Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@21:24:53 GMT

روایتی از سفره‌های سحری استاد اخلاق

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۱۷۸

روایتی از سفره‌های سحری استاد اخلاق

موسوی گفت: هر کس در سحرهای ماه مهمانی خدا جایی پیدا نمی‌کرد، می‌دانست که در منزل حاج آقای طباطبایی به رویش باز است و سحری، میزبان این سید با اخلاق است.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه خبر درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی، یکی از دردناک ترین خبرها در سال1397 برای مردم تهران به ویژه شهروندان جنوب این شهر بود، گفت: با شنیدن این خبر همه داغدار شدیم و هنوز هم فقدان آن استاد اخلاق را فراموش نکرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شاگرد طباطبایی افزود: حاج آقای طباطبایی همیشه از مریدبازی دور بود و بدون تکلف و تشریفات، قشرهای مختلف مردم را به حضور می پذیرفت و از کمک کردن به افراد به ویژه مستمندان هیچگاه دریغ نمی کرد.

 

وی گفت: در منزل ایشان همه روزه صبح ها و بعدازظهرها به روی مردم باز بود و همه کسانی که به هر دلیلی با حاج آقا کار داشتند به راحتی می توانستند ایشان را ببینند؛ مرحوم طباطبایی همیشه به اطرافیانشان تاکید داشتند که باید فضایی راحت برای مردم فراهم شود تا بتوانند درد و دل هایشان و خصوصی ترین صحبت هایشان را با ایشان در میان بگذارند.

 

موسوی درباره سنت جالب و ماندگار سفره احسان مرحوم طباطبایی در سحرهای ماه رمضان، خاطرنشان کرد: هر کس در سحرهای ماه مهمانی خدا جایی پیدا نمی کرد می دانست که در منزل حاج آقای طباطبایی به رویش باز است و سحری، میزبان این سید با اخلاق است.

 

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین ویژگی های حاج آقا مشورت کردن با دیگران در انجام امور بود، طی رفاقت سی ساله ای که با ایشان داشتم بارها به یاد دارم که در انجام کارهای مختلف و حتی گاهی در مصاحبه های رسانه شان نیز با من مشورت می کردند و راهنمایی می خواستند. بارها شده بود از من بپرسیدند «آقای موسوی! چه اشکالاتی در مصاحبه ام وجود داشت؟»

 

شاگرد طباطبایی گفت: ایشان در امور سیاسی، رویکردی معتدل داشتند و هیچ گاه طرفدار افراطی یکی از جریان های چپ یا راست نبودند.

 

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی باوجود شخصیت معروفی که داشتند و همه روزه برخی از شخصیت های سیاسی و فرهنگی مشهور کشور خدمتشان می رسیدند اما با همه مهربان بودند و هیچ گونه غروری در ایشان پیدا نمی شد.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان ماه مبارک رمضان برنامه های ماه رمضان اصفهان اردبیل حرم هلال بن علی ع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل شیراز سحری سید مهدی طباطبایی حجت الاسلام طباطبایی ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد

بحران آب اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل فرونشست زمین است، باتوجه به کمبود بارندگی‌ها در سال‌های گذشته و کم شدن آب پشت سدها، برای تامین آب باید از منابع آب زیر زمینی و آبخوان‌ها استفاده شود. 

در استان یزد هم در اثر برداشت نادرست از سفره‌های آب زیر زمینی در بعضی از دشت‌ها شاهد به وجود آمدن فرونشست و فروچاله‌هایی در سال‌های گذشته هستیم. 

محمد علی فهیمی مدیرگروه مطالعات آب‌های زیر زمینی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه بیشتر دشت‌های استان با افت سالیانه سطح آب مواجه هستند، گفت: در چهار دشت یزد _ اردکان، دشت ابرکوه، دشت شمش بهادران و دشت هرات در منطقه شمال غرب هرات دارای فرونشست هستند. 

وی افزود: بزرگترین مساحت فرونشست در دشت یزد _ اردکان به عنوان بزرگترین، پرجمعیت‌ترین و مهمترین دشت استان یزد اتفاق افتاده است.

فهیمی ابراز کرد: در دشت ابرکوه که به دلیل ساختار زمین شناسی متفاوت دارای سنگ کف آهکی است، فرونشست‌ها به صورت فرو چاله‌ها خود نمایی می‌کنند. 

رئیس گروه آب‌های زیر زمینی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۴۲ مورد فرو نشست تاکنون در دشت اردکان ایجاد شده است، افزود: عمق برخی از فروچاله‌ها در این دشت ۴۰ متر اندازه گیری شده است. 

 از بین رفتن سفره‌های آب زیر زمینی مهمترین خطر ایجاد فرونشست‌ها است

محمد علی فهیمی در مورد خطر‌های ناشی از ایجاد فرونشست‌ها گفت: با فرونشست زمین فضا‌های خالی بین ذرات خاک که نگهدارنده و ذخیره کننده بارش‌ها هستند، بسته می‌شوند و آب باران علاوه بر اینکه وارد سفره‌های آب زیر زمینی نشده، باعث به وجود آمدن سیلاب و خسارات ناشی از آن می‌شود.
وی دیگر خطر ناشی از ایجاد فرونشست‌ها را خسارت به تاسیسات، ساختمان ها، جاده‌ها و لوله‌های آب و برق و گاز دانست. 

کاهش برداشت آبخوان‌ها تنها راه حل جلوگیری از ایجاد فرونشست‌ها 

مهدی برزگری رئیس گروه احیا و تعادل بخشی شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: مهمترین راهکار جلوگیری از ایجاد فرونشست ها، مدیریت مصرف چاه‌های مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها ازآبخوان‌ها و همچنین جلوگیری از حفر و برداشت چاه‌های عیر مجاز در استان است. 

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ تاکنون طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی در حال اجرا است، افزود: این طرح شامل پروزه‌های مختلف از جمله تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی، طرح تحویل حجمی چاه‌های کشاورزی و نصب کنتور‌های هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی و صنعتی است.

برزگری ابراز کرد: با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی روند افت سطح آب‌های زیرزمینی کنترل شد که این امر باعث جلوگیری از توسعه بیشتر فرونشست‌ها در دشت‌های استان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • سر سفره خدا خوش درخشید
  • «سر سفره خدا» در طول سال تولید و پخش می‌شود
  • «سر سفره خدا» در طول سال هم روی آنتن می رود/ عوامل تجلیل شدند
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • علیزاده طباطبایی: امام می‌خواستند ارتش حفظ شود/ آقای روحانی نقش موثری در تصفیه‌ ارتش نداشت/ داخل ارتش سال ۵۸ کاملا به هم ریخته بود
  • کارگاه تجسمی «وعده صادق» در حوزه هنری قم برگزار شد
  • انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی
  • فرونشست زمین سفره‌های آب زیرزمینی را می‌بلعد
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه منطقه‌ای کربلا از یگان مستقر در خط مرزی