Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مهدی صیفوری معاون راهداری استان کرمان گفت: قیمت حمل بار باید براساس تُن کیلومتر باشد، اما در افزایش اخیر نرخ حمل بار در کرمان از نرم افزار قدیمی استفاده شده و افزایش زیادی صورت گرفته بود که اصلاح شد.

وی با اشاره به اینکه افزایش کرایه بار توسط انجمن رانندگان در حوزه حمل سیمان صورت گرفته، افزود: قیمت حمل بار باید براساس تُن کیلومتر باشد و این بحث در تمام کشور لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صیفوری بیان کرد: تن کیلومتر، کف قیمت حمل بار است که نباید قیمت کمتر از آن باشد و این عدد می‌تواند افزایش داده شود.

وی افزود: افزایش نرخ حمل بار سیمان برای تشویق رانندگان برای حضور بیشتر در این بخش بوده است.

همچنین ربانی، مدیرعامل سیمان ممتازان گفت: انجمن رانندگان کرمان کرایه جدید را براساس تُن کیلومتر افزایش داده که روش جدیدی است که وزارت راه تعیین کرده است.

وی افزود:، اما در این افزایش نرخ، موارد دستورالعمل مدنظر قرار نگرفته و کرایه خیلی افزایش یافته که این مسئله هم بار‌های استان را با مشکل مواجه کرده و هم این حد افزایش منطقی نیست.

ربانی تصریح کرد: کارخانه‌های سیمان استان کرمان روزانه ۶ تا ۷ هزار تن بار حمل می‌کنند و در حالی که کرایه حمل بار در استان‌های دیگر افزایش نداشته، حمل از دیگر استان‌ها ارزان‌تر و به راحتی صورت می‌گیرد لذا بار ما روی زمین می‌ماند و در شرایط خاص کنونی با کمبود فروش مواجه می‌شویم.

مدیرعامل سیمان ممتازان گفت: این افزایش نرخ رانندگان کرمانی را نیز با مشکل مواجه می‌کند، زیرا برای آن‌ها نمی‌صرفد که بروند و از دیگر استان‌ها بار بیاورند و از سوی دیگر باید تعیین نرخ منطقی و همه جانبه بوده و نظر تولیدکنندگان گرفته شود.


انتهای پیام/س

 تعیین نرخ باید منطقی و همه جانبه باشد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمل و نقل و راهداری اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «مسعود باقرزاده کریمی» با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای ورود پساب به بورس گفت: هم‌اکنون تعدادی از استان‌ها فرآیند عرضه پساب در بورس را انجام داده و مجوز‌های لازم را اخذ کرده‌اند. حداقل پنج استان آمادگی عرضه پساب در بورس را دارند که امسال فعال می‌شوند و استان‌های دیگر هم در سال جاری به آنها می‌پیوندند و این فرآیند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عرضه پساب در بورس می‌تواند به واقعی شدن قیمت آب کمک کند، افزود: تأمین آب از طریق جمع‌آوری آب‌های سطحی، ایجاد سد‌ها و حفر چاه‌ها صورت می‌گیرد، اما آبی که آلوده شده فاضلاب است و اگر بخواهد دوباره استفاده شود، آب خام نیست و نیاز به هزینه و سرمایه‌گذاری برای استفاده مجدد آب دارد.

مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: تصفیه فاضلاب مستلزم هزینه است که بخش خصوصی خود این هزینه را پرداخت می‌کند و وقتی از آب خام گران‌تر تمام می‌شود، سعی می‌کند با اصلاح فرآیند‌ها و بهبود شرایط تولید، مصرف را به حداقل برساند، از طرفی با توجه به هزینه‌هایی که برای تصفیه فاضلاب انجام می‌شود، قیمت آب هم متناسب با آن افزایش پیدا می‌کند.

باقرزاده کریمی تصریح کرد: آب هم مشابه این فرآیند‌ها هزینه‌هایی دارد که باید به تدریج این هزینه‌ها را از مصرف‌کننده صنعتی تأمین کنیم تا صنایع شرایط خودشان را با میزان هزینه‌ای که برای آب و پساب انجام می‌دهند، مطابقت دهند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته هزینه آب صنایع در سبد هزینه حداکثر به ۵ درصد می‌رسد و این میزان هزینه‌ای نیست که تولید را تحت الشعاع قرار دهد و باعث کُند شدن تولید شود.

