Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق اعلام کرد که فشارهایی که آمریکا به خاطر تحریم های ایران علیه عراق ایجاد می کند را نمی پذیریم.

به گزارش ایسنا، نعیم العبودی، عضو کمیسیون‌ روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با روسیا الیوم گفت: فشارهای آمریکا علیه دولت عراق را نمی پذیریم و دولت عراق برای تعامل با تحولات و اتفاقات منطقه از منطق قدرت استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عراق از منابع انسانی و مادی برخوردار است بنابراین در این اتفاقات سیاسی می تواند نقش ایفا کند.

این نماینده عراقی در ادامه گفت: فشارهای آمریکا علیه عراق و قرار دادن عراق به عنوان جزئی از تحریم های ایران را نمی پذیریم زیرا ما با ایران روابطی تاریخی و جغرافیایی داریم بنابراین بر اساس منافع خودمان نباید جزئی از این تحریم ها باشیم.

به گزارش ایسنا، آمریکا پیش از این اعلام کرد که معافیت های ۸ کشور از تحریم‌های ایران از جمله عراق را لغو کرده است.

با توجه به نیاز عراق به برق و گاز ایران اغلب مقامات عراقی از این اقدام آمریکا انتقاد کردند و گفته می شود که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق برای دریافت معافیت های نفتی قرار است به واشنگتن سفر کند و در رابطه با این مساله با مقامات آمریکایی گفت و گو کند.

بر اساس این گزارش، جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدامات آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تعهدات برجامی خود را کاهش داده و از این پس آب سنگین و اورانیوم غنی سازی شده به کشورهای دیگر نمی فروشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ايران و عراق کاهش تعهدات برجامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند

روزنامه ایران نوشت: کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در اظهاراتی دو پهلو مدعی شده است که در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.   این درحالی است که رژیم صهیونیستی، امریکا و کشورهای غربی به دنبال متهم کردن ایران هستند و با توجه به رویارویی اخیر ایران و رژیم صهیونیستی، این تلاش‌ها بیشتر هم شده است.   در چنین شرایطی چه عاملی باعث می‌شود تا نماینده‌ای که از قضا عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس است و باید به دنبال تأمین منافع ملی باشد، با اظهارات نسنجیده و خارج از مسئولیت برای کشور هزینه تراشی می‌کند؟   پر واضح است که این قبیل اظهارات خلاف واقع همواره و به راحتی از سوی دشمنان مردم ایران دستمایه تحریم و ایران‌هراسی قرار گرفته است. تفکیک مسئولیت‌ها در کشور نیز نشان می‌دهد که ادعاهای این چنینی از سوی یک نماینده، مشروعیت نداشته و جز آسیب، ثمری ندارد.  کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: کریمی قدوسی : در صورت صدور اذن ، تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • رابطه بین دانش و صنعت تقویت شود
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه