Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان؛حجت الاسلام سیدحسن رفیعی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان درگفتگو بابسیج گفت:برای بهره مند شدن از فیوضات ماه میهمانی خدا باید یک برنامه عبادی روزانه برای خود ترسیم نماییم.در روایات اهل البیت علیهم السلام این برنامه روزانه عبادی برای ما ترسیم شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:دراین ماه، درهای رحمت الهی باز است، خداوند دراین ماه به فرشتگان آسمان امر می کند که به "انسان های روی زمین استغفار کنید؛ چون روزه می گیرند." 

حجت الاسلام رفیعی اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان، خواب انسان عبادت است، روزه اش تسبیح است و وقتی روزه دار افطار می کند، خوشحال می شود. 

وی درباره مصادیق برکت در ماه مبارک رمضان به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و افزود: رسول گرامی اسلام (ص) می‌فرماید: «خواب در این ماه عبادت و نفس کشیدن در آن تسبیح است و تلاوت یک آیه در این ماه معادل یک ختم قرآن در سایر ماه‌هاست و افطار دادن اگر چه به نیمی از خرما، موجب دوری از آتش می‌شود و یک شب آن ارزشمندتر از هزار ماه است». این همه، از جمله افزونی‌ها و برکات سفره رمضان است که باید حریصانه از خداوند متعال، اشتهای بهره‌مندی از آنها را طلب کرد و خود را دریای پر مروارید آن غوطه‌ور کرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه کمیجان همچنین با بیان اینکه در ماه رمضان باید سه نوع ارتباط توسط روزه‌دار ایجاد شود، گفت: نخست ارتباط با خداوند که به وسیله اطاعت خدا، تلاوت قران و قرائت دعا انجام می‌شود. ارتباط دیگر ارتباط با ولی‌الله یعنی پیامبر اکرم(ص)، امیرالمؤمنین(ع) معصومین و مخصوصا امام زمان(عج) که راه آن اطاعت از ولی‌الله و توسل است. ارتباط سوم ارتباط با خود است. ما در طول سال از بعد پاک خود غافل می‌شویم. ارتباط با خویشتن از طریق توبه، استغفار و تهذیب نفس ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:راه رستگاری انسان از این ماه می‌گذرد؛ بنابراین انسان باید حداکثر استفاده از فیض‌های این ماه بی‌نظیر را کسب کند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۱۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟

یک مطالعه جدید از علت ناتوانی ما برای مقاومت در برابر برخی حالات چهره سگ‌ها مانند چشمان غمگین توله‌سگ‌ها پرده برداشت.

به گزارش «زی‌سان» به نقل از راز بقا، بین انسان‌ها و سگ‌ها طی ۳۰ هزار سال اهلی‌سازی و همراهی، پیوند منحصربه‌فردی ایجاد شد که به هر دو گونه امکان داد حالت‌های چهره یکدیگر را دقیقا تشخیص دهند.

این تحقیق جدید نشان می‌دهد که انسان‌ها به دلیل هزاران سال پرورش انتخابی [سگ‌ها]، به توانایی سگ‌ها در شکل‌گیری حالات صورت کمک کرده‌اند.

این تحقیق نشان داد ماهیچه‌های صورت سگ طوری تکامل یافته‌اند که فورا واکنش نشان می‌دهد و بدین ترتیب این جانور با انسان ارتباط موثرتری برقرار می‌کند.

این بدان معنا است که وقتی سگ شما چیزی می‌خواهد، می‌تواند فورا برای برقراری ارتباط، سریع‌تر از سایر حیوانات اهلی مانند گربه‌ها، حالت صورتش را تنظیم کند.

این ماهیچه‌های خاص در چهره سگ‌های اهلی نسبت به گرگ‌ها که سگ از نسل آن است به نسبت بیشتری تکامل یافته است.

پروفسور ان باروز، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه دوکین، در این هفته، این یافته‌ها را به انجمن آمریکایی آناتومی در فیلادلفیا ارائه کرد.

به گزارش ساینس نیوز، او گفت: «پیوند متقابل سگ با انسان نسبت به سایر پستانداران منحصر به فرد است؛ پیوندی که با تبادل نگاه شکل می‌گیرد و آن را بین انسان و سایر پستانداران اهلی مانند اسب یا گربه نمی‌بینیم.»

یافته‌های اولیه ما از نقش حالات چهره در تعامل و ارتباط بین سگ و انسان درک عمیق‌تری ارائه می‌دهد.»

در انسان‌ها، ماهیچه‌های کوچکی به نام عضلات تقلیدی برای ایجاد حالات چهره استفاده می‌شوند. این ماهیچه‌ها تحت تسلط تار‌های میوسین سریع‌الانقباض‌اند که به فرد اجازه می‌دهد فورا حالتی را شکل دهد که البته نمی‌تواند آن را برای مدت زیادی حفظ کند.

این محققان دریافتند که ماهیچه چهره سگ‌ها و گرگ‌ها یکسان و تحت تسلط تار‌های عضلانی سریع‌الانقباض‌اند، اما تعداد تار‌های عضلانی کندانقباض در چهره گرگ در مقایسه با سگ، بیشتر است.

این مطالعه همچنین نشان داد که انسان‌ها بیشتر سگ‌هایی را برای پرورش و زادآوری انتخاب می‌کنند که حالات چهره‌ای شبیه انسان داشته باشد و همین باعث شده است ارتباط بین سگ و انسان در طول زمان بهتر شود.

پروفسور باروز و همکارش، کیلی اومستد، گفتند برای تایید یافته‌هایشان تحقیقات بیشتری لازم است که می‌تواند به یافتن اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت آناتومی سگ و گرگ منجر شود.

tags # سگ سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بارش رحمت الهی در صحن و سرای پربرکت رضوی
  • روستای رقه میزبان بارش رحمت الهی شد + فیلم
  • بارش باران بهاری در فولادشهر اصفهان + فیلم
  • بارش رحمت الهی را در حرم شاهچراغ ببینید+ فیلم
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • بارش رحمت الهی به وقت بهار در روستای توآباد + فیلم
  • شادی مردم از بارش رحمت الهی در مناطق مختلف استان همدان
  • شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی
  • رونق کنسرت‌ها تهدید یا فرصت؟
  • بارش باران رحمت الهی در بام