Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فرانسوا نیکولو، سفیر سابق فرانسه در ایران طی سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ ، واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام را تصمیم برنامه‌ریزی شده خواند.

او چهارشنبه (۱۸ اردیبهشت) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت «معتقدم که تصمیم امروز ایران، با هدف تشدید نبوده بلکه تصمیم برنامه‌ریزی شده است که با دقت در پاسخ به تحریم‌های فزاینده آمریکا علیه خود اتخاذ شده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر اسبق فرانسه در تهران گفت واکنش امروز ایران هشدار آمیز و در چارچوب دیپلماتیک و توافق وین بوده است؛ توافقی که بر امکان اتخاذ اقدامات جدید در صورت عدم پایبندی طرف‌های آن به تعهدات خود صحه می‌گذارد.

نیکولو در مورد ضرب الاجل ۶۰ روز ایران به اروپا نیز گفت طرف‌های اروپایی در «وضعیت سختی» قرار دارند؛ چرا که آن‌ها در سایه وجود تحریم‌های آمریکایی نمی‌توانند به راحتی با ایران تعامل کنند.

این مقام سابق فرانسوی گفت اروپایی‌ها به دنبال کار با مکانیسم‌هایی هستند که بتواند از تحریم‌های آمریکا علیه تعامل تجاری با ایران دوری کند.

او گفت ایران به دنبال خروج از توافق هسته‌ای نیست و می‌داند که آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که ایران را مجبور به خروج کنند.

سفیر اسبق فرانسه در ایران در پایان گفت تهران نمی‌خواهد در دام آمریکایی‌ها بیفتد و بنابراین در توافق هسته‌ای باقی خواهد ماند.

ایران صبح چهارشنبه در سالروز خروج آمریکا از توافق هسته‌ای (۱۸ اردیبهشت ۹۷) اعلام کرد در پاسخ به این خروج و عدم پایبندی‌های طرف‌های باقی‌مانده در توافق به تعهدات خود، از فروش مازاد اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خودداری خواهد کرد.

شورای امنیت ملی ایران همچنین اعلام کرد اگر طی ۶۰ روز آینده اروپایی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، غنای اورانیوم را از ۳.۶۷ بالا خواهد برد و مدرن‌سازی راکتور آب سنگین اراک را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرانسه برجام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۶۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس

به گزارش خبرآنلاین محمد امین‌نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

به نقل از ایسنا این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: همین مساله باعث شد که اختلالی در روند خدمت رسانی به وجود بیاید. نهایتا پس از صحبت مسئولان سفارتخانه و متقاعد شدن این مکان را ترک کرد.

سفیر ایران در فرانسه افزود: همچنین خدمات کنسولگری که برای مدتی متوقف شده بود پس از برطرف شدن تهدید از سر گرفته شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897235

دیگر خبرها

  • توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • توضیحات سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه امنیتی امروز در پاریس
  • اعلام جزئیات حادثه امنیتی در کنسولگری ایران در پاریس
  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر