Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@22:48:29 GMT

نفوذ آفت زنگ زرد گندم به مزارع گندم استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۱۸۸

نفوذ آفت زنگ زرد گندم به مزارع گندم استان کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به نفوذ آفت زنگ زرد گندم به مزارع استان کرمانشاه گفت: تمام مزارع گندم در مناطق معتدل استان کرمانشاه درگیر این بیماری شده است. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

سیدافشین صفوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: مزارع گندم استان در مناطق معتدل به طور کامل آلوده به بیماری زنگ زرد گندم هستند و همه بدون استثنا باید سم‌پاشی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه تمامی مراکز خدمات جهاد کشاورزی در استان از ساعت هشت تا 20 در آماده‌باش هستند عنوان کرد: ستاد گیاه‌پزشکی در استان تشکیل شده است و کارشناسان به صورت آماده‌باش در مزارع حضور دارند.

صفوی با اشاره به اینکه سموم برای مقابله با این بیماری به اندازه کافی تهیه شده است و مردم باید سم‌پاشی را آغاز کنند گفت: بیش از 8000 هکتار از مزارع در مناطق مختلف گرمسیر، سردسیر و معتدل سم‌پاشی شده است زیرا سم‌پاشی سبب مصون ماندن مزارع از این بیماری می‌شود.

12هزار هکتار اراضی آلوده به پوره‌ ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر سم‌پاشی می‌شود10 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ صحرایی سم‌پاشی می‌شود10 هزار هکتار اراضی آلوده به آفت ملخ صحرایی ‌بوشهر سم‌پاشی شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بیماری تمام مناطق از جمله معتدل و سرد را درگیر می‌کند افزود: مبارزه علیه این بیماری در مناطق گرمسیری در مراحل پایانی قرار دارد اما مناطق معتدل و سرد استان درگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه یافتن علائم این بیماری در مزارع اکنون بسیار مشکل است بیان کرد: برخی از کشاورزان با تصور اینکه زمین آن‌ها درگیر بیماری نشده است از سم‌پاشی امتناع می‌ورزند.

صفوی گفت: کشاورزان مزارع گندم دیم آذر2 و سرداری را به طور حتم سم‌پاشی کنند و منتظر بروز و ظهور بیماری نباشند.

وی افزود: بیماری زنگ زرد از جمله بیماری‌های محصول گندم است که در مواقعی که رطوبت در مزرعه بالا باشد، شرایط برای شیوع آن مساعد می‌شود و در روزهایی که بارش‌ها در این استان روند افزایشی داشته احتمال شیوع آن قوت گرفته است.

انتهای پیام/ح

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا

 عباسی گفت: یکی از طرح‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی توسعه کشت دانه روغنی کلزاست و کشت این محصول به سبب بهره‌وری بیشتر، رشد در فصل بارش باران، نیاز کمتر به آبیاری و خرید تضمینی آن در چند سال اخیر مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.

وی افزود: کشت بیش از ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در مزارع شهرستان جلفا که در این فصل به مرحله گلدهی رسیده علاوه بر جلوه طلایی و طبیعت بی‌نظیر منطقه بر حاصلخیزی و بهره‌وری مزارع شهرستان نیز افزوده است.

عباسی با بیان اینکه دانه روغنی کلزا که هر سال در اواسط شهریور کشت می‌شود و برداشت آن خرداد سال بعد صورت می‌گیرد گفت: در سال زراعی امسال ۸۵ هکتار دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کشت شده و با توجه به مطلوب بودن مزارع کلزا پیش بینی می شود امسال شاهد برداشت بیش از ۴ تن محصول در هر هکتار از مزارع شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مزارع گندم برای بهره‌وری بیشتر نیاز به تناوب کشت دارند از مدت‌ها قبل کشاورزان به دنبال کشت جایگزینی بودند که بتواند از زمین بهره مناسبی بگیرند و از این رو برای تولید پایدار گندم کشت دانه روغنی کلزا توصیه می‌شود زیرا این محصول در تناوب کشت با گندم سبب تقویت خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها، استفاده بهینه از آب و در نهایت افزایش تولید گندم می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • عوامل خسارت‌زای زنگ زرد گندم و سن غلات مزارع فارس مدیریت می‌شوند
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس
  • احتمال بالای شیوع آفت زنگ زرد در مزارع گندم و جو
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • برداشت گندم از مزارع مهران
  • مبارزه با آفات سن در هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری