Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نسبت به سند ۲۰۳۰ هیچ رویکردی نداریم و از دید آموزش و پرورش کاملا مطرود است و در هیچ جای استان اجرا نمی‌شود. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵ استانها چهارمحال و بختیاری نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرحناز قائدامینی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به کمبود شدید نیروی کار در آموزش و پرورش استان اظهار داشت: در سال جاری هزار و 387 نفر از معلمان بازنشسته و باید نیروهای جدید جایگزین آن‌ها شوند و در مجموع 289 نفر نیرو می‌توانیم برای امسال اضافه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه عدم توجه به تربیت نیرو در تربیت معلم و اکتفا به نیروهای آزاد از دیگر دلایل کمبود شدید معلم در استان است، افزود: در سال تحصیلی جدید حدود 2 هزار دانش‌آموز به دانش‌آموزان آموزش و پرورش استان اضافه می‌شود.

قائدامینی بیان کرد: در آموزش و پرورش باید به تربیت سیاسی دانش‌آموزان نیز توجه شود چرا که یکی از زمینه‌های تربیتی آموزش و پرورش است و به این امر اهتمام دارد اما با سیاسی‌کاری و سیاست‌زدگی کاملا مخالف هستم.

وی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد مقدس و ارزشمند است که ما حق نداریم در آن دچار سیاست‌زدگی شویم و از توان همه اقشاری که دل سوخته آموزش، تعلیم و تربیت هستند باید استفاده شود و در آموزش و پرورش بنا بر شایسته‌سالاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان طوری تربیت شوند که از مکر و سیاست دشمن آگاه و بتوانند در برابر آن دفاع کنند.

دغدغه فرهنگیان بسیجی در اجرای سند تحول بنیادین؛ برخی افراد به اشتباه معلم شده‌اندچاره‌ای برای رفع دغدغه‌های معلمان در سند تحول بنیادین اندیشیده شودسند تحول بنیادین ملاک فعالیت‌های آموزش و پرورش استان یزد است

وی عنوان کرد: 147 نمونه برنامه از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مدارس استان اجرا و مستمر به مدارس اعلام می‌شود تا دانش‌آموزان آگاه باشند.

قائدامینی با گرامیداشت هفته معلم و تبریک این روز به معلمان  بیان کرد: معلمی را نمی‌شود فقط یک شغل قلمداد کرد معلمی یک شأن است، امروز نیروی فکر و اندیشه جامعه در دست معلمان است و این معلم است که می‌تواند جامعه را بسازد و توسعه و پیشرفت هر جامعه‌ای به دستگاه آموزشی و تربیتی آن برمی‌گردد. اگر نظام تعلیم و تربیت جامعه‌ای افول کند تمدن و رشد آن جامعه نیز تنزل می‌یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری یادآور شد: نسبت به سند 2030 هیچ رویکردی نداریم و از دید آموزش و پرورش کاملا مطرود است و در هیچ جای استان قابلیت اجرا ندارد و اجرا نمی‌شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش این استان با توجه به منویات مقام معظم رهبری و در راستای شعار امسال که رونق تولید داخلی است، دوخت فرم‌ مدارس استان را به دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای واگذار کرده تا هم درآمدزایی برای این قشر داشته باشد و هم خودباوری آن‌ها در جهت رونق تولید داخلی را تقویت کنیم.

قائدامینی تشریح کرد: طی سیل‌های امسال در چهارمحال و بختیاری 218 مدرسه دچار آسیب شدند اما این آسیب‌ها جدی نبود و در روز 17 فروردین همه مدارس استان فعالیت خود را آغاز کردند. همچنین در مناطقی مانند بازفت و فلارد مدارس و ورزشگاه‌های آموزش و پرورش با اینکه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده شده بودند به اقامت و پذیرایی موقت سیل‌زدگان اختصاص یافتند.

وی گفت: 2 هزار و 900 مدرسه در چهارمحال و بختیاری فعال است و بیش از 202 هزار دانش‌آموز و 14 هزار معلم در مدارس دولتی فعالیت دارند. 

انتهای پیام/ ز

R41350/P/S6,54/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
- قدردانی از کارکنان سپاه در سامان
- جلسه قرارگاه شهید سلیمانی در اردل
- حضور دانش آموزان سامانی در اردوی دور روزه حاج قاسم
- غرق شدن کودک در فلارد
- شورای آموزش و پرورش لردگان
- شورای آموزش و پرورش بلداجی
- نواخته شدن زنگ سلامت در لردگان
- پاکسازی ورودی شهر لردگان با مشارکت دانش آموزان
- مسابقه نقاشی به مناسبت روز زمین پاک در کیان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • صحرایی: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • برنامه‌های هفته معلم در کردستان مدرسه‌محور می‌شود