باقرزاده کریمی با اشاره به نحوه عرضه پساب در بورس افزود: مانند سایرحامل‌های انرژی از جمله نفت و مواد پتروشیمی، پساب هم طی فرآیندی که مستلزم اخذ یکسری مجوز‌ها از سازمان بورس بود، وارد این بازار شده است. به طوری که این مجوز‌ها سال گذشته اخذ شده و پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب این قابلیت را دارد در بورس عرضه شود. هم کمیت و هم کیفیت پساب برای مشتریان کاملاً مشخص است و امسال انتظار داریم تمامی شرکت‌های استانی آب و فاضلاب به فراخور نیازی که در منطقه هست، پساب را در بورس عرضه کنند.

وی درباره قیمت پساب گفت: بر اساس قانون قیمت تمام شده پساب حداقل قیمت است و قیمت تمام شده تولید پساب در استان‌های مختلف با توجه به شرایط جغرافیایی و ساختار تأسیسات فاضلاب و عوامل دیگر متفاوت است؛ بنابراین کشف قیمتی برای هزینه‌های تولید پساب انجام می‌گیرد و در بورس هم مبنا رقابت است و به بالاترین قیمت فروخته می‌شود.

مدیر‌کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به حجم پساب تولیدی کشور اشاره کرد و افزود: ۱.۶ میلیارد مترمکعب پساب تولیدی است که تاکنون توانسته‌ایم ۲۲۰ میلیون مترمکعب را به صنایع واگذار کنیم. هدف‌گذاری این است که هرسال تأمین پساب صنایع به ویژه صنایع آب بر را حداقل ۳۵۰ میلیون متر مکعب اضافه کنیم و کاملاً این موضوع بستگی به شرایط استان و شهری که پساب در آن تولید می‌شود، دارد. ما شهر‌ها و مناطقی داریم که پساب تولیدی داریم، اما صنایع مصرف‌کننده آن را نداریم و مناطقی داریم که صنایع نیاز به پساب دارند، اما هنوز تأسیسات تصفیه فاضلاب هنوز کامل نشده است.

باقرزاده کریمی در ارتباط با واگذاری پساب به صنایع، صرفه‌جویی در مصرف آب و یا جلوگیری از محدودیت‌های آبی خاطر نشان کرد: حدود ۸ میلیارد متر مکعب مصرف آب شرب است که در برخی از شهر‌ها به دلیل تغییرات اقلیمی و کاهش بارش‌ها با تنش آبی مواجه می‌شویم. این درحالی است که تأمین آب شرب از اولویت‌های ما است.

وی ادامه داد: اولویت نخست ما در تولید و تأمین پساب برای صنایعی است که قبلاً تخصیص آب داشتند، بنابراین طبق قانون تخصیص آب آنها را لغو و پساب تأمین می‌کنیم که در یک افق چندساله درصد قابل توجهی از آب شرب از صنایع کسر و با جایگزینی پساب بتوانیم آن را در اختیار شرب قرار دهیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب تصریح کرد: تکمیل تصفیه‌خانه‌ها حتی اگر برای صنایع هم مصرف نداشته باشند، برای تغذیه آبخوان‌ها و جریان‌های زیست محیطی با توجه به کیفیتی که پساب دارد، می‌تواند مفید باشد و کمکی برای تعادل زیست محیطی در کشور ایجاد کنند.

وی درباره استفاده پساب برای کشاورزی، یادآور شد: وزارت نیرو این موضوع را دنبال نمی‌کند، به این علت که اعتقاد دارد باید حتماً استاندار‌های کیفی پساب رعایت شود و تأییدات لازم از طرف سازمان محیط زیست و وزرات کشاورزی به این موضوع داده شود؛ بنابراین درباره این موضوع وسواس خاصی وجود دارد.

بافرزاده تاکید کرد: پسابی که کیفیت مناسب داشته باشد، برای تولید چوب و محصولات غیرخوراکی می‌تواند کاربرد داشته باشد که نیازمند صدور اخذ مجوز لازم از طرف مراجع ذیربط است تا وزرات نیرو بتواند در این زمینه آب واگذار کند. در شرایطی که این مجوز‌ها نباشد به هیچ عنوان وزرات نیرو در این زمینه اقدامی صورت نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • روند قیمت مسکن در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  • کرایه حمل کالا درون شهری در انتظار دستور جدید
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • تن ماهی گران نمی‌شود / دلایل افزایش تولید تن مرغ چیست؟
  • عرضه پساب به صنایع سالانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد
  • افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت نفت با بستن تنگه هرمز
  • روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه دارد/ کاهش تقاضا برای خرید طلا در بازار
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می‌شود/ قیمت بلیط مترو و اتوبوس چقدر گران شد؟
  • معمای تقاضای خودرو
  • الاکلنگ سرمایه‌گذاران کوچک با عرضه مسکن