Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان، مجتبی اسکندری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم تصریح کرد: کشاورزان طارمی هم‌اکنون کار برداشت محصول سیر از یک هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت این محصول را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود امسال ۷۲ هزار تن سیر از مزارع این شهرستان برداشت و روانه بازار‌های مصرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 اسکندری عنوان کرد: سیر از محصولات مهم زراعی شهرستان طارم محسوب می‌شود و امسال حدود ۲ هزار نفر از بهره‌برداران طارمی از طریق کشت و کار این محصول امرار معاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال درآمد حاصل از کشت و کار سیر در شهرستان طارم ۱۰۸ میلیارد تومان برآورد شده است، بیان داشت: سیر تولیدی طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به سایر استان‌ها همچون تهران، گیلان، قزوین، مازندران و کردستان ارسال می‌شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: سیر تولیدی شهرستان طارم همچنین به دلیل برخورداری از طعم، عطر و کیفیت بسیار مطلوب همه ساله توسط بازرگانان سایر استان‌ها به مناطق مختلف کشور و کشور‌های خارجی از جمله عراق و روسیه صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم نبود انبار فنی و همچنین نبود واحد‌های بسته‌بندی و فرآوری صنعتی در این شهرستان را از جمله مشکلات سیرکاران طارم برشمرد و افزود: تامین نهاده‌ها، برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی، بازدید‌های کارشناسی و ارایه توصیه‌های فنی، ارسال پیامک‌ها و اطلاعیه‌های ترویجی و همچنین تلاش برای جذب تجار از مناطق مختلف کشور به منظور افزایش صادرات و تنظیم بازار محصول، از جمله اقدامات انجام گرفته توسط جهاد کشاورزی طارم در زمینه محصول سیر بوده است.

انتهای پیام/ن     سیر از محصولات مهم زراعی شهرستان طارم محسوب می‌شود  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با اعلام اینکه در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حدود یک هزار هکتار گیاه روغنی دیم کاملینا و یک هزار و پنج هکتار کلزا در زمین‌های کشاورزی این شهرستان کشت شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود از زمینهای زیر کشت بیش از چهار هزار تن دانه روغنی برداشت و تحویل مراکز خرید شود.
«محمدخزایی» اظهار کرد: این شهرستان با دارا بودن حدود ۵۰ درصد سطح زیر کشت کاملینا و حدود ۲۵ درصد سطح زیر کشت کلزای استان مهمترین قطب تولید دانه‌های روغنی در کرمانشاه محسوب می‌شود.
وی یادآور شد: محصول کاملیا و کلزا به صورت تضمینی با نرخ مصوب توسط مراکز خرید مستقر در شهرستان از کشاورزان خریداری می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی کنگاور با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.
خزایی با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.
شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • پیش‌بینی برداشت دانه‌های روغنی در کنگاور بیش از چهار هزار تن است
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • برداشت خوشه‌های طلایی گندم از مزارع کشاورزی خرمشهر
  • بیش از ۵۳۰ هزار تن محصولات پاییزه در خوزستان خریداری شد