Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@10:24:50 GMT

نجار: ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ مسکن سیلزدگان نیاز به تعمیر دارند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۰۲۰۴

به گزارش فارس، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه کمیته بازسازی و نوسازی مناطق سده اظهار کرد: سیلاب تخریب زیادی را در استان‌های مختلفی به بار داده است که تاکنون ۲۱ استان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی افزود: نزدیک به ۱۶۹ هزار و ۳۷۷ واحد نیاز به تعمیر و نوسازی دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجار گفت: بنیاد مسکن ماموریت بازسازی را دارد. همچنین تجهیزات لازم در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات در بخش کشاورزی نهایی شده است و با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌ریزی‌های دقیق سعی داریم در کوتاه ترین زمان بحث مشکل بازسازی و نوسازی مسکن را حل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  بیان کرد: برخی روستاها و مناطق شهری در حاشیه رودخانه ها قرار دارد که می‌توان به روستای معمولان اشاره کرد که در این زمینه باید جابجایی صورت بگیرد.

نجار بیان کرد: در بحث تامین مسکن اضطراری ۶ میلیون تومان به روستاییان و ۱۲ میلیون تومان به شهر نشینان در سه قسط پرداخت می شود تا بتوانند محلی را اجاره کنند و اگر آنها جایی را برای اجاره مشخص نکردند اتاقکی را در اختیارشان قرار می دهیم تا بتوانند جایی مستقر شوند.

وی بیان کرد: حدود ۷۰ هزار بسته بندی لوازم خانگی همچون یخچال، فرش، گاز، تخت، پتو و لوازم پخت و پز تامین شده است که ۳۰ هزار بسته‌بندی آن توسط ستاد اجرایی حضرت امام(ره) و سازمان هلال احمر و ۴۰ هزار بسته بندی آن توسط پول هایی مردمی تامین شده است که به حساب هلال احمر واریز شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در گذشته های دور و حدود ۳۱ سال قبل رودخانه ها تبدیل به جاده شده است. زمانی که طبیعت را تبدیل به مسکن کنیم، چنین مشکلاتی پیش رو خواهد آمد‌.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مهندس محمد کریمی گفت در جهت ایجاد تعادل فشار آب در شبکه توزیع آبرسانی در غرب و شرق شهرکرد عملیات اجرایی زون بندی با اجرای رینگ های اصلی شروع شد.

وی هدف از اجرای طرح زون بندی شبکه آب آشامیدنی را توزیع عادلانه آب در تمامی مناطق شهر عنوان کرد و افزود: شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری برای تامین آب آشامیدنی مردم با تمام توان به تلاش‌های جهادی و شبانه روزی خود ادامه خواهد داد.

کریمی یادآور شد: از جمله دلایل دیگر لزوم زون بندی توپوگرافی شهر شهرکرد است که اختلاف ارتفاع در نقاطی به ۱۵۰ متر هم می‌رسد.

وی گفت: شبکه آب آشامیدنی شهر شهرکرد از طریق مخازن ذخیره دوازده گانه که گنجایش ۶۰ هزار متر مکعب آب را دارند تغذیه می گردد.

کریمی با اشاره به انجام عملیات آبرسانی برای کوی شهرداری و سرچشمه‌ها در غرب شهرکرد و همچنین معلم و بروم پهنه در شرق شهر اظهار کرد: به علت توسعه شهر در قسمت‌های جدید و نیاز آب بیشتر، شبکه آبرسانی شهرکرد و لوله‌ها کار شده برای آینده نگری نیاز به تقویت دارند که این کار در راستای توزیع عادلانه آب آشامیدنی انجام می شود.

وی تصریح کرد: پس از احساس نیاز به انجام زوم‌بندی شبکه آبرسانی در بخش‌های مختلف شهرکرد برای انجام مطالعات تخصصی این کار به مشاور واگذار شد که با تکمیل مطالعات و تصویب در شورای فنی، پیمانکار تعیین شد و قرارداد منعقد گردید و مصالح و اتصالات مورد نیاز نیز تهیه شد و پس از انجام هماهنگی های لازم با نظارت مدیریت آب و فاضلاب شهرستان شهرکرد عملیات اجرایی این پروژه آغاز گردید.

مدیرعامل شرکت آبفا ضمن تشکر از اعضای کمسیون حفاری اظهار امیدواری نمود با همکاری شهرداری و پلیس راهور هر چه سریعتر این مهم انجام شود
وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که حفاری ترانشه، لوله‌گذاری و بازسازی معابر زمان‌بر می‌باشد از صبر و شکیبایی شهروندان محترم و همیشه همراه سپاسگزاریم.

مهندس کریمی گفت: هم اکنون شرکت آب و فاضلاب به ۸۷ هزار مشترک در شهر شهرکرد آبرسانی می نماید.
46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898522

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان به مسکن مددجویان البرزی
  • انقلاب در بسته‌بندی‌های آمازون
  • اجرای AR روی جعبه‌های جدید دیجی‌کالا
  • هزینه و نکات حیاتی درباره تعمیر گیربکس‌های سانگ یانگ به زبان ساده