Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه راستگویی و صداقت سبب آسایش اجتماعی می‌شود گفت: یکی از ملاک‌های خوبی اخلاق در زمینه فردی و اجتماعی لذت بردن از زندگی و تحقق زندگی شاد و آسوده و آرام است. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه چهارشنبه در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به اهمیت راستگویی در اسلام اظهار داشت: راستگویی یکی از اخلاق‌های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آفات دروغگویی افزود: اگر در جامعه دروغ باشد انسان متوجه نمی‌شود که چه کسی راست گفته و چه کسی دروغ می‌گوید.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه راستگویی و صداقت سبب آسایش اجتماعی می‌شود، افزود: یکی از ملاک‌های خوبی اخلاق در زمینه فردی و اجتماعی لذت بردن از زندگی و تحقق زندگی شاد و آسوده و آرام است.

وی با تاکید بر اینکه در اخلاق دینی قرب خدا و نیت شرط است، بیان کرد: نزدیک شدن به خدا در اخلاق دینی مورد تاکید است و این موضوع امتیاز اخلاق دینی است، دایره اخلاق دینی وسیع‌ترین ارزش‌های اخلاقی است و عقل را دلیل خوبی و بدی می‌داند و از عقل بهره می‌برد.

آیت‌الله مصباح یزدی: علوم متناسب با نیازهای روز در حوزه تدوین شودقم| آیت‌الله مصباح یزدی: کمیته امداد کار یک دولت را انجام می‌دهدقم| آیت‌الله مصباح یزدی: انسان نباید دلبسته و بنده دنیا شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اخلاق دینی سبب ایجاد موضوع اخلاقی در جامعه می‌شود، گفت: امر الهی موضوع درست می‌کند که اگر انسان کاری را برای رضای الهی انجام دهد از هزاران کار، ثواب و اجر بیشتری دارد چون دین تاکید کرده است.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: اگر انسان محبت به خدا داشته باشد متناسب با شان خدایی است، رضوان و رضایت محبوب لذت بی نظیری دارد که هیچ گاه قابل درک نیست و اگر به این محبت برسیم ازخدا می‌خواهیم از معرفت و محبت الهی بیشتر بهره مند شویم.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید

همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امیرالمؤمنین علیه‌السلام ضمن توصیه‌هایی فرمود «هیچ یک از شما جز به پروردگار خود امید نبندد؛ لَا يَرْجُوَنَّ أَحَدٌ مِنْكُمْ إِلَّا رَبَّهُ.» چرا که مسبب الاسباب خداست و بر اساس توحید افعالى معتقدیم: لا مؤثر فى الوجود الا الله; همه چیز به فرمان او و رشته تمام امور در قبضه قدرت اوست، بنابراین چه بهتر که انسان آب را از سرچشمه بگیرد و هرچه مى‌خواهد از او بخواهد و سرنوشت خود را در تفکرى شرک آلود در دست دیگرى نبیند.

نهج البلاغه | تکریم یا تخریب؟

دوم اینکه به فرض که دیگران هم سرنوشت ساز باشند، خضوع و تواضع در برابر غیر خدا ذلت است و در برابر پروردگار عزت. البته این مسئله منافاتى با استفاده از عالم اسباب و نیروهاى دیگران براى رسیدن به اهداف مادى و معنوى ندارد; مهم آن است که انسان بداند هر سببى که تأثیرى دارد آن هم از ناحیه خداست و اگر لحظه‌اى چشم الطاف الهى بر جهان اسباب بسته شود همه آنها از کار باز مى مانند. ( پیام امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام آیت  الله مکارم شیرازی)

.

 

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • سرچشمه عرفان وحیانی و اخلاق قرآنی یکی است
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • کشف معمای هولدن کالفیلد: هویت‌جویی، انزواطلبی و صداقت‌گرایی
  • چتر حمایتی پزشکان یزدی برای درمان بیماران صعب العلاج
  • سپاه پای حرف خود ایستاده و وعده صادق همین را اثبات کرد
  • خواب «فرهنگ» و مسوولان بی‌خیال/ تشییع «اخلاق» در فوتبال ایران!
  • نهج‌ البلاغه| جز به پروردگار خود امید نبندید
  • مازندران میزبان مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران کشور و تور جهانی + فیلم