Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@00:38:08 GMT

۱۳۸۷ معلم در چهارمحال و بختیاری بازنشسته می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۱۲۳۶۷

۱۳۸۷ معلم در چهارمحال و بختیاری بازنشسته می شوند

به گزارش مهر، فرحناز قائد امینی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان اظهار داشت: جامعه را معلمان می‌سازند و مبنای هر توسعه‌ای در جامعه به نظام آموزش و پرورش آن جامعه مرتبط است.

وی با اشاره به شعار سال در خصوص رونق تولید، گفت: این امر در آموزش و پرورش نیز مورد توجه است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانش‌آموزان در طول ۱۲ سال تحصیل علاوه بر آموزش‌های عمومی با انواع مهارت‌ها آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائد امینی تصریح کرد: دانش‌آموزان با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، در حقیقت کارآفرین می‌شوند و این مهم در راستای منویات مقام معظم رهبری است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: با اجرای طرح جابر در مدارس ابتدایی استان، دانش‌آموزان به دنبال ایجاد دست ساخته ارزشمند خود می‌روند و این امر در ترویج تولیدات داخلی نیز تأثیرگذار است.

قائدامینی با بیان اینکه در نوروز امسال ۱۱۲ مدرسه آماده پذیرایی از مسافران نوروزی شد و تمامی فضاهای در اختیار آموزش و پرورش مانند ورزشگاه‌ها نیز به حالت آماده باش درآمد، گفت: در سیلاب امسال ۲۱۸ مدرسه دچار آسیب شد که جدی نبوده و تمامی مدارس در ۱۷ فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کردند.

کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری

وی در خصوص کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان، بیان کرد: امسال به دلیل بازنشسته شدن یک هزار و ۳۸۷ معلم این موضوع حالت حادتری به خود گرفته است.

قائدامینی تاکید کرد: ورودی معلمان به آموزش و پرورش استان در سال جاری ۲۸۹ نفر شامل ۲۵۴ معلم از دانشگاه پردیس فرهنگیان و ۳۵ سرباز معلم است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: لازم است به تربیت سیاسی دانش‌آموزان در آموزش و پرورش توجه شود که قطعاً این گونه است زیرا وظیفه است تا دانش‌آموزان در ابعاد مختلف تربیت شوند اما با سیاست زدگی در آموزش و پرورش مخالف هستم به دلیل اینکه این مجموعه مقدس و ارزشمند است و حق نیست که سیاست زده شویم بلکه باید از توان تمام افراد دلسوخته و توانمند استفاده کرد و تنها به شایسته سالاری توجه کرد.

قائدامینی گفت: امسال دشمن با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این سپاه پاسداران حمله کرد و تاکنون در دنیا سابقه نداشته که به نظام رسمی یک کشور عنوان تروریست داده شود که این امر به دلیل شکست‌هایی بوده که دشمن به واسطه سپاه پاسداران متحمل شده است لذا در آموزش و پرورش استان نیز ۱۴۷ برنامه در مدارس برای دانش‌آموزان اجرایی شده تا دشمن ایران را بهتر بشناسند.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: گاهی بیشتر درآمد از مجموعه‌های زیر نظر آموزش و پرورش استان صرف هزینه‌های نگهداری آن‌ها می‌شود اما در تلاش برای ارتقا این مجموعه‌ها هستیم.

قائدامینی تاکید کرد: اولویت آموزش و پرورش جذب، آموزش و نگهداشت معلم است و هرچه این اقدام بیشتر انجام شود مدارس و معلمان دارای شور و شوق بیشتری هستند و حضور معلمان در کلاس درس، شادی آفرین است لذا بهترین جایگاه برای تربیت معلمان پردیس دانشگاه فرهنگیان است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این گونه نیست که در مدارس غیردولتی از کیفیت کاسته و به کمیت افزوده شود و نباید تنها به برخی شنیده‌ها در خصوص مطلوب یا عدم مطلوب بودن جایگاهی بسنده کرد بلکه باید نکات مثبت و منفی را دید که در این مدارس نیز تمام فعالیت‌ها از طریق شورای نظارت و اداره امور مشارکت انجام می‌شود.

کد خبر 4612722

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید طریفی‌حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جذب در آموزش‌وپرورش نوید بخش جریان تازه‌ای در نیروی انسانی و دوره ابتدایی است گفت: در کنار جذب نیرو، بحث توانمند سازی حرفه‌ای مداوم معلمان را داریم. سال گذشته در قالب طرح شهید همت 6 هزار نفر از معلمان، دوره‌های توانمندسازی لازم را در هفت عنوان درسی گذراندند و امسال با ساز و کار متفاوت طرح توانمند سازی معلمان را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در بعد برنامه درسی کار اصلاح و بازنگری جدول عناوین درسی دوره ابتدایی و ساعات تدریس هفتگی در سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی است افزود: امسال بازنگری عناوین درسی را داریم تا یک مبنا برای اصلاح و بازنگری کتب درسی دوره ابتدایی متناسب با هویت، اهداف و شایستگی دوره ابتدایی وجود داشته باشد و بازنگری از سال‌های آینده انجام شود و برنامه درسی باکیفیت برای دانش آموزان داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه توجه به بعد سلامت دانش آموزان و شایستگی حرکتی و سواد حرکتی در دوره اول ابتدایی و دانش آموزان دختر بسیار مهم است ادامه داد: با همکاری معاونت تربیتی وزارت آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی انجام و اعتبارات لازم در اختیار استان‌ها قرار داده شده تا هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب اتاق‌های تخصصی درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی با اولویت مدارس دوره اول و مدارس دخترانه داشته باشیم تا محیط با نشاطی برای دانش آموزان آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای تبیین افکار عمومی پاسخ داد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری