Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@21:07:35 GMT

16دلال ارز در آبادان دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۸۴۹۵

فرمانده انتظامی آبادان گفت:در راستای مبارزه با دلالان ارزی پلیس امنیت عمومی آبادان 16دلال ارز را از سطح بازار این شهر دستگیر کرد. ناطقان: از معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان سرهنگ سیدمحسن تقی زاده چهارشنبه شب اظهار داشت:: با توجه به گسترش فعالیت دلالان ارز در خیابان های امیری و لین یک احمدآباد آبادان و خرید و فروش بی رویه ارز از سوی این افراد عملیاتی با عنوان رعد برای جمع آوری و برخورد قاطع با دلالان ارز انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی برهم زدن نظم عمومی، ایجاد سد معبر و ترافیک همچنین اخلال در عرضه و تقاضای ارز را از جمله تخلفات این افراد برشمرد و افزود:در این طرح عملیاتی که به مدت 2ساعت به طول انجامید تعداد 16نفر دلال ارز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شدند.
سرهنگ تقی زاده گفت: در بازرسی اولیه از متهمان یک میلیارد و 692 میلیون و 500 هزار ریال وجه نقد ایران و مبلغ 110هزار دینار عراقی و 23برگ یکصد دلاری از متهمان کشف وضبط گردید و پس از بازجویی مقدماتی پرونده قضایی علیه آنان نیز تشکیل شد.

وی در خاتمه با بیان اینکه با اقدامات دلالان و مخلان بازار ارز در فضای مجازی نیز برخورد می‌شود افزود: انتظار می رود برای کنترل بازار ارز و ثبات اقتصادی کشور همه فعالان حوزه ارزی نسبت به رعایت مقررات ابلاغی بانک مرکزی اقدام و همکاری لازم را با دستگاههای مسئول داشته باشند .
فرمانده انتظامی آبادان گفت:نیروی انتظامی در راستای ماموریت قانونی محوله با آن دسته از افراد اعم از صرافان؛ واحدهای صنفی؛ شرکت ها؛ دلالان کوچه و بازار و فضای مجازی که خلاف مقررات اقدام به خرید و فروش ارز می کنند و موجب اخلال در بازار می شوند قاطعانه برخورد می نماید.وی از شهروندان خواست تحت هیچ شرایطی از دلالان خیابانی اقدام به خرید ارز ننمایند چرا که در مواقعی اثبات شده ارز فروخته شده جعلی بوده طوری که تشخیص آن توسط صرافی سخت بوده است.

منبع: ایرنا برچسب ها: دلال ارز ، آبادان ، دستگیر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دلال ارز آبادان دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ماموران پلیس برای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آن‌ها را شناسایی کنند.  

رئیس پلیس آگاهی استان بیان داشت: در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر شدند و از مخفیگاه آنان ۱ هزار و ۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف شد.

وی بیان داشت: متهمان، پس از روبه رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • کلاهبردار میلیاردی در آبادان دستگیر شد