Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@11:01:59 GMT

تسکين درد بدون داروهاي مسکن

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۰۸۸۸۴

تسکين درد بدون داروهاي مسکن

خبرگزاري آريا - نتايج يک بررسي نشان مي‌دهد که هيپنوتيزم مي‌تواند روشي موثر براي تسکين دردهاي مزمن باشد و به اين ترتيب در بسياري از موارد جايگزين داروهاي مُسکن شود.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، پزشکان انگليسي در بررسي‌هاي خود دريافتند که هيپنوتيزم مي‌تواند ميزان درد مزمن را در بيماران حدود 42 درصد کاهش دهد و جايگزيني مناسبي براي داروهاي مسکن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پزشکان در بررسي روي تاثير روش هيپنوتيزم روي بيش از 3500 بيمار مشاهده کردند که حدود 15 درصد از اين افراد هيپنوتيزم را به عنوان يک روش درماني بسيار موثر پذيرفته به طوري که ميزان کاهش درد در آنان بيش از 40 درصد بوده‌ است.
بر اساس يافته‌هاي بدست آمده روش هيپنوتيزم در بيشتر بيماران با کاهش 30 درصدي درد همراه بوده که به طور کلي ميزان قابل توجهي است.
به گزارش مديکال اکسپرس، طي سال‌هاي اخير استفاده نادرست از داروهاي مسکن از قبيل کدئين و فنتانيل افزايش يافته و در برخي از کشورها به بحران ملي تبديل شده‌ است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۰۸۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا پنجم فروردین، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه ۱۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا چهارم فروردین، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۴۱.۵ میلیمتر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۱۷۹.۸ میلیمتر) ۲۱ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۶۱.۸) ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان فارس بوده که در این بازه زمانی ۱۱۷.۹ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۵۳.۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۰۱.۴ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش یافته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۳۶.۱ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۸ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا پنجم فروردین، ۱۲ میلیارد و ۴۱ میلیون مترمکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۲ میلیارد و ۵ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور ۱۷ درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۱۶ میلیارد و ۳۴ میلیون مترمکعب است؛ همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۲۵.۶۴ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۲۶.۷۵ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، ۴ درصد کاهش داشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۵۲ درصد رسیده است.

کد خبر 739375

دیگر خبرها

  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • ۵۲ درصد ظرفیت سد‌های کشور پُر آب شد/ کاهش ۱۷درصدی ورود آب به سد‌ها
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • بارش‌ها در ایران ۲۱ درصد کاهش یافت/کاهش ۱۷ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • کاهش نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ سال
  • کاهش چشمگیر تورم قم در سال گذشته
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • نرخ بیکاری ترکیه رکورد ۱۰ ساله را شکست