Web Analytics Made Easy - Statcounter

عراق قصد دارد قرارداد ۳۰ ساله نفتی با اکسون موبیل و پتروچاینا، دو غول بزرگ انرژی جهان امضا کند. قرار است تولیدات نفتی عراق به کمک این دو شرکت افزایش پیدا کند. عراق بعد از عربستان بزرگترین صادرکننده نفت اوپک است.

 

ثامر غضبان، وزیر نفت عراق روز چهارشنبه ۸ مه (۱۸ اردیبهشت) خبر داد که کشورش به زودی با اکسون موبیل و پتروچاینا قراداد عظیمی را امضا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق هم یک روز پیش از آن اعلام کرده بود که  کشورش در آینده‌ای نزدیک قصد دارد با شرکت‌های یادشده قرارداد نفتی ۳۰ ساله امضا کند.

 

نخست وزیر عراق در نشست مطبوعاتی خود در بغداد اعلام کرد که با این پروژه می‌توان تولیدات چاه‌های نفتی جنوب این کشور را افزایش داد.

 

عراق هم اکنون هم در تولید نفت به رکوردی تازه دست یافته است. این کشور در ماه مارس ۲۰۱۹ چهار و نیم میلیون بشکه نفت در روز تولید کرده است. عراق هم‌اکنون بعد از عربستان سعودی بیشترین نفت را در میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) صادر می‌کند.

 

برای افزایش تولید نفت در میادین رمیله و مجنون آب به داخل چاه پمپاژ خواهد شد. در میادین یاد شده سال‌هاست که نفت استخراج می‌شود. حال نفت این چاه‌ها به شدت افت کرده و به دلیل کاهش فشار برای استخراج آن عراق با مشکل مواجه شده است. برای رفع این مشکل قرار است با پمپاژ آب دریا به چاه‌ها نفت آن دوباره برای تولید به سطحی بالای زمین انتقال یابد. اما این روند به انرژی زیادی برای تمیز کردن و شیرین کردن آب دریا قبل از پمپاژ نیاز دارد.

 

قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری عراق با شرکت زیمنس

 

هفته پیش عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار از برلین همچنین اعلام کرد که کشورش با شرکت زیمنس آلمان قرارداد ۱۴ میلیارد دلاری برای بازسازی نیروگاه‌های برقی این کشور امضا کرده است.

 

نخست وزیر عراق گفته است که توسعه و سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های برقی این کشور برای موفقیت پروژه عظیم افزایش تولیدات نفتی ضروری بوده است.

 

نخست وزیر عراق همچنین گفت کابینه او به وزارت نفت عراق دستور داده است با اکسون موبیل و پتروچاینا قرارداد امضا کند.

 

اکسون موبیل شرکت نفت و گاز آمریکایی است. دفتر مرکزی این شرکت در شمال شهر ایروینگ، تگزاس قرار دارد. اکسون موبیل دومین شرکت نفتی بزرگ جهان است.

 

پتروچاینا بزرگترین تولیدکننده نفت خام چین است و تحت مدیریت مستقیم شرکت ملی نفت چین اداره می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در پکن قرار دارد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد

کاپیتان ماندنی شد.

طرفداری | کوکه، کاپیتان 32 ساله اتلتیکو مادرید برای تمدید قرارداد با این باشگاه به توافق رسید.

با اعلام باشگاه اتلتیکو مادرید، قرارداد کوکه با این تیم تا تابستان 2025 تمدید شد تا کاپیتان در روخی بلانکوس ماندنی شود. کوکه با 626 بازی رکورددار تعداد بازی با پیراهن اتلتیکو مادرید است. کوکه ۳۲ ساله پرورش یافته آکادمی روخی بلانکوس است و از سال ۲۰۱۱ برای تیم اصلی بازی می کند. او در 626 بازی برای اتلتیکو مادرید، 47 گل و 116 پاس گل ثبت کرده‌است. او همچنین هشت جام مختلف در اتلتیکو مادرید بالای سر برده‌است.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • رسمی؛ قرارداد کوکه با اتلتیکو مادرید تمدید شد