم نیست اما اگر مدال المپیک می‌خواهیم، باید برنامه‌ای در این حد داشته باشیم. در المپیک نمی‌توانیم بگوییم تحریم بودیم و نتیجه نگرفتیم. در سطح دنیا کسی به این حرف‌ها گوش نمی‌دهد. اگر نتیجه می‌خواهیم، باید کار کنیم. فضا هم به گونه‌ای است که هر کسی بهتر هزینه کرده، نتیجه می‌گیرد. البته آقای صالحی امیری، خیلی خوب این مسائل را می‌دانند و نیاز نیست، من بگویم. می‌دانم که کشور مشکل دارد و در شرایط سختی به سر می‌بریم اما باید تکلیف خودمان را برای المپیک مشخص کنیم.

راستی، برای استقبالت کسی به فرودگاه نیامد.

 از کمیته ملی المپیک پیگیری کردم. متاسفانه گفتند که فدراسیون اطلاع نداده و آقای صالحی امیری هم خیلی گلایه کرده است. من اگر مدیر شوم، حتما این موارد را رعایت می‌کنم. می‌دانم که باید برای ورزشکارم چکار کنم. بلدم با مدیا چطور کار کنم و برنامه‌های ورزشکاری که المپیکی شده را چطور اطلاع‌رسانی کنم. من در این سال‌ها فقط ورزش نکرده‌ام و خیلی چیزهای دیگر را یاد گرفته‌ام. می‌دانم چطور باید مدیریت کنم. من که خودم را ثابت کرده‌ام و الان هم هدفم مشخص و راهم معلوم است. کسی هم که هدف و برنامه داشته باشد، جلو می‌رود. در آمریکا رکورد 67 متر را زدم، گفتند غیرقانونی بوده. گفتم عیب ندارد، یک بار دیگر این رکورد را می‌زنم.

یک طوری از مدیریت حرف می‌زنی که انگار برنامه‌هایی داری؟

 من 20 سال است که در ورزش حضور دارم. هم بلدم چطور مربی بیاورم و هم چطور باید یک ورزشکار را هدایت کرد. نه دوست دارم مسافرت بروم و نه عاشق بیزینس کلاس هستم. دنبال این هم نیستم که مدام سفر بروم تا برای خودم ارتباط بگیرم. همه من را می‌شناسند. از مربیان و ورزشکاران دنیا گرفته تا مسوولان فدراسیون جهانی من را می‌شناسند. در نتیجه نیاز نیست، وقتم را صرف این امور کنم. نیازی نیست خودم را معرفی کنم. برنامه‌ریزی‌هایم را خودم انجام می‌دهم و می‌توانم این کار را برای 10 تا ورزشکار دیگر هم انجام بدهم. من هر جوری که بتوانم به بچه‌های دوومیدانی کمک می‌کنم و عقده ریاست هم ندارم اما این روزها به این فکر می‌کنم که کاندیدای انتخابات فدراسیون دوومیدانی شوم. البته هنوز تصمیم قطعی‌ام را نگرفته‌ام اما دارم به آن فکر می‌کنم.

فکر نمی‌کنی کمی زود به این فکر افتاده‌ای؟ برای مدال المپیک برنامه داری و حرف از اردوی خارج از کشور می‌زنی. چطور می‌خواهی رییس فدراسیون شوی؟

 این دو با هم تناقض ندارند. دلشاد که رییس فدراسیون تاجیکستان است و در مسابقات قهرمانی آسیا مدال طلا گرفت، هر دو کار را با هم انجام می‌دهد. پس من هم می‌توانم انجام دهم. قصد بی‌احترامی به هیچ بزرگتری را ندارم و برای همه جامعه دوومیدانی احترام قایلم اما به این موضوع خیلی جدی فکر می‌کنم. در ضمن من فقط به این المپیک فکر نمی‌کنم. می‌خواهم تا المپیک 2028 ادامه بدهم و در این مدت می‌توانم ریاست فدراسیون را هم بر عهده داشته باشم. من خیلی چیزها یاد گرفته‌ام و می‌خواهم اینها را برای دوومیدانی به کار بگیرم. فعلا که در ورزشم و قصد رفتن ندارم.

گفتگو: آزاده پیراکوه

منبع: ایلنا

کلیدواژه: المپیک جامعه دوپینگ رقابت ریاست فدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماس باخ: روسیه و اوکراین المپیک را تحریم نمی‌کنند

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) گفت که روسیه و اوکراین بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را تحریم نمی‌کنند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری تاس روسیه؛ توماس باخ گفت: بحث در مورد پذیرش ورزشکاران روسیه برای شرکت در المپیک 2024 به پایان رسیده است، طرف‌های روسیه و اوکراین این رقابت‌ها را تحریم نمی‌کنند. در مجمع عمومی ANOC در سئول، تنش‌هایی احساس شد و هر دو طرف تهدید به تحریم شدند. نظرات همچنان متفاوت است؛ برخی می‌گویند ما با تحریم‌ها علیه کسانی که منشور المپیک را نقض کرده‌اند، خیلی فراتر رفته‌ایم و برخی دیگر می‌گویند ما به اندازه کافی پیش نرفتیم.

احتمال لغو مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس

رئیس IOC  افزود: اگر هر دو طرف صددرصد راضی نباشند، تصمیم درستی گرفته‌اید. اگر یک طرف خوشحال بود و طرف دیگر به شدت ناراضی، آن وقت با مشکلات واقعی مواجه می‌شدیم. اکنون می‌توانیم با اطمینان کامل بگوییم که این بحث به پایان رسیده و همه ما برای بازی‌های باشکوه المپیک در پاریس گردهم خواهیم آمد. IOC تحریم‌هایی را علیه کسانی که منشور المپیک را نقض می‌کنند اعمال می‌کند و از کسانی که منشور المپیک را نقض نمی‌کنند، چه ورزشکار و چه کمیته ملی المپیک، محافظت خواهد کرد.

المپیک تابستانی پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود. در پایان سال 2023، IOC پذیرش ورزشکارانی از روسیه و بلاروس در المپیک 2024 را در وضعیت بی‌طرف در رشته‌های انفرادی با رعایت تعدادی از معیارها اعلام کرد. این کمیته همچنین روس‌ها و بلاروس‌ها را از شرکت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌ها منع کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توماس باخ: روسیه و اوکراین المپیک را تحریم نمی‌کنند
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است
  • از رفت و آمد رییس سابق تا محرومیت دو ساله/ چالش بزرگ در سال جدید
  • وضعیت تیم کشتی فرنگی امیدوارکننده است/ المپیک برای همه سخت است
  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • مدافع پرسپولیس مدال افتخار خواهد گرفت!
  • علی داوودی: المپیک سخت است،اگر کامل آماده باشم و روحیه‌ام خوب باشد اتفاق‌های خوبی را رقم می‌زنم
  • مسی: تا زمانی که بتوانم مفید باشم، به فوتبال ادامه می‌دهم؛ تمام رویاهایم را محقق کرده‌ام
  • پرونده بازگشت فوق‌ستاره به تیم ملی برزیل بسته شد
  • قهرمان المپیک آسیب دید و اردوی تیم ملی را ترک کرد