Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@06:54:57 GMT

"پاکستان": خطری متوجه برنامه های هسته ای کشور نیست

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۱۴۵۵

'پاکستان': خطری متوجه برنامه های هسته ای کشور نیست

خبرگزاری میزان- وزیر امور خارجه پاکستان گفت: برنامه های هسته ای این کشور با هیچ خطری روبرو نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان از رادیو دولتی پاکستان، «شاه محمود قریشی» در مجلس ملی این کشور در خطر بودن برنامه های هسته ای و طرح راهروی اقتصادی پاکستان و چین (موسوم به طرح سی پک) را تکذیب کرد.

وی اظهار داشت: برنامه های هسته ای در پاکستان و طرح سی پک از وفاق ملی در کشور برخوردار است و این طرح های حفظ خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند و پاکستان دو کشور دارای قدرت هسته ای در جنوب غرب آشیا هستند که تاکنون پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) را امضا نکرده اند.

پاکستان که توان هسته ای خود را عاملی بازدارنده در برابر تهدیدهای احتمالی از سوی هند می داند، همواره اعلام کرده است که به هیچ قیمتی حاضر نیست بر سر توان هسته ای خود معامله یا مصالحه کند.

پاکستان 28 می امسال، (هفتم خردادماه) بیست و یکمین سالروز دستیابی خود به سلاح اتمی را جشن می گیرد.
گزارش برخی موسسات مطالعاتی و تحقیقاتی بین المللی حکایت از آن دارد که پاکستان در میان کشورهای صاحب سلاح هسته ای، سریع ترین رشد را در افزایش توان هسته ای نظامی خود دارد و می تواند تا سال های آینده، بعد از آمریکا و روسیه، به سومین قدرت هسته ای جهان تبدیل شود.

آمریکا، نخستین کشوری است که صاحب بمب اتم شد. این کشور در سال 1945 میلادی به سلاح هسته ای دست یافت و با وجود اینکه از آن زمان تاکنون هفت کشور دیگر نیز توانسته اند به این سلاح دسترسی پیدا کنند، اما غیر از آمریکا، تاکنون هیچ یک از کشورهای صاحب سلاح هسته ای، از بمب اتم علیه انسان ها استفاده نکرده است.

به ترتیب، روسیه در سال 1949، انگلیس در سال 1952، فرانسه در سال 1960، چین در سال 1964، هند در سال 1974 و پاکستان هم در سال 1998 خود را به سلاح های هسته ای مجهز کردند. کره شمالی نیز در سال 2006 با انجام آزمایش هسته ای، در ردیف هشتم کشورهای صاحب سلاح هسته ای قرار گرفت.

رژیم صهیونیستی که زرادخانه های خود را مملو از کلاهک های هسته ای کرده است، از جلمه صاحبان سلاح هسته ای محسوب می شود هرگز میزان سلاح ها و بمب های اتمی خود را اعلام نکرده است.
انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان روسیه کلاهک هسته ای امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته

کابینه دولت ژاپن روز سه‌شنبه طرحی برای فروش نسل بعدی جت‌های جنگی که این کشور با همکاری بریتانیا و ایتالیا در حال توسعه آن است را تصویب کرد.

این گزارش افزود: انتظار می‌رود تصمیم بحث برانگیز ژاپن مبنی بر اجازه فروش بین المللی تسلیحات به تضمین نقش ژاپن در پروژه مشترک جت‌های جنگنده کمک کرده و در راستای تقویت صنعت تسلیحات ژاپن و افزایش نقش این کشور در امنیت جهانی باشد.

ژاپن همچنین بازنگری در دستورالعمل‌های انتقال فناوری و تجهیزات تسلیحاتی این کشور را تأیید کرد تا امکان فروش سلاح‌های کشنده به کشور‌هایی غیر از شرکای خود را نیز فراهم کند.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه تحلیل این خبر نوشت: ژاپن مدت‌هاست که صادرات تسلیحات را تحت قوانین صلح‌طلبانه خود محدود کرده است، با این حال در بحبوحه افزایش تنش‌های منطقه‌ای و جهانی، لازم دانسته تا گام‌هایی برای رفع این مقررات بردارد.

تصمیم در مورد فروش جت‌ها به ژاپن این امکان را می‌دهد که برای اولین بار سلاح‌های کشنده‌ای را که به صورت مشترک با دیگر کشور‌ها تولید می‌کند را به کشور‌های دیگر نیز صادر کند.

ژاپن در حال همکاری با ایتالیا و بریتانیا برای توسعه یک جت جنگنده پیشرفته برای جایگزینی ناوگان قدیمی آمریکایی خود است.

این کشور که قبلاً روی یک طرح داخلی به نام F-X کار می‌کرد، در دسامبر ۲۰۲۲ موافقت کرد که تلاش خود را با یک برنامه بریتانیایی-ایتالیایی به نام Tempest برای استقرار در سال ۲۰۳۵ ادغام کند. این پروژه مشترک معروف به برنامه هوایی مبارزه جهانی (GCAP) در بریتانیا مستقر است.

ژاپن امیدوار است که جنگنده‌های جدید قابلیت‌های پیشرفته‌ای را با توجه به تنش‌های فزاینده در منطقه در اختیار این کشور قرار داده و به آن در برابر رقبای منطقه‌ای یعنی چین و روسیه برتری فناوری قابل توجهی ارائه کند.

ژاپن به دلیل سابقه خود در زمان جنگ جهانی دوم که به عنوان متجاوز شناخته شده بود و همچنین ویرانی‌های ناشی از این جنگ، قانونی را تصویب کرده است که ارتش را تنها به دفاع از خود محدود می‌کند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • سازمان انرژی اتمی: هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • تاکید بر توسعه زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای ایران و پاکستان
  • یارانه سوخت هواپیما‌ها فقط به دهک‌های بالا تعلق گرفته است
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته