Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی مناطق حاشیه شهر اهواز اعم از گلدشت با وجود گذشت نزدیک به یک ماه از بحران سیلاب در اهواز همچنان درگیر مشکلات پساسیلاب است. ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، در فروردین‌ماه امسال با سرازیر شدن سیلاب به سمت کلانشهر اهواز و شکسته شدن کانال سلمان در منطقه عین 2 سبب شد سیلاب به سایر مناطق شهری منطقه 6 کلانشهر اهواز اعم ازکوی سیاحی، کوی علوی، گلدشت و گلبهار سرازیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای مردمی به همراه نیروهای جهادی و سایر نیروهای عملیاتی وارد میدان شدند تا با ساخت سیل بند مانع از ورود آب به مناطق یاد شده شوند در نهایت با بسته شدن کانال سلمان خطر آبگرفتگی کامل در مناطق عین 2، کوی سیاحی، کوی علوی ، گلدشت و گلبهار رفع شد.

اعتراض اهالی منطقه 6 شهری کلانشهر اهواز از نحوه عملکرد شهرداری

نزذیک به یک ماه از وضعیت بحرانی سیلاب در مناطقه 6 اهواز گذشت است اما همچنان در مناطق یاد شده مشکلاتی از قبیل پس زدگی فاضلاب و تجمع آب در بخشی از خیابان‌های این مناطق وجود دارد.

وضعیت موجود سبب سخت شدن تردد ساکنان در این مناطق شده به طوری که جمعی از ساکنان منطقه گلدشت، گلبهار، عین2 و کوی علوی در مورد وضعیت فاضلاب این مناطقبا حضور در هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اهواز نسبت به وضعیت پیش آمده اعتراض کردند و خواستار رفع هر چه سریعتر این مشکل شدند.

تلاش نیروهای جهادی و بومی منطقه گلدشت اهواز برای مهار سیلاب + فیلمپس‌زدگی فاضلاب در محله عین دو اهواز + تصاویراهواز|نیروهای سپاه و بسیج دست به کار شدند؛ تخلیه آب منطقه عین دو تا فردا

شکسته شدن سیل بند علت اصلی ورود آب به منطقه 6 شهری

عبدالزهرا سنواتی رئیس شورای شهر اهواز در اعتراض ساکنان مناطق عین 2، کوی سیاحی، کوی علوی، گلدشت و گلبهار گفت: گزارش شده است که سیل‌بند اطراف گلدشت را مجددا شکسته‌اند و فاضلابی که در پشت سیل‌بندها قرار داشت به جای اینکه  وارد کانال‌ها شود به منطقه گلدشت وارد شده است.

وی از مردم خواست تا بدون مشورت نسبت به شکستن سیل‌بندها اقدام نکنند زیرا هنوز ارتفاع آب پشت سیل‌بندها بالاتر از منطقه است و افزود: شکسته شدن سیل‌بند سبب می‌شود که آب پشت سد سیل‌بندها به مناطق گلدشت و گلبهار و حتی عین 2 وارد شود.

گلدشت و گلبهار محروم از ابتدایی‌ترین زیرساخت بهداشتی

اما محمد عتاب اهوازی شهردار منطقه 6 کلانشهر اهواز درباره پس‌زدگی فاضلاب و مانده‌آبهای سیلاب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، گفت: شکستگی که در کانال سلمان منطقه عین 2 رخ داد سبب شد که ادامه آب به سمت کوی سیاحی، گلدشت و گلبهار سرازیر شود.

وی افزود: ما توانستیم با استفاده از ماشین‌آلات و کمک اهالی منطقه چند کیلومتر خاکریز مستحکمی را در منطقه گلدشت بسازیم و جهت محکم‌کاری در برخی از نقاط سیل‌بندهای دولایه ساخته شد که این مدل سبب مهار سیلاب در پشت سیل بندها شد.

شهردار منطقه 6 اهواز با بیان اینکه بعد از ساخت سیل‌بندها دو مشکل ایجاد شد، گفت: مشکل اول این است که پشت خاکریز‌های ایجاد شده خط القعر کل منطقه گلدشت قرار دارد و این موضوع سبب شد که آب راه فرار دیگری نداشته باشد و به عبارتی آب در گودال مانده و به جایی سرازیر نشده است.

