Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، علیرضا عدلو اظهارداشت:در میانه دومین ماه از فصل بهار هستیم و دمای شهر شیراز هم مثل هوای اکثر مناطق کشور رو به افزایش است و شهروندان با سرویس و راه‌اندازی کولرهای آبی به استقبال فصل گرما می‌روند. وی با بیان اینکه کولر آبی هم اتصال به برق دارد و هم آب در آن جریان دارد و آب رسانای خوبی برای جریان برق می باشد، لذا خطر برق گرفتگی را دوچندان می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس در هنگام نصب کولر آبی حتما به نکات ایمنی و رعایت اصول ایمنی توجه فرمایید تا از بروز حوادث ناخواسته جلوگیری بعمل آورید. وی خاطر نشان کرد : قبل از نصب کولر ،نسبت به برق دار نبودن آن اطمینان حاصل نمایید و حتما کلید و فیوز را قطع نمایید و در هنگام اتصال برق کنتور به تابلو فیوز حتما به محل دقیق فاز و نول دقت نمایید. سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: با توجه به احتمال خطر برق گرفتگی هنگام سرویس‌دهی و راه‌اندازی کولر منازل، بهتر است برای انجام این کار از متخصصان و تعمیرکاران کمک گرفته شود در غیر این صورت شهروندان باید مراقب باشند، هنگام سرویس دهی سالانه کولر، آب بر روی سیستم برق، موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر ایجاد اتصالی و برق گرفتگی و حریق پوشاله‌های کولر وجود دارد. وی در ادامه بیان داشت :شهروندان گرامی برای حفظ ایمنی خود و همچنین استفاده بهینه از کولر لازم است هنگام خرید و استفاده از کولر آبی موارد زیر را مدنظر داشته باشند:  -نصب و راه اندازی کولر باید توسط سرویسکار مجاز صورت گیرد و دفترچه راهنمای کولر مطالعه شود. -هنگام سرویس کولر برای استفاده مجدد، حتما کولر خاموش باشد.  -مسیر انشعاب برق و سیم کشی را کنترل نموده تا از صحت آن مطمئن شوید. - نصب فیوز مناسب بر سر راه سیم فاز برق لازم و ضروری است. -سیم نول به داخل کولر منتقل می شود و سیم فاز باید مطابق نقشه سیم کشی برق کولر که باید روی کولر نصب شده باشد به داخل کلید رفته و به کمک کابل چهار رشته به ترمینال کولر وصل شود اینکار سبب می شود که هنگامی که کلید کولر خاموش است برق داخل جعبه تقسیم وجود نداشته باشد.  - سیم ارت منازل را به ترمینال سیم ارت کولر وصل کنید.  -از ریختن آب توسط شیلنگ یا پارچ روی پوشال ها جدا خودداری کنید چون احتمال خطر برق گرفتگی وجود دارد. عدلو در پایان یکی از نکات مهم در نصب کولر آبی را رعایت اصول ایمنی، توجه به سالم بودن و در نظر گرفتن محل مناسبی دور از تابش نور مستقیم آفتاب دانست و اظهارکرد: نصب کولر آبی باید با اصول مشخصی انجام شود تا بازدهی بیشتر و عملکرد بهتری داشته باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری برق سازمان آتش نشانی برنا کولر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

ایسنا/خراسان رضوی برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش‌بینی شده است.

به نقل از ارث، کمربند گرمسیری برای گرمای بی‌سابقه تابستان امسال آماده می‌شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

این پیش‌بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب‌وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می‌کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می‌کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می‌شود، گرما را با خود می‌برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می‌دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت‌تر می‌کند و اثر خنک‌کنندگی آن را کاهش می‌دهد.

 رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می‌شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می‌کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی‌گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی‌ترین راه برای خنک‌کردن خود در هنگام گرم‌ شدن است.

ال‌نینو و گرم‌ شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می‌شود

افزایش مداوم دمای زمین که به‌عنوان گرمایش جهانی شناخته می‌شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می‌شود به این دلیل که هوای گرمتر می‌تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد.

ال نینو، الگوی آب‌وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می‌شود. این امر تبخیر را بیشتر می‌کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می‌فرستد.

نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟
  • پیش‌بینی هوای تابستان امسال
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • توزیع بیش از یک هزار لیتر سم رایگان در نیشابور
  • فروشگاه کولرگازی در تهران
  • نامه جالب یک پدر برای خانواده اش درباره استفاده از کولر!
  • بهترین گاز برای کولرهای گازی چیست؟
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند