Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-24@05:40:56 GMT

راه‌اندازی 40 هکتار گلخانه و سایبان در قزوین

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۱۷۷۶

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، فاطمه خمسه امروز پنجشنبه در نشست ستاد گلخانه‌های استان قزوین اظهار کرد: سال گذشته عملیات اجرایی 32 هکتار گلخانه و سایبان در استان انجام شد.

به گفته وی برای سال‌جاری نیز احداث 60 هکتار گلخانه و سایبان در استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین اضافه‌کرد: با توجه به استقبال باغداران از سایه‌بان که کاهنده مصرف آب و موجب افزایش تولید محصولات خواهد شد، پیش بینی می‌شود استقبال از این طرح در استان افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به روند اجرایی شهرک گلخانه‌ای نودهک تاکستان اشاره کرد و گفت: شهرک گلخانه‌ای نودهک یک فرایند طولانی را طی کرد و اجرای زیر ساخت‌های آن زمان بر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین افزود: در حال حاضر بیش از 50 متقاضی برای سرمایه گذاری در این شهرک قرارداد بسته اند و انتظار دارند زیر ساخت‌های اولیه که تعهد شده به سرمایه گذاران واگذار شود.

خمسه افزود: با توجه به نقش گلخانه‌ها در مدیریت منابع آب لازم است جدیت بیشتری به این بخش داشته باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سرمایه گذاران سرمایه گذاری برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم گفت: بیش از ۸۰۰ هکتار از زمین‌های این شهرستان پایش شده است که اگر کشاورزان به موقع پایش نکنند با خسارت ۳۰ تا ۴۰ درصدی آفت سِن گندم روبرو می‌شوند.

سِن گندم حشره‌ای گیاهخوار  است که به صورت گروهی به مزارع گندم و جو حمله می‌کند و با تغذیه از این محصولات در مراحل رویشی، موجب کاهش عملکرد می‌شود.
 جهرمی افزود: بیش از سه هزار هکتار از زمین‌های شهرستان جهرم به کشت گندم اختصاص یافته که از ارقام کشت شده آن می‌توان به سیروان، خلیل و ترابی اشاره کرد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان جهرم اعلام کرد: مهمترین زمان مقابله با این آفت، اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل