Web Analytics Made Easy - Statcounter

واریز اعتبار سبد کالایی مددجویان نهاد‌های حمایتی، اردیبهشت؛ اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، دلار در کانال ۱۵ تومان، ۲۱ اردیبهشت؛ آغاز مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت برخی از اخبار اقتصادی امروز است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (نوزدهم اردیبهشت ماه) به شرح زیر است:

۲۱ اردیبهشت؛ آغاز مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت

مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال مالی ۹۶ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت مربوط به آخرین گروه مشمولان شامل کارکنان و شاغلین دستگاه‌های اجرایی و خانواده‌های آن‌ها و همچنین بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی، کشوری، لشگری و تامین اجتماعی از شنبه ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این در حالی است که هفته اول اردیبهشت پرداخت سود سهام عدالت عملکرد سال ۹۶ مشمولان سهام عدالت مربوط به گروه‌های تحت عنوان سایرمشمولان شامل وراث جدید تعیین تکلیف شده، مددجویان تغییر وضعیت یافته، ایثارگران و خانواده‌های آنان، دست‌اندرکاران امر واگذاری سهام عدالت، خبرنگاران، طلاب، بیماران خاص، کارکنان ستاد‌های نماز جمعه، خدام مساجد و اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و حسینه ها، زندانیان آزاد شده، تاکسیرانان، قالیبافان، کارکنان موسسات خیریه و فعالان قرآنی پایان یافت و در این مرحله حدود ۲ میلیون نفر از آخرین سری از مشمولان سهام عدالت سایر گروه‌ها سود سهام عدالت خود را در مجموع به ارزش بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان دریافت کردند.

 

سازمان خصوصی سازی اعلام کرده است که در مرحله پایانی پرداخت سود سهام عدالت ۱۱ میلیون نفر از مشمولان سود سهام عدالت خود را که در مجموع حدود ارزش آن به یک هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود، دریافت می کنند و از ۳۵ بانک و موسسه‌ای که مشمولان شماره شبای خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده اند، از روز شنبه آینده، ۲۹ بانک و موسسه مالی به مرور پرداخت سود سهام عدالت را آغاز می کنند.

 

برگزاری بیست و نهمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی

بیست و نهمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با محوریت بازآرایی سیاست پولی و مقاوم سازی نظام بانکی 21 و 22 خرداد ماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود. در این همایش دو روزه مسائل و  چالش‌های روز اقتصادی توسط مسوولان و کارشناسان بررسی و راهکارهای مناسب ارائه می شود.

 

این همایش در چهار محور کلی «بازآرایی سیاستگذاری پولی و مدیریت نقدینگی»، «اصلاح و مقاوم سازی نظام بانکی»، «سیاستگذاری ارزی؛ چالش ها و راهکارها» و «پایداری مالی و ثبات اقتصادی» برگزار می شود که علاقمندان به شرکت در این همایش می توانند تا 25 اردیبهشت ماه اصل مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 

این گزارش می افزاید: در محور «بازآرایی سیاستگذاری پولی و مدیریت نقدینگی» موضوعاتی چون نقش سیاست پولی در کنترل تورم و حفظ ثبات اقتصادی، سازوکار و الزامات پیاده سازی و توسعه عملیات بازار باز، آثار تغییرات نرخ سود بر ثبات اقتصادی و سلامت بانکی، ساختار زمانی نرخ سود در اقتصاد ایران، لنگر اسمی مناسب برای مقام پولی، مدیریت بدهی بانک ها به بانک مرکزی، ساماندهی و تعمیق بازار بین بانکی، بایدها و نبایدهای سیاست پولی در راستای تامین مالی تولید و هماهنگی سیاست پولی، مالی، ارزی و تجاری به منظور حفظ ثبات اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

طلا گرمی ۴۷۲ هزار تومان/دلار در کانال ۱۵ تومان

امروز (پنجشنبه 19 اردیبهشت) سکه بهار آزادی طرح جدید با قیمت 5 میلیون و 150 تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 5 میلیون تومان، نیم سکه بهار آزادی با قیمت 2 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 900 هزار تومان و سکه گرمی با قیمت یک میلیون تومان مبادله می شود این در حالی است که امروز هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۷۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۶  دلار معامله می‌شود.

 

برای امروز (19 اردیبهشت) در بازار آزاد دلار با قیمت 15 هزار و 280 تومان، یورو با قیمت 17 هزار و 200 تومان، پوند با قیمت 20 هزار و 69 تومان، درهم با قیمت 4 هزار و 210 تومان، لیر با قیمت 2 هزار و 496 تومان، یوان چین با قیمت 2 هزار و 272 تومان، دلار کانادا با قیمت 11 هزار و 425 تومان، دلار استرالیا با قیمت 10 هزار و 799 تومان و کرون سوئد با قیمت هزار و 606 تومان ارزشگذاری شده است. این در حالی است که امروز (پنجشنبه 19 اردیبهشت) صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را ۱۴ هزار و ۹۹۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴ هزار و ۷۹۰  خریداری می‌کنند. یورو نیز در این صرافی ها با قیمت 16 هزار و 690 تومان خریداری می شود و با قیمت 16 هزار و 890 تومان به فروش می رود.

 

آخرین خبرها از همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان/اردیبهشت؛ اجرای گام نخست

همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان از سال 95 از سوی دولت و مجلس با جدیت دنبال می شود. پس از اقدامات انجام شده در سال گذشته؛ ۲۰۴ نماینده مجلس شورای اسلامی در بیانیه ای خطاب به رئیس جمهوری خواستار همسان سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان در بودجه ۹۸ شدند. به دنبال آن دولت در لایحه پیشنهادی بودجه 98 اعتبار ویژه ای برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت. پیش از تقدیم لایحه بودجه از سوی رییس جمهوری به مجلس «محمد باقر نوبخت» به خانه ملت گفته بود که «حقوق برخی از بازنشستگان در لایحه بودجه ۹۸ بیش از ۲۰ درصد افزایش می یابد

 

پس از بررسی بودجه در صحن مجلس شورای اسلامی در انتهای سال گذشته موضوع همسان سازی حقوق بازنشتگان هم با افزایش 18 درصدی مورد تصویب قرار گرفت و به دنبال آن تصویب‌نامه مصوب هیأت وزیران درخصوص آیین نامه اجرایی بندهای ج و ی تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور دوم اردیبهشت ماه توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد. براساس این آیین‌نامه حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در سال جاری ۱۸ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش می‌یابد. ضمن اینکه حداقل افزایش حقوق نسبت به سال ۹۷ از مبلغ ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمتر نخواهد بود.

 

 همچنین حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان ۱۵ میلیون و ۷۸۵ هزار ریال و حداکثر حقوق آن‌ها هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین شده است.

 

حالا در راستای اجرای این گام روز گذشته (18 اردیبهشت) رییس سازمان برنامه و بودجه گفته است: «افزایش حقوق کارکنان دولت اعم از شاغلان و بازنشستگان از اردیبهشت به صورت کامل به خزانه پرداخت می‌شود. از فروردین ماه بخشنامه افزایش حقوق ثابت ۴۰۰ هزار تومان را به همه دستگاه ها ابلاغ کردیم و مبلغ آن را هم به خزانه تخصیص دادیم و اجرا شد.»

 

اعتبار سبد کالایی مددجویان نهاد‌های حمایتی امروز واریز می‌شود

سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اعتبار سبد کالایی ویژه ماه مبارک رمضان امروز به حساب مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی واریز می‌شود.

 

براساس این اطلاعیه مبالغ واریزی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

 

از تشکیل دادسراها و دادگاه‎های ویژه جرایم مالیاتی تا ثبت ۱,۳ میلیارد رکورد اطلاعاتی

سازمان امور مالیاتی کشور زیرمجموعهٔ وزارت امور اقتصادی و دارایی است و از جمله وظایف این سازمان اصلاح و دگرگونی نظام مالیاتی و مکانیزه کردن سیستم مالیاتی کشور و اجرای مالیات بر ارزش افزوده است.

 

در راستای اجرای ماده ۵۹ قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، به منظور افزایش کارایی نظام مالیاتی و رفع موانع سازمانی موجود و همچنین تمرکز کلیه امور مربوط به اخذ مالیات دریک سازمان واحد، سازمان امور مالیاتی کشور در سال ۱۳۸۱ به صورت یک مؤسسه دولتی و زیر نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی ایجاد شد. با ایجاد این سازمان کلیه اختیارات، وظایف، نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات موجود وزارت امور اقتصادی و دارایی در معاونت امور مالیاتی و بخش و حوزه‌های مالیاتی به این سازمان منتقل شد.

 

این سازمان در راستای اهداف و وظایفش برنامه ریزی های مدونی را برای جلوگیری از فرار مالیاتی انجام داده است و در سال 98 نیز اقداماتی را در دستور کار قرار داده است که در این راه رصد تراکنش‎های سنگین و مشکوک بانکی از مهمترین برنامه های نظام مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی است که در این بخش علاوه بر این، شناسایی افرادی که از کارت بازرگانی سایرین یا حساب بانکی دیگران سوء‎استفاده می‌کنند و شناسایی شرکت‎های صوری و کاغذی نیز دنبال می شود.

 

تشکیل دادسراها و دادگاه‎های ویژه جرایم مالیاتی از دیگر اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور برای جلوگیری از فرار مالیاتی است که به زودی این دادسراها و دادگاه های ویژه مالیاتی در تهران تشکیل می شودد و در ادامه و پس از بررسی آثار و نتایج، این اقدام به سایر استان‎ها تسری می یابد. همچنین این سازمان با هدف تامین درآمدهای پایدار و اجرای عدالت مالیاتی در کشور، با مرتکبان جرایم مالیاتی بدون هیچ خط قرمزی برخورد می کند

 

اعلام شروط استفاده از تسهیلات وام مسکن یکم برای خرید واحدهای مسکن مهر

بانک مسکن برای پرداخت کمک هزینه‌ مسکن، چندین وام مختلف ارائه می‌دهد. یکی از این وام‌ها، وام مسکن یکم است که این وام حدود سه سال است مورد تصویب شورای پول و اعتبار قرار گرفته و به صورت تسهیلات انفرادی و زوجین برای خرید خانه پرداخت می‌شود و همچنین از طریق بانک مسکن در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

 

شرایط دریافت وام مسکن یکم از جمله شرایط جدید وام مسکن یکم ، سقف وام مسکن یکم و مراحل دریافت وام مسکن یکم نیز مانند سایر وام‌ها دارای محدودیت‌ها و نکات قابل ذکر مخصوص به خود است. این وام به صورت انفرادی و زوجین پرداخت می‌شود و برای مناطق جغرافیایی و وضعیت مجرد یا متاهل بودن افراد مبلغ متفاوتی پرداخت می شود که برای انفرادی و در تهران، 80 میلیون تومان، مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که جمعیت آن‌ها بالای 200 هزار نفر جمعیت دارد تا 60 میلیون و در منطقه‌های دیگر تا 40 میلیون تعریف شده است.

 

برای زوجین نیز در تهران 160 میلیون، مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای 200 هزار نفر جمعیت تا 120 میلیون و دیگر مناطق 80 میلیون تومان امکان دریافت وجود دارد.

 

میزان سود بازپرداخت وام مسکن یکم 5/9 درصد و حداکثر زمان برای بازپرداخت آن 12 سال است به طور مثال برای فردی که وام 80 میلیون تومانی دریافت کرده است ماهانه حدود 930 هزار تومان قسط در نظر گرفته می‌شود و در مجموع 54 میلیون سود برمی‌گرداند. همچنین سود وام 160 میلیونی نیز 128 میلیون تومان و قسط‌های آن 2 میلیون تومانی است.

 

حالا در آخرین خبرا از این وام مدیر امور اعتباری بانک مسکن شروط استفاده از تسهیلات صندوق یکم برای خرید واحدهای مسکن مهر را اعلام کرده و گفته است: «از آنجا که واحدهای طرح مسکن مهر دارای تسهیلات ویژه ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان هستند و استفاده همزمان از دو نوع تسهیلات خرید مسکن برای یک واحد مسکونی امکان‌پذیر نیست، متقاضیانی که قصد خرید این واحدها با استفاده از تسهیلات صندوق یکم را دارند مجاز به استفاده از یک نوع تسهیلات خرید مسکن هستند.»/

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان برنامه های ماه رمضان اصفهان اردبیل خبرگزاری شبستان حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اقتصادی اقتصاد خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود

میرهاشم موسوی در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس درباره زمان اعمال افزایش حقوق بازنشستگان این سازمان که طبق قانون از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم الاجرا است، عنوان کرد: بحث افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به بودجه سنواتی است که بنابر برنامه‌ریزی که انجام دادیم، این ماه اعمال خواهد شد و حقوق اردیبهشت‌ماه بازنشستگان تأمین اجتماعی را با احتساب افزایش حقوق پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: معوقه فروردین‌ماه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم سعی می‌کنیم در خردادماه پرداخت کنیم.

وی تصریح کرد: در مجموع در تکالیف برنامه هفتم، هرآنچه که نظام بیمه‌ای باید در قالب تعهداتی برای بازنشستگان و اقشار مختلف انجام دهد و به ما ابلاغ شود، به موجب قانون پیش خواهیم برد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • واریزی ۴ میلیونی برای این دسته از بازنشستگان
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • حقوق اردیبهشت بازنشستگان با اعمال افزایش حقوق پرداخت می‌شود
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • ۷۵۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان ایلام پرداخت شد
  • تغییر رقم افزایش حقوق بازنشستگان کلید خورد/ سورپرایز ویژه سازمان بازرسی برای بازنشستگان
  • متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • بازنشستگان بخوانند/ متناسب‌سازی حقوق از چه زمانی اجرا می‌شود؟