Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:32:51 GMT

۲۴ محموله مرغ و دام غیرمجاز در استان سمنان توقیف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۰۵۹۹

۲۴ محموله مرغ و دام غیرمجاز در استان سمنان توقیف شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سعیدی در نشستی با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات که ظهر پنج شنبه در دامپزشکی سمنان برگزار شد با بیان اینکه طی فروردین ماه سال جاری ۲۴ محموله دام و طیور در استان کشف شد، بیان کرد: این کشفیات شامل ۲۰ محموله دام سبک و سنگین، دو محموله طیور زنده و دو محموله فرآورده‌های غیر خوراکی دامی بود که با همکاری نیروی انتظامی توقیف و پرونده متخلفان برای رسیدگی مراحل قانونی به دستگاه قضا ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حجم کشفیات در فروردین ماه ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل دو نیم برابر رشد داشته است، ابراز کرد: تأمین بهداشت دام و فرآورده‌های دامی یکی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی در برخورد با متخلفان حوزه دام و طیور است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان است با بیان اینکه پیشگیری از بیماری‌هایی همچون جنون گاوی، تب مالت و آنفولانزای فوق حاد پرندگان و … محور اصلی برخورد با متخلفان حوزه دام و طیور محسوب می‌شود، بیان داشت: به واسطه ارتباط این موضوع با بهداشت عمومی و غذایی، اداره کل دامپزشکی با تخلفات این حوزه هیچ گونه مماشاتی نمی‌کند.

سعیدی با اشاره به گشت‌های مشترک دامپزشکی، اصناف، بهداشت، ناجا و … گفت: برخورد با جابجایی بدون مجوز بهداشتی طیور و دام به عنوان یک معضل بزرگ بهداشتی و اقتصادی همواره مد نظر بازرسان ما است.

وی از صدور چهار هزار و ۵۱۷ فقره گواهی حمل بهداشتی در فروردین ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: صدور گواهی‌های حمل بهداشتی با نظارت بهداشتی مرتبط با نوع محموله‌های بارگیری شده صورت می‌پذیرد و علاوه بر محموله‌ها، خودروهای حامل نیز مورد بازدیدهای بهداشتی قرار می‌گیرند.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: از مجموع پروانه‌های صادره در فروردین ماه ۹۸، دو هزار و ۵۷۱ فقره گواهی محموله بین استانی، یک هزار و ۹۴۰ فقره درون استانی و شش فقره گواهی برای محموله‌های صادراتی برای محموله‌های دام، طیور فرآورده‌های خام دامی اعم از خوراکی و یا غیر خوراکی و داروی دامپزشکی و نهاده‌های دامی صادر شده است.

سعیدی گفت: حمل هرگونه محموله دام و فرآورده‌های مرتبط با اخذ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای مقدور خواهد بود و با متخلفان برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.

کد خبر 4612589

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد سعیدی دامپزشکی استان سمنان سمنان دام و طیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۰۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا، از کشف بیش از ۲۲ تن کود شیمیایی ساخت رژیم صهیونیستی از یک تریلر در مرز بازرگان خبر داد.

وی گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشورهای همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالاهای خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی مأموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونیستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آئین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهار کرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

کد خبر 6086429

دیگر خبرها

  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • توقیف محموله آرد قاچاق در قزوین
  • توقیف محموله بیش از ۵ تنی آرد قاچاق
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است