وی با اشاره به مشکل دوم منطقه گلدشت بعد از ساخت سیل‌بند افزود: در منطقه گلدشت و گلبهار سیستم دفع فاضلاب وجود ندارد و ساکنان این مناطق از جوی‌‌های آبی که شهرداری احداث کرده است؛ استفاده می‌کردند و فاضلاب را به زمین‌های خالی پشت منطقه هدایت می‌کردند.

اهوازی ادامه داد: خاکریزی که شهرداری احداث کرد سبب شد که فاضلاب مانند گذشته به سمت زمین‌های خالی پشت منطقه هدایت نشود همچنین آب سیلاب نیز  از آب فاضلاب بالاتر بود بنابراین برای رفع مشکل دو دستگاه پمپ گذاشتیم و فاضلاب جمع‌آوری شده را به پشت سیل بند منتقل می‌کردیم.

وی افزود: منتظر بودیم تا سطح آب پشت سیل بند تا حدی کاهش پیدا کند تا ماشین‌آلات با لایروبی نهرهای موجود سیلاب  پشت خاکریز را به سمت کانال سلمان هدایت کنند.

 شهردار منطقه 6 کلانشهر اهواز گفت: تعدادی از منازل در پشت خاکریز بودند که دچار آبگرفتگی شدند و ساکنان اعتراضاتی را داشتند که مجبور شدیم پمپ‌ها را جمع کنیم و این موضوع سبب شد که فاضلاب به علت تخلیه نشدن در سطح منطقه سرازیر و سبب اعتراض ساکنان شود.

وی افزود: اهالی منطقه گلدشت بعد از مذاکرات و اطلاع از دلیل موضوع با ساکنان معترض در پشت خاکریزها صحبت کردند و قرار شد که فاضلاب مانند روزهای گذشته از طریق پمپ جمع آوری به سمت سیلاب هدایت شود.

اهوازی گفت: قرار شد که همزمان با مکش فاضلاب از سطح منطقه سه دستگاه بیل مکانیکی لجن رو در حال احداث نهر از سمت کانال سلمان تا خط القعر دریاچه ایجاد شده برسند تا این آب مجددا به کانال برگردد.

وی ادامه داد: بعد از انتقال آب از پشت خاکریزها به کانال سلمان خاکریزها برای هدایت فاضلاب به نقطه قبلی تخریب می‌شوند. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بدون شک بخشی از مشکلات به وجود آمده بعد از سیلاب در اهواز حاصل کم‌کاری مجموعه شهرداری اهواز، آبفا و سایر دستگاه‌های مربوطه  در دوره‌های گذشته است چرا که اگر زیرساخت‌های ابتدایی این مناطق قبل از ساخت‌ و سازها انجام می‌شد خسارات سیلاب کمتر از عدد و رقم کنونی بود.

بنابراین شایسته است که شهرداری اهواز، شورای شهر اهواز و سازمان آبفای اهواز برای رفع مشکلات موجود در اسرع وقت وارد میدان عملیاتی شوند تا این مناطق حاشیه‌ای به دلیل حاشیه بودن بیش از این مورد بی مهری و بی تفاوتی مسئولان قرار نگیرند.

گزارش از فاطمه بندری

انتهای پیام/ح

R41468/P1357/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوند‌های تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشور‌های مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و اظهار داشت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیسی با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرز‌های مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

رئیسی همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشور‌های اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشور‌های اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشور‌های اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشور‌های اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

«شهباز شریف» نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرز‌های طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر رئیسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشور‌های اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگو‌های مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیگیری مشکلات جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • رسیدگی به مشکلات پلیسی شهروندان در مسجد زین العابدین منطقه حصیرآباد اهواز+فیلم
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • حضور مجدد استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • ۸۳ سورت پرواز برای امدادرسانی به مناطق سیلزده بلوچستان انجام شد