Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به وضعیت تراکم دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران گفت: نیازمند احداث سالانه ۱۰۰۰کلاس در شهرستان‌های استان تهران هستیم. ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، محمد صیدلو امروز در مراسم افتتاح مدرسه گام دوم انقلاب در شهرستان شهریار با اشاره به وجود 50 هزار فرهنگی در شهرستان‌های استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر تراکم دانش‌آموزی در شهرستان‌های استان تهران در هر کلاس 32 نفر است که متراکم ترین آن در غرب استان تهران با 34 نفر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: نسبت دانش‌آموز به معلم در این مناطق 19 به یک نفر است که 2.5 درصد نرخ افزایشی را نشان می‌دهد که پاسخگویی به این مطالبات نیازمند احداث سالانه 1000 کلاس در شهرستان‌های استان تهران است.

50 درصد مدارس استان تهران نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی داردسیستم گرمایشی مدارس استان تهران استاندارد می‌شود60 درصد مدارس استان تهران فرسوده هستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران افزود: از اساسی‌ترین برنامه‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد مدرسه محوری است که با این رویکرد می‌توان تعلیم و تربیت در مدارس را با تعیین خلاقیت‌ها و اولویت‌ها پیش برد.

 اختصاص سرانه‌ها به بخش آموزش و پرورش غرب استان تهران ضروری است

در ادامه محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی اعمال سلیقه‌ها در تغییر قانون گفت: در این شرایط که اعتبارات به سختی دریافت و مدارس به سختی مدیریت می‌شود مدیریت صحیح دارای اهمیت بسیار است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که در آموزش و پرورش زیرساخت‌ها برای معیشت معلمان و توسعه همه جانبه تعلیم و تربیت فاقد بستر مناسب است، اما بهره‌گیری وزارت آموزش و پرورش از مدیران جوان تحول خوبی را ایجاد کرده که امید است ادامه داشته باشد.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال گذشته به همراه مدیران بحث اداره دوم را پیگیری کرده و قول مساعد داده شد حتی به دنبال این موضوع هستیم که اداره کل شهرستان‌های استان تهران هم به دو منطقه تقسیم شود که امید است حضور مسئولان سبب بهبود اختصاص سرانه‌ها در بخش آموزش و پرورش در غرب استان تهران شود.

انتهای پیام/ ع

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان موقت نوروزی ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در مدارس آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از اسکان موقت ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در ۴۸۸ کلاس درس استان در طول نوروز امسال خبرداد.

علی مطهری، ۲۵ فروردین ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به ارائه خدمات در کلاسهای سطح الف و ویژه در راستای اسکان موقت نوروزی در مدارس استان، اظهار کرد: در بازه زمانی مذکور، برای اسکان موقت و ارائه خدمات به مسافران، علاوه بر ۱۴ باشگاه فرهنگیان و خانه‌های معلم، ۳۶۲ کلاس در سطح الف و ۱۲۶ کلاس سطح ویژه برای اسکان موقت نوروزی در نظر گرفته شده بود. 

وی ادامه داد: در ایام تعطیلات نوروزی امسال ۸۹۵۱ نفر، (۱٠ هزار و ۲۰۶ نفر روز)، در قالب ۱۶۴۳ خانوار در ۵۶ مدرسه استان اسکان داده و خدمات دریافت کردند.

مطهری با اشاره به گزارشی از ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴٠۲ در شاخص‌های عمومی و اختصاصی افزود: استان از هزار امتیاز در شاخص عمومی با کسب ۷۸۵.۶۳ امتیاز در رتبه ۱۰ و در شاخص‌های اختصاصی با کسب ۹۰۳.۷۷ امتیاز در رتبه ۶ کشوری قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: طی سال جاری مذکور، استان در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی امتیاز ۱۶۸۹.۴۰ را کسب کرده که حائز رتبه ۷ کشوری و در سطح خوب قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لغو تمامی مرخصی های دست اندرکاران آموزش و پرورش
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • برگزاری کلاس آموزشی برای نوغانداران شهرستان درگز
  • ساخت مدارس باید مطابق با اقلیم سیستان و بلوچستان باشد
  • دولت اعتبارات خاصی جهت ساخت و ساز مدارس در سیستان و بلوچستان اختصاص داده است
  • مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود
  • تشکیل استان تهران غربی در دست بررسی است
  • اسکان موقت نوروزی ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در مدارس آذربایجان‌غربی
  • احداث ۲۴۰ کلاس در قالب ۲۶ فضای آموزشی طی سال گذشته در قم
  • توسعه فضا‌های آموزشی در آذربایجان غربی با بهره‌برداری از ۴۵۰ کلاس درس