Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون قضایی و رئیس شوراهای حل اختلاف خوزستان از رهایی یک نفر محکوم به قتل از قصاص نفس خبر داد.به گزارش بلاغ،

به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، عبدالعباس زبیدی نیا اظهار کرد: با سعی و تلاش رئیس و اعضای شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان اهواز و جلب رضایت اولیای دم، محکوم به قتل قاتل از چوبه دار رهایی یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چند سال پیش دو جوان در اهواز بر سر خصومت قبلی که با هم داشتند درگیر شدند که در این درگیری یک نفر از آنان به قتل رسید و قاتل پس از این حادثه دستگیر و روانه زندان شد.
زبیدی نیا افزود: متهم که پس از اقرار به قتل، از سوی دادگاه به قصاص محکوم شده بود، با ارسال درخواستی به شورای حل اختلاف استان مبنی بر اظهار ندامت از قتلی که مرتکب شده، خواستار وساطت شورای حل اختلاف اهواز برای عفو و بخشش خود توسط اولیای دم شد که بلافاصله پس از بررسی درخواست وی، دستورات لازم برای حل و فصل موضوع و کسب رضایت خانواده مقتول، پرونده به شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان ارجاع داده شد.
وی در ادامه بیان داشت: با سعی و تلاش بی وقفه رئیس و اعضای شعبه 38 شورای حل اختلاف ویژه زندانیان و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم و خانواده قاتل، به لطف خداوند متعال وساطت و تلاش های رئیس و اعضای این شعبه به ثمر نشست و خانواده مقتول از خون فرزند خود گذشت کرد و این جوان قاتل، پس از چندین سال از چوبه دار رهایی یافت و به آغوش خانواده خود بازگشت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی

روزنامه ایران در مطلبی به توییت مهدی فضائلی درباره نظر رهبرانقلاب نسبت به برخورد با بی حجابی واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: یکی از موضوعاتی که در چند روز اخیر به تیتر برخی رسانه‌های داخلی تبدیل شد، مسأله مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بود. بویژه پس از آنکه در پی انتشار تصاویری از برخورد نیرو‌های پلیس امنیت اخلاقی با هنجارشکنان، مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به صورت غیرمستقیم خبر داد که رهبر انقلاب دراین‌باره به برخی مسئولان تذکر دادند. این نقل قول بهانه‌ای شد تا یک جریان سیاسی خاص، رسانه‌های وابسته به خود را علیه قوای سه‌گانه و فراجا بسیج کند.

 

این درحالی است که رئیس‌جمهور در آخرین نشست هیأت دولت و حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در اظهاراتی مشابه تأکید داشتند که برخورد با بی‌حجابی و هنجارشکنی‌های سازمان‌یافته در جامعه، تصمیم مشترک قوا بوده و پلیس نیز وظایف مربوط به خود را در اجرای این تصمیم برعهده دارد، ضمن اینکه باید حقوق مردم رعایت شود.

در چنین شرایطی، یک جریان خاص سیاسی که به دنبال بازنمایی اختلاف میان قوا در موضوع حجاب است، تلاش کرد سخنان رئیس قوه قضائیه را به عنوان تقابل با رئیس‌جمهور بازنمایی کند. عجله این جریان و رسانه‌های آن در اختلاف‌افکنی به حدی بود که در تیتر‌های رسانه‌های خود، تحریف‌های مشخصی انجام داد. به عنوان نمونه، تاریخی را که رئیس قوه قضائیه به عنوان جلسات تصمیم‌گیری درباره موضوع حجاب بیان کرده بود، یک سال عقب برد.

به نظر می‌رسد هدف این تلاش‌های سیاسی و رسانه‌ای از القای اختلاف میان قوا، تلاش برای احیای پایگاه سیاسی و اجتماعی از دست رفته این جریان باشد.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • عصبانیت شدید ارگان دولت از مطرح شدن نام رئیسی در برخورد با بی‌حجابی
  • پیام تسلیت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران به معاون شورای حل اختلاف و بسیج قوه قضائیه
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت
  • رهایی یک محکوم به قصاص در کجور