Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@22:46:26 GMT

لزوم توجه ویژه به شاغلان در بخش مشاغل سخت و زیان آور

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۰۴۰

لزوم توجه ویژه به شاغلان در بخش مشاغل سخت و زیان آور

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر توسطی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت با بخش خصوصی استان مرکزی در اراک اظهار کرد: تعاملات مطلوبی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی شکل گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک بیان کرد: در سال جدید که به نام سال رونق تولید نامگذاری شده و تمامی دشمنان خارجی منتظر توقف تولید در کشور هستند، باید توجه ویژه ای به منظور حمایت از فعالان مشاغل سخت و زیان آور در بخش تولید صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسطی تاکید کرد: نسبت به پرداخت مالیات اعتراض نداریم، بلکه اعتراض ما به سازمان امور مالیاتی است، زیرا نظام مالیاتی باید عدالت مالیاتی را اجرا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک خاطرنشان ساخت: در این زمینه بحث فرارهای مالیاتی، شفافیت معاملات و قانون مالیات بر ارزش افزوده را پیگیری خواهیم کرد.

یک سوم بازنشستگان تأمین اجتماعی، بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور هستند

به گزارش مهر، مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با توجه به بنده ۱۵ ماده ۲ قانون تأمین اجتماعی اشتغال بازنشستگان ممنوع است و در این باره اقدامات لازم را انجام داده ایم اما، اگر اقدامی برای اشتغال این افراد انجام شود، قطعاً به صورت غیرقانونی است.

محمدرضا بیدهندی بیان کرد: در حال حاضر نسبت پشتیبانی بازنشستگی تأمین اجتماعی در سطح کشور ۵.۵ است، یعنی به ازای هر بازنشسته ۵.۵ نفر بیمه شده وجود دارد و در استان مرکزی این عدد ۴.۳ است.

مدیر کل تأمین اجتماعی استان مرکزی همچنین افزود: بیش از یک سوم بازنشستگان تأمین اجتماعی، بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور هستند و نیمی از پرداختی‌ها به این حوزه اختصاص دارد.

کد خبر 4612708

منبع: مهر

کلیدواژه: مشاغل سخت و زیان آور تامین اجتماعی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون، توضیحاتی درباره آخرین وضعیت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان داد.

به گزارش مهر، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست این کمیسیون عنوان کرد: نشست امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) کمیسیون اجتماعی با محوریت و موضوع بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی با حضور رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشور، معاونان این سازمان و رئیس کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد.

وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

دیگر خبرها

  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • اعلام عناوین شغل‌های سخت و زیان‌آور در خراسان جنوبی
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟
  • سن بازنشستگی به ۴۰ رسید + شرایط
  • لزوم توجه ویژه مسوولان مرکزی به خوابگاه دانشجویان متاهل
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال و کمتر رسیده است
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسید؟
  • متوسط سن بازنشستگی به چند سال رسیده است؟
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید
  • میانگین سن بازنشستگی در ایران به کمتر از ۴۰ سال رسید! | افزایش تقاضاهای کذب برای بازنشستگی مشاغل سخت و زیان‌